Ελληνικές επιχειρήσεις: Από το ίντερνετ το 10% του τζίρου
Στα 26 δισεκατομμύρια ευρώ εκτινάχθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων από το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελώντας πλέον μερίδιο που πλησιάζει το 10% του συνολικού τζίρου τους, έναντι τζίρου 10,5 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2020. Η αύξηση αυτή οφείλεται αφενός στο γεγονός ότι πλέον πολύ περισσότερες επιχειρήσεις διαθέτουν και ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων και αφετέρου στο ότι πολλοί περισσότεροι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές μέσω του διαδικτύου. Στις πωλήσεις αυτές περιλαμβάνονται και οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων των κλάδων διαμονής και ταξιδιών (κρατήσεις δηλαδή δωματίων και εισιτηρίων).
Πέρα από το γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές αγορές οι οποίες ενισχύθηκαν λόγω της πανδημίας αποτελούν πλέον παγιωμένη καταναλωτική συνήθεια, καθοριστικό ρόλο στην Ελλάδα θα διαδραματίσει το επόμενο διάστημα και ο ψηφιακός μετασχηματισμός των εμπορικών επιχειρήσεων με τη συνδρομή και σχετικών κοινοτικών προγραμμάτων, όπως για παράδειγμα το e-λιανικό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστικής Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) το 2021, σε σύνολο 41.962 επιχειρήσεων με απασχόληση 10 άτομα και άνω, με συνολικό κύκλο εργασιών 266,7 δισ. ευρώ, οι 9.094 έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI, ποσοστό 21,7% και ο κύκλος εργασιών από αυτές τις παραγγελίες ανήλθε σε 26 δισ. ευρώ, ποσοστό 9,8% του συνολικού κύκλου εργασιών. Το 2020 σε σύνολο 37.460 επιχειρήσεων, με συνολικό κύκλο εργασιών 243,2 δισ. ευρώ, οι 6.804 έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI, ποσοστό 18,2% και ο κύκλος εργασιών από αυτές τις παραγγελίες ανήλθε σε 10,5 δισ. ευρώ, ποσοστό 4,3% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Τη χρονιά προ πανδημίας σε σύνολο 31.740 επιχειρήσεων με απασχόληση 10 άτομα και άνω, με συνολικό κύκλο εργασιών 265,6 δισ. ευρώ, οι 3.400 έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI, ποσοστό 10,7% και ο κύκλος εργασιών από αυτές τις παραγγελίες ανήλθε σε 10,2 δισ. ευρώ, ποσοστό 3,8% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Για να αντιληφθεί κάποιος την πρόοδο που έχει συντελεστεί σε αυτόν τον τομέα, αρκεί να πούμε ότι το…μακρινό 2014 ο τζίρος από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις σε σύνολο 23.098 επιχειρήσεις με συνολικό τζίρο 219,83 δισ. ευρώ ήταν μόλις 3,5 δισ. ευρώ ή 1,59% του συνόλου.
Τον τελευταίο χρόνο, εξάλλου, παρατηρείται σημαντική αύξηση των επιχειρήσεων που διαθέτουν δική τους ιστοσελίδα. Ο αριθμός των επιχειρήσεων αυτών (με προσωπικό από 10 άτομα και άνω) ανήλθε σε 26.046 από 22.514 το 2020, αυξήθηκε δηλαδή κατά 15,7%.
Στην ενίσχυση του ηλεκτρονικού καναλιού πωλήσεων έτσι ώστε να καταστούν ανταγωνιστικές στις νέες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία αποσκοπεί και το πρόγραμμα e-λιανικό το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ. Στο πλαίσιο του α’ κύκλου του προγράμματος ενισχύθηκαν συνολικά 9.863 επιχειρήσεις για την ανάπτυξη, αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται σε 46,25 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο του β΄ κύκλου έχουν μέχρι στιγμής ενισχυθεί 1.001 επιχειρήσεις με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται σε 4,75 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
e-commerce: Τρόφιμα, λαχανικά και φάρμακα με ένα… κλικ
e-εμπόριο: Πώς ωφελεί οικονομία, καταναλωτές και επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News