Νέος γύρος εξαγορών το 2022 στον κλάδο των γαλακτοκομικών
Ποιες κινήσεις σχεδιάζουν «Δωδώνη» και «Ελληνικά Γαλακτοκομεία»
Οι συγκεντρώσεις και οι εξαγορές που έγιναν στον κλάδο των γαλακτοκομικών το 2021 θα συνεχιστούν και το 2022, με τους ίδιους μάλιστα πρωταγωνιστές. Ο λόγος; Το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς γαλακτοκομικών προϊόντων σε αξία (τιμές χονδρικής) εκτιμάται σε 1,3 δισ. ευρώ (σύμφωνα με τη νέα κλαδική μελέτη της εταιρείας Stochasis), χωρίς μάλιστα να περιλαμβάνεται και ο συγγενής κλάδος των τυροκομικών προϊόντων, ο οποίος παρουσιάζει έντονο βαθμό εξωστρέφειας και έχει υψηλή προστιθέμενη αξία. Επιπλέον, οι μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες της χώρας, έχοντας ήδη εδώ και χρόνια επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων και έχοντας τη γνώση και το δίκτυο ειδικά για τις κατηγορίες των προϊόντων ψυγείου, μετεξελίσσονται –μέσα και από εξαγορές– σε ομίλους τροφίμων.
Το «παρών» στον νέο γύρο συγκεντρώσεων στον κλάδο των γαλακτοκομικών και ευρύτερα στον κλάδο των τροφίμων θα δώσει η γαλακτοβιομηχανία «Δωδώνη», όπως δήλωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλός της, Μιχάλης Παναγιωτάκης, μιλώντας στο συνέδριο The Dairy Conference, το οποίο διοργάνωσε η εταιρεία Boussias. Υπενθυμίζεται ότι η «Δωδώνη» αποτέλεσε η ίδια φέτος στόχο εξαγοράς, καθώς περίπου το 70% της εταιρείας έχει περάσει στο fund CVC, που κατέχει το 100% της Vivartia και επομένως και της ΔΕΛΤΑ, που έχει ηγετική θέση στην κατηγορία των γαλακτοκομικών προϊόντων. Ο ίδιος επίσης ανέφερε ότι η συμμετοχή της «Δωδώνης» στον νέο κύκλο συγκεντρώσεων επεκτείνεται πέραν του κλάδου των γαλακτοκομικών. Τα πρώτα σημάδια προς αυτή την κατεύθυνση είχαν φανεί το 2019, όταν η Lime Capital Partners (βασικός μέτοχος της «Δωδώνης» τότε) εξαγόρασε το 44,3% της Unismack, η οποία παρασκευάζει λειτουργικά σνακ. Οι συνέργειες έχουν οδηγήσει στην παρασκευή σνακ με φέτα, το οποίο ήδη πωλείται στο εξωτερικό και πρόκειται να τοποθετηθεί και στην ελληνική αγορά.
Το ενδεχόμενο νέων εξαγορών το προσεχές διάστημα δεν απέκλεισε ούτε ο Μιχάλης Σαράντης, διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικά Γαλακτοκομεία», της κορυφαίας από πλευράς κύκλου εργασιών γαλακτοβιομηχανίας στην Ελλάδα. Αναφερόμενος στα φυτικά προϊόντα (plant based), όπου ήδη η εταιρεία έχει παρουσία με ροφήματα και επιδόρπια αμυγδάλου και άλλων ξηρών καρπών, δήλωσε ότι η περαιτέρω αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της εταιρείας σε αυτή την κατηγορία είναι πιθανόν να γίνει μέσω εξαγοράς. Πάντως, όπως έχει γίνει γνωστό, η εταιρεία εξετάζει ως βασική εναλλακτική τη μετατροπή του εργοστασίου παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων «Ροδόπη», που βρίσκεται στην Ξάνθη, σε μονάδα παραγωγής αποκλειστικά φυτικών προϊόντων. Σήμερα τα φυτικά προϊόντα αποτελούν το 4% των συνολικών πωλήσεων της «Ελληνικά Γαλακτοκομεία» –ο τζίρος των φυτικών ξεπερνά τα 15 εκατ. ευρώ– και καταγράφουν, από τις αρχές της χρονιάς, ανάπτυξη άνω του 20%.
Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι η «Ελληνικά Γαλακτοκομεία» εισήλθε σε δύο νέες κατηγορίες προϊόντων μέσω εξαγορών, και δη στα αναψυκτικά και στο εμφιαλωμένο νερό μέσω της εξαγοράς της εταιρείας «Κλιάφα» και της «Δουμπιά», αντιστοίχως.
Σύμφωνα με τον κ. Σαράντη, η «Ελληνικά Γαλακτοκομεία» «τρέχει» φέτος με ρυθμό 7%, ενώ πλέον οι πωλήσεις της εκτός Ελλάδας (εξαγωγές από Ελλάδα και παραγωγή από τα εργοστάσιά της σε Βουλγαρία και Ρουμανία) αποτελούν πάνω από το 54% του συνολικού της τζίρου.
Διαβάστε επίσης:
Vivartia: Σε τρεις εταιρείες συμμετοχών οι μετοχές των ΔΕΛΤΑ – Μπάρμπα Στάθης και Goody’s – Everest
Polygreen και Everest: Πώς αξιοποιούν τα υπολείμματα του καφέ
Σκαρφάλωσε ο πληθωρισμός και στην Ελλάδα: Στο 3,4% τον Οκτώβριο
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News