Black Friday: Πού κινήθηκε ο φετινός τζίρος
Εκτιμάται ότι ο τζίρος διαμορφώθηκε στο 85% του τζίρου του αντίστοιχου διαστήματος του 2019
Η Black Friday (μάλλον Black δεκαήμερο) τελείωσε, ζήτω η Cyber Monday! Αυτή είναι η κατάσταση που επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στο λιανεμπόριο, καθώς σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα η αγοραστική κίνηση και να ενισχυθούν οι πωλήσεις στην παρούσα συγκυρία, ουκ ολίγες λιανεμπορικές επιχειρήσεις, όχι μόνο του κλάδου των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, αλλά και της ένδυσης, ακόμη και του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, συνέχισαν και χθες τις προσφορές.
Καθοριστικό ρόλο στην απόφαση αυτή διαδραμάτισε ο ανταγωνισμός, με τα στελέχη γνωστών αλυσίδων του κλάδου τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων να δηλώνουν στην «Καθημερινή» ότι «συνεχίζουμε κι εμείς, αφού αυτό κάνουν οι ανταγωνίστριες εταιρείες». Στο πίσω μέρος του μυαλού των εμπόρων, πάντως, βρίσκεται και το ενδεχόμενο επιβολής αυστηρότερων μέτρων από την κυβέρνηση το επόμενο διάστημα για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού, κάτι που επίσης λειτούργησε ως κίνητρο για τη συνέχιση των προσφορών τουλάχιστον μέχρι χθες με την επίκληση της Cyber Monday. Σημειώνεται ότι ο θεσμός της Cyber Monday ξεκίνησε το 2005 και αφορά προσφορές που γίνονται μέσω των ηλεκτρονικών καναλιών των εμπορικών καταστημάτων.
Οσον αφορά, πάντως, τον τζίρο των προηγούμενων ημερών που έγινε στο πλαίσιο της Black Friday –η οποία για τις μεγάλες αλυσίδες των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών ξεκίνησε όχι στις 26 Νοεμβρίου, αλλά στις 18 Νοεμβρίου–, αυτός εκτιμάται ότι συνολικά διαμορφώθηκε στο 85% του τζίρου του αντίστοιχου διαστήματος του 2019. Εκτίμηση που φαίνεται να επιβεβαιώνει τις προβλέψεις για αύξηση μεν του τζίρου σε σύγκριση με πέρυσι, όταν τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά με κυβερνητική εντολή, αλλά χαμηλότερα από την προ πανδημίας περίοδο. Ο τελικός απολογισμός πάντως από τις επιχειρήσεις αναμένεται να γίνει τις επόμενες ημέρες.
Η μεγάλη πλειονότητα των καταστημάτων συνέχισε και χθες τις προσφορές μέσω της Cyber Monday, που αφορά ηλεκτρονικές αγορές.
Στον ρυθμό της Black Friday μπήκαν φέτος πιο εκτεταμένα και πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με κάποιες να συνεχίζουν μέχρι και σήμερα τις προσφορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, τη φετινή Black Friday, δηλαδή την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κατέγραψαν αύξηση 27% σε σύγκριση με τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές του φετινού Νοεμβρίου (5, 12 και 19 Νοεμβρίου). Τα ποτά ήταν η κατηγορία προϊόντων στα οποία καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στην Black Friday σε σύγκριση με τις υπόλοιπες Παρασκευές του Νοεμβρίου.
Συγκεκριμένα, κατά 116% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των κόκκινων κρασιών, κατά 115% οι πωλήσεις ουίσκι, κατά 99% οι πωλήσεις βότκας, κατά 91% οι πωλήσεις ροζέ κρασιών και κατά 82% οι πωλήσεις λευκών κρασιών. Το μέσο «καλάθι» της Black Friday είχε αξία 81,50 ευρώ έναντι 75,50 ευρώ που ήταν η αξία του τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές.
Υπερδιπλάσιες πωλήσεις (αύξηση 115%) σε σύγκριση με τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου πραγματοποίησαν στις 26 Νοεμβρίου τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News