Ταχυμεταφορές: 50% πάνω από το προηγούμενο lockdown οι όγκοι
Αυξημένος κατά 80% σε σχέση με πέρυσι, αλλά και 50% υψηλότερος σε σχέση με το προηγούμενο lockdown είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, ο όγκος των αποστολών που αντιμετωπίζει αυτή την περίοδο η ACS, καθώς το κλείσιμο των καταστημάτων λιανικής στρέφει τους καταναλωτές στα e-shops.
Η απαγόρευση της πώλησης διαρκών αγαθών από τα σούπερ μάρκετ, οι πωλήσεις της Black Friday αλλά και αυτές που γίνονται εν όψει των γιορτών των Χριστουγέννων, καθώς και το γεγονός ότι σε αντίθεση με το πρώτο lockdown, σήμερα παραμένουν σε λειτουργία οι εταιρείες, η βιομηχανία και χονδρεμπόριο, αποτελούν παράγοντες που επιβαρύνουν τις ταχυμεταφορές.
Οι εταιρείες ταχυμεταφορών προετοιμάστηκαν και για το δεύτερο lockdown, αλλά πάντα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπήρχαν για την αύξηση της κίνησης, τα μέσα που είναι διαθέσιμα και τις οικονομικές δυνατότητες κάθε εταιρείας, ώστε να μπορεί να διατηρεί τις υπηρεσίες της σε λογικές και ανταγωνιστικές τιμές, επιτρέποντάς της να παραμένει οικονομικά υγιής, αναφέρουν πηγές της ACS. Βασικός στόχος κάθε εταιρείας, πέρα από το να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες στους πελάτες της, είναι να παραμένει υγιής, ώστε να μπορεί να συνεχίζει τη λειτουργία της και να διατηρεί αμείωτο τον αριθμό των θέσεων εργασίας της, προσθέτουν.
Συγκεκριμένα, η αύξησε τους αποθηκευτικούς της χώρους με μίσθωση 4 σημείων, 3 στην Αττική και 1 στη Θεσσαλονίκη, συνολικής έκτασης 12.000 τ.μ. Πλέον διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους σε Αττική και Θεσσαλονίκη συνολικής έκτασης 18.000 τ.μ. Προχώρησε επίσης, σε αύξηση των χώρων διακίνησης μεγαλύτερη των 2.500 τ.μ. σε περισσότερα από 5 καταστήματά της με σημαντικά αυξημένη κίνηση. Πλέον, οι χώροι διακίνησης των καταστημάτων της εταιρείας έχουν συνολική έκταση άνω των 33.000 τ.μ. Παράλληλα, όμως προχώρησε και στην αγορά 800 καροτσιών αποθήκευσης, τα οποία προστέθηκαν στα 600 καρότσια που είχαν αγοραστεί στο πρώτο lockdown ξεπερνώντας έτσι σε σύνολο τα 4.000 καρότσια και στην αγορά 2 συστημάτων διαλογής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που αυξάνουν την ικανότητα διαλογής, κατά περισσότερα από 8.000 πακέτα την ώρα. Οι παραπάνω επενδύσεις είχαν συνολικό κόστος άνω του 1.500.000 ευρώ.
Συνεπώς, στα αποτελέσματα του εξαμήνου υπήρξε βελτίωση στις πωλήσεις (+11%), η οποία όμως συνοδεύτηκε από μείωση της προ φόρων κερδοφορίας (-6%). Η εν λόγω μείωση οφείλεται σε έκτακτες δαπάνες άνω του 1 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών που προέκυψαν από την πανδημία Covid-19 κατά τη διάρκεια του Β’ τριμήνου του 2020, χρονική περίοδος που περιλάμβανε το πρώτο lockdown και που είναι πέραν των επενδύσεων.
«Εν κατακλείδι οι εταιρείες ταχυμεταφορών δεν ωφελούνται (τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα) από τα lockdown και τα peaks», αναφέρουν πηγές της εταιρείας. Στην παρούσα περίπτωση του δεύτερου lockdown, όλοι (και τα e-shops και οι εταιρείες ταχυμεταφορών) είχαν προετοιμαστεί για όγκους ίδιους ή και ελαφρά υψηλότερους (έως 15%) του πρώτου lockdown. Παρόλα αυτά, τελικά λόγω της συγκυρίας του συνδυασμού του lockdown με το black Friday και την προ-εορταστική περίοδο, προέκυψαν πολύ υψηλότεροι όγκοι, οι οποίοι απαιτούν και διπλάσιες υποδομές, εξοπλισμό αλλά και προσωπικό σε όλα τα επίπεδα, κάτι που δεν μπορούσε να προβλεφθεί με ακρίβεια – αλλά και να είχε προβλεφθεί, το πιθανότερο είναι ότι δεν ήταν εφικτό να καλυφθεί/υλοποιηθεί σε μόλις μερικούς μήνες, συνεχίζουν οι ίδιες πηγές.
Παράλληλα, κύκλοι της εταιρείας επισημαίνουν ότι η ACS έχει προχωρήσει από την αρχή του πρώτου lockdown έως σήμερα στην αγορά και μίσθωση περισσότερων από 150 vans και στην μίσθωση περισσότερων από 20 φορτηγών και νταλικών ΔΧ, έχοντας πλέον συνολικά περισσότερα από 800 vans και 100 φορτηγά και νταλίκες ΔΧ. Παράλληλα προχώρησε και στην πρόσληψη προσωπικού στα κεντρικά και στα καταστήματά της, τόσο κατά το 1ο lockdown όσο και στο 2ο – η οποία πρόσληψη αθροιστικά εκτιμάται ότι ξεπερνά τους 500 εργαζόμενους.
Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή η ACS απασχολεί άμεσα και έμμεσα περισσότερους από 3.000 εργαζόμενους και προκειμένου να εξυπηρετήσει ομαλά την αύξηση του όγκου των αποστολών που προαναφέρθηκε ότι αγγίζει το 50%, θα χρειαζόταν αναλογικά μια αύξηση των εργαζομένων της κατά 50% δηλαδή να προχωρήσει στην πρόσληψη 1.500 εργαζόμενων και να τους εκπαιδεύσει σε διάστημα μίας εβδομάδας.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News