Ποια είναι η Next.e.GO που έρχεται στην Ελλάδα
Πριν από δύο χρόνια, το Bloomberg παρουσίαζε την e.GO Mobile σαν την ανταγωνίστρια της Tesla και του αστέρα της ηλεκτροκίνησης, Ίλον Μασκ. Αυτή η ταχύτατη γερμανική startup με τις διεθνείς φιλοδοξίες θέλει να προκαλέσει την εταιρεία του Μασκ με ένα φθηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις μάζες, έγραφε τότε το πρακτορείο. Δύο χρόνια και αρκετά σκαμπανεβάσματα αργότερα, αυτή η εταιρεία, ως Next.e.GO πια, έρχεται να δημιουργήσει εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Η εταιρεία την οποία δημιούργησε ο Guenther Schuh, ένας καθηγητής μηχανικής με προηγούμενη εμπειρία στην κατασκευή και πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χρησιμοποίησε από την αρχή την Tesla σαν πρότυπο, αλλά επεδίωξε να τη «χτυπήσει» στο ζήτημα της τιμής. Το δικό της αυτοκίνητο θα κόστιζε περίπου τα μισά από ένα Tesla Model 3, αλλά θα ήταν κερδοφόρο για την e.GO από την πρώτη στιγμή.
Ο Schuh, άλλωστε, το είχε ξανακάνει. Είχε δημιουργήσει το StreetScooter, ένα χαμηλού κόστους ηλεκτρικό βαν που σύντομα έγινε το πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη. Χωρίς κλιματισμό ή ραδιόφωνο και με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ την ώρα, το StreetScooter αποδείχθηκε αυτό ακριβώς που έψαχναν τα γερμανικά ταχυδρομεία για τις παραδόσεις τους, και έτσι, η Deutsche Post εξαγόρασε την εταιρεία το 2014.
Με τα χρήματα που έβγαλε από αυτή την πώληση, ο Schuh έστησε την e.GO, σε ένα παλιό εργοστάσιο τηλεοράσεων, στο Άαχεν, κοντά στα γαλλικά σύνορα. Το εγχείρημά του στήριξαν τότε η γερμανική εταιρεία εξαρτημάτων αυτοκινήτου ZF Friedrichshafen AG και η HSBC, με την e.GO να οδεύει προς αποτίμηση 1 δισ. ευρώ και τον τίτλο του «μονόκερου» («unicorn», όπως αποκαλούνται οι startups με δεκαψήφια αποτίμηση). Το σχέδιο του Schuh ήταν να παράγει 100.000 αυτοκίνητα «Life» το χρόνο έως το 2022.
Όμως η εταιρεία αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα, τα οποία επιδεινώθηκαν με την κρίση του κορωνοϊού. Το καλοκαίρι σταμάτησε την παραγωγή, μπήκε σε καθεστώς διαχείρισης και υλοποίησε επιτυχώς ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης.
Στο πλαίσιο του σχεδίου αυτού, εξαγοράστηκε από την ολλανδική εταιρεία private equity ND Industrial Investments. Με νέο CEO τον Ulrich Hermann, η e.GO άρχισε και πάλι τις πωλήσεις και το σέρβις του Life και έβαλε μπροστά για να ξεκινήσει εκ νέου την παραγωγή του αυτοκινήτου στο Άαχεν.
«Δεν θέλαμε μόνο να επιβιώσουμε από την πανδημία και την κρίση που προκάλεσε, θέλαμε να βγούμε ισχυρότεροι και να γίνουμε η εμβληματική γερμανική εταιρεία, που ήταν το πεπρωμένο της e.GO», είπε ο Schuh. «Για να το κάνουμε αυτό, έπρεπε να βρούμε έναν επαγγελματικό και στρατηγικό εταίρο, με τον οποίο θα μπορούσαμε να κάνουμε πράξη τις σπουδαίες δυνατότητες ανάπτυξής μας. Αυτό το βρήκαμε στο νέο εταίρο μας και την ηγεσία του, που έχει όραμα», πρόσθεσε.
Η Next.e.GO Mobile δουλεύει πάνω σε διάφορα χαμηλού κόστους ηλεκτρικά αυτοκίνητα μικρών αποστάσεων.
Κ. Σαμ.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News