ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Jumbo: Μειώνει το «Made in China» – Καταγγέλλει «ομηρία» στα κόστη

Jumbo: Μειώνει το «Made in China» – Καταγγέλλει «ομηρία» στα κόστη

Ακόμη και το 25% των προϊόντων που προμηθεύεται από τις ασιατικές αγορές υποκαθιστά η Jumbo, είτε στρεφόμενη σε εναλλακτικούς προμηθευτές είτε αποφασίζοντας να αποσύρει προϊόντα και να τα επαναφέρει στα ράφια όταν αυτά θα έχουν τη σωστή, τη δίκαιη τιμή. Το παραπάνω αποκάλυψε χθες ο επικεφαλής του ομίλου κ. Απόστολος Βακάκης κατά την έκτακτη γενική συνέλευση.

Για μια ακόμη φορά ο ίδιος δεν δίστασε να καταφερθεί εναντίον των εταιρειών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων λέγοντας χαρακτηριστικά: «Για αυτό που συμβαίνει στην τροφοδοτική αλυσίδα δεν είναι αποκλειστικά υπεύθυνος ο κορωνοϊός, αλλά και η  επιθυμία των partners στην τροφοδοτική αλυσίδα να απολαύσουν κέρδη εκτός κάθε λογικής για τη δραστηριότητα που παρέχουν. Η βιομηχανία των containers θα έχει το 2022 περισσότερα κέρδη από ό,τι η Google και η Microsoft μαζί». 

Για να αντιμετωπίσει, πάντως, τα προβλήματα που προκαλεί η συνεχιζόμενη διαταραχή στην τροφοδοτική αλυσίδα, ο κ. Βακάκης ανέφερε ότι η Jumbo έχει ξεκινήσει τη σταδιακή αποθεματοποίηση. Ειδικά, μάλιστα, καθώς στο τέλος του 2021 τα αποθέματα είχαν σχεδόν τελειώσει. «Στο τέλος Δεκεμβρίου μοιάζαμε με τους αιχμαλώτους πολέμου στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Αποσκελετωμένοι, αλλά υγιείς. Δεν είχαμε ούτε πάχος, ούτε ζάχαρο», δήλωσε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος, αν και τόνισε ότι προτεραιότητα παραμένει ο καταναλωτής, άφησε να εννοηθεί ότι οι ανατιμήσεις ενδεχομένως θα είναι αναπόφευκτες.

«Πληρώνουμε κόστος ομηρίας. Επίσης, το κόστος της ενέργειας, της μισθοδοσίας, των πρώτων υλών. Η νέα πραγματικότητα σταδιακά θα παρεισφρήσει στο κόστος λειτουργίας εάν δεν αλλάξει κάτι, εάν δηλαδή το παράλογο δεν γίνει σταδιακά λογικό. Εγώ δεν είμαι μελλοντολόγος. Οι προϋπολογισμοί μας θα πρέπει να λάβουν υπόψη το πώς έχουν τα πράγματα σήμερα», απάντησε ερωτηθείς για το ενδεχόμενο η εταιρεία να προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών για να προσθέσει λίγο αργότερα: «Τα ναύλα έχουν πολλαπλασιαστεί. Η τιμή του ρεύματος έχει αυξηθεί κατά 50%. Δεν έχω θεϊκές δυνατότητες για να εξαφανίσω τις αυξήσεις στα ναύλα και στην τιμή του ρεύματος. Οι τιμές στα προϊόντα θα ανεβούν ως ύστατη επιλογή». 

Σε ό,τι αφορά τις επενδυτικές δαπάνες, αυτές θα διαμορφωθούν το 2022 σε 50-60 εκατ. ευρώ. Στα σχέδια του ομίλου περιλαμβάνονται η λειτουργία πριν από το Πάσχα ενός καταστήματος στη Μυτιλήνη και αργότερα μες στο έτος ενός καταστήματος στην Κύπρο και δύο στη Ρουμανία. Επίσης, στη Ρουμανία φιλοδοξεί η εταιρεία στο τελευταίο τρίμηνο του 2022 να λειτουργήσει και ηλεκτρονικό κατάστημα. Μετά τον Σεπτέμβριο του 2022 εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει και το πρώτο κατάστημα Jumbo στο Ισραήλ με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchising), βάσει της σχετικής συμφωνίας που έχει συνάψει ο ελληνικός όμιλος με τον όμιλο FOX. 

Διαβάστε επίσης: 

Εν αμφιβόλω η κερδοφορία της Jumbo – Τα προβλήματα και η στρατηγική για φέτος 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News