Η επιτακτική ανάγκη του e-shop
Μάσκες, αντισηπτικά, κοινωνικές αποστάσεις… συνήθειες που θα μας συντροφεύουν, σύμφωνα με τους ειδικούς, για πολύ καιρό ακόμη και μετά τον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού.
Αλλαγές σε κάθε επίπεδο, κυρίως σε κοινωνικό και οικονομικό. Οι ίδιες οι συνθήκες ζωής είναι που μεταβάλλονται, επηρεάζοντας τις ανθρώπινες συνήθειες (από τις πιο απλές μέχρι τις πλέον σύνθετες) και θέτοντας παράλληλα τα θεμέλια της μετά – Covid εποχής.
Βίαιες οι περισσότερες, απότομες. Όπως η -σχεδόν- εξαναγκαστική δημιουργία e-shop, για όποια επιχείρηση δεν θέλει να «γονατίσει» εν μέσω της υγειονομικής κρίσης.
Από την άλλη, όμως, έπρεπε άμποτε να συμβεί η μετάβαση στη ψηφιοποίηση των μικρών καταστημάτων λιανικής πώλησης και εστίασης, προκειμένου τα ίδια να καταστούν -επιτέλους- ανταγωνιστικά έναντι πολυκαταστημάτων και «αλυσίδων». Άλλωστε, ο χρόνος έχει αποδείξει ότι οι ριζικές και ανανεωτικές αλλαγές είναι πάντα ραγδαίες.
Οι διαδικτυακές πωλήσεις και παραγγελίες μπορεί να μοιάζουν με λύση σωτηρίας. Εν τούτοις, εμπεριέχουν κάτι πολύ πιο οραματικό, για το μέλλον του ελληνικού εμπορίου. Την ίδια ώρα, είναι το μοναδικό «όπλο» στη φαρέτρα μίας μικρομεσαίας επιχείρησης, στη μάχη για την επιβίωσή της, ενώ στον καταναλωτή «ανοίγεται» με ένα κλικ ο ορίζοντας της διεθνούς αγοράς και κατ’ επέκταση μία απεριόριστη γκάμα προϊόντων, στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου του.
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, είναι επιτακτική ανάγκη για την επιβίωση των συγκεκριμένων καταστημάτων, η δημιουργία site και e-shop, που αφενός θα τα ευνοήσει στο να προκαλέσουν έσοδα κι αφετέρου θα εξυπηρετήσει τους καταναλωτές, διότι προσφέρει εξοικονόμηση χρόνου, ταχύτητα και ασφάλεια.
Είναι γεγονός ότι οι καταναλωτικές απαιτήσεις μεταβάλλονται εντυπωσιακά γρήγορα, εξαιτίας των παρατεταμένων lockdowns και η διαδικασία αγοράς γίνεται πιο εύκολη. Ο υποψήφιος αγοραστής ελέγχει δεκάδες, online καταστήματα, συγκρίνοντας τιμή και ποιότητα, σε αληθινό χρόνο. Επιλέγει τον τρόπο και τόπο παραλαβής. Διευρύνει ή περιορίζει την ποικιλία που θα δει. Περιηγείται σε «βιτρίνες» καταστημάτων, που δεν θα βρισκόταν ποτέ με τη φυσική παρουσία του.
Παράλληλα, οι ιστότοποι επιχειρήσεων από κάθε γωνία του πλανήτη, οι εφαρμογές παραγγελίας φαγητού και οι πλατφόρμες πωλήσεων προϊόντων ολόενα κι αυξάνονται, δημιουργώντας μεν ένα νέο πλαίσιο εμπορικών συναλλαγών, οδηγώντας δε τις μικρές, ελληνικές επιχειρήσεις έξω από αυτό.
Πρόκειται για τις ίδιες επιχειρήσεις που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Η Πολιτεία οφείλει να καλύψει την ανάγκη που τους έχει γεννηθεί και να στηρίξει την ψηφιοποίησή τους, με την παροχή των κατάλληλων εργαλείων: εκπαίδευση, συγχρηματοδότηση και κίνητρα. Γίνεται μία προσπάθεια εκσυγχρονισμού. Ας είναι συνολική.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News