ΥΠΟΔΟΜΕΣ

ΤΕΡΝΑ-Μυτιληναίος μειοδότησαν για σιδηροδρομικό έργο 175 εκατ. ευρώ

Πρόκειται για το τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου Ροδοδάφνη-Ρίο

ΤΕΡΝΑ-Μυτιληναίος μειοδότησαν για σιδηροδρομικό έργο 175 εκατ. ευρώ

Το σχήμα ΤΕΡΝΑ-Όμιλος Μυτιληναίος μειοδότησε, καταθέτοντας προσφορά με έκπτωση 8,29%, για το σιδηροδρομικό έργο Ροδοδάφνη-Ρίο, ύψους 175 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Το έργο διεκδικούσαν η κοινοπραξία Intrakat-Σιδηροδρομικά Έργα, η ΑΒΑΞ, και η Άκτωρ.

Το έργο προβλέπει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων, επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, ETCS, τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεων στη σήραγγα Παναγοπούλας για τη Ν.Σ.Γ. Κιάτο– Πάτρα στο Τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο».

Μέσω του συγκεκριμένου έργου αναμένεται να περιοριστεί σημαντικά η χρονοαπόασταση από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα.

Από την πλευρά της η Greenhill των Μπάκου-Καϋμενάκη κάνει λόγο για πρωτοφανή αδυναμία ανάληψης έργων από την Άκτωρ, «που αποφεύγει διαγωνισμούς για έργα ενώ σε όσους παίρνει μέρος απλώς, χάνει».

Αναλυτικά, με ανακοίνωσή τους, αναφέρουν: 

«Η Ακτωρ συνεχίζει την πρωτοφανή αδυναμία ανάληψης έργων καθώς αποφεύγει διαγωνισμούς για έργα ενώ σε όσους παίρνει μέρος απλώς, χάνει. Οι συνεχιζόμενες συμπτώσεις δεν είναι τυχαίες, σχολιάζουν παράγοντες που παρακολουθούν την θυελλώδη το τελευταίο διάστημα πορεία της Ελλάκτωρ.

Η χθεσινή αστοχία αφορά τον διαγωνισμό για τη νέα Σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, την οποία κέρδισε η συμμαχία ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος.  

Σύμφωνα με την αποσφράγιση των προσφορών, η σειρά μειοδοσίας όσων  συμμετείχαν είναι:

– ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ  προσέφερε έκπτωση 8,29%.

– ΙΝΤΡΑΚΑΤ με έκπτωση 7,15%.

– ΑΒΑΞ  έκπτωση 6,50%

– ΑΚΤΩΡ έκπτωση  6,50%.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 175 εκατ. ευρώ και αφορά την κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτήρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλον χώρος), επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, ETCS, τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεων σήραγγας για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα, στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο).

Σημειώνεται ότι η Ακτωρ δεν συμμετείχε στο έργο της ΕΡΓΟΣΕ ύψους  84 εκατ. ευρώ «Κατασκευή Συστήματος Ηλεκτροκίνησης και Αντιθορυβικών Ηχοπετασμάτων στο Τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη».

Επίσης δεν κατέβηκε στο έργο «Κατασκευή Ηλεκτροκίνησης, Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και ETCS L1 της υφιστάμενης μονής Σιδηροδρομικής Γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και κατασκευή νέας παρακαμπτήριου γραμμής στο Σ.Σ. Σοφάδων» προϋπολογισμού 72,8 εκατ. ευρώ.

Ούτε στο έργο «Υπολειπόμενες Εργασίες Σιδηροδρομικής Υποδομής, Επιδομής και Ηλεκτροκίνησης στο Σ.Σ. Αθηνών και σύνδεση του Με Μετρό – Β’ Φάση Σ.Σ. Αθηνών», προϋπολογισμού 42,147 εκατ. ευρώ.

Επίσης απουσιάζει από την διεκδίκηση του εμβληματικού έργου, του ουρανοξύστη Marina Tower στο Ελληνικό, όπου συμμετέχουν πέντε ελληνικές εταιρείες σε συνεργασία με ξένες.

Το ζήτημα πάντως φαίνεται να προσελκύει το ενδιαφέρον των αρχών ανταγωνισμού καθώς αλλοιώνονται οι κανόνες λειτουργίας της αγοράς και μάλιστα στον τομέα των δημοσίων έργων και τη διαχείριση δημοσίου χρήματος».

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News