ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΟΣΕ: Αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι για τη σιδηροδρομική γραμμή Κορωπί-Λαύριο

Το έργο είναι ύψους 391 εκατ. ευρώ

ΕΡΓΟΣΕ: Αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι για τη σιδηροδρομική γραμμή Κορωπί-Λαύριο

Αποσφραγίστηκαν σήμερα οι φάκελοι που κατατέθηκαν πριν από μερικές μέρες, στο πλαίσιο της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, από τρία σχήματα για το έργο της μελέτης και κατασκευής της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα Λαυρίου με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κορωπίου συνολικού μήκους περίπου 32 χλμ. Πρόκειται για το δεύτερο κατά σειρά έργο για το οποίο αποσφραγίζονται οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με την ΕΡΓΟΣΕ να έχει δημοπρατήσει συνολικά έξι έργα της τάξεως των 4 δισ. ευρώ.

Την προηγούμενη Παρασκευή η εταιρεία άνοιξε τους φακέλους για το τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου που θα συνδέσει το Ρίο με το νέο λιμάνι της Πάτρας. Τόσο για το συγκεκριμένο έργο όσο και για τα υπόλοιπα πέντε ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει τα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat, όμιλος Μυτιληναίος-Άκτωρ και Άβαξ-Alstom.

Η σύνδεση του προαστιακού με το Λαύριο

Το σιδηροδρομικό έργο, προϋπολογισμού 391 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), περιλαμβάνει μία νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο μεγαλύτερο μήκος της, ηλεκτροκινούμενη και εφοδιασμένη με σύγχρονα συστήματα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1. 

Στη χάραξη του Νέου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από το Κορωπί έως τον λιμένα Λαυρίου  προβλέπονται δύο σιδ. σταθμοί, ένας στο Μαρκόπουλο και ο Τερματικός επιλιμένιος στο Λαύριο, καθώς και επτά σιδηροδρομικές στάσεις στις θέσεις/οικισμούς ΒΙΟ.ΠΑ Καλυβίων, Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου και Λαυρίου (εξυπηρέτηση πόλης). Σε κάθε περίπτωση, η οριστική χωροθέτηση των στάσεων θα πραγματοποιηθεί κατά την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, λαμβανομένου υπόψη των αναγκών του δικτύου μεταφορών.

Σε όλους τους σιδ. Σταθμούς και στάσεις προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

Με την υλοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Κορωπί – Λαύριο ολοκληρώνεται ένας βασικός στόχος για την ανάπτυξη προαστιακού σιδηρόδρομου στην Αττική.  Η επέκταση του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο είναι κρίσιμη για την ολοκλήρωση των βασικών υποδομών μαζικής μεταφοράς και ειδικότερα του δικτύου μέσων σταθερής τροχιάς στην Αττική, καθώς και για την επίτευξη των βασικών στόχων του πολεοδομικού, χωροταξικού, συγκοινωνιακού και περιβαλλοντικού σχεδιασμού των περιοχών από όπου διέρχεται η γραμμή.

Η σχεδιαζόμενη επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς το Λαύριο, θα εξυπηρετήσει τους οικισμούς της Ανατολικής Αττικής και θα στηρίξει περαιτέρω την ανάπτυξη και αναβάθμιση της περιοχής και της ποιότητας ζωής.

Επιπλέον η ολοκλήρωση της επέκτασης του Προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο, θα προσφέρει στον λιμένα του Λαυρίου πρόσβαση υψηλού επιπέδου με μέσο μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς και σύνδεση με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», στηρίζοντας και ενισχύοντας δραστικά τον τουρισμό.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News