Mondelez: Θέλει την πρωτιά σε αγορά 65 δισ. δολ. με «όπλο» την Chipita
Να αποκτήσει ηγετική θέση παγκοσμίως στην κατηγορία των κέικ και των ειδών με ζύμη επιδιώκει η Mondelez International μέσα από την πρόσφατη εξαγορά της Chipita, αποσκοπώντας ταυτόχρονα στον συνδυασμό των δικών της σημάτων με αυτά της ελληνικής εταιρείας, όπως είναι για παράδειγμα η παραγωγή κρουασάν με γέμιση σοκολάτας Milka ή Cadbury.
Μάλιστα, η διοίκηση της Mondelez αναμένει αυξανόμενο ρυθμό ανάπτυξης και κέρδη από την εξαγορά της Chipita, μια εξαγορά που σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο πολυεθνικός κολοσσός χθες αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μες στους επόμενους εννέα μήνες, ήδη από τον πρώτο χρόνο. Με την Chipita να αποτελεί την έβδομη εξαγορά εταιρείας στην οποία προχωρά η Mondelez από το 2018, η εταιρεία αναμένει μέσα και από τον συνδυασμό των δραστηριοτήτων, πρόσθετα έσοδα 1,5 δισ. δολάρια.
«Η κατηγορία των κέικ και προϊόντων με ζύμη είναι μια κατηγορία αξίας 65 δισεκατομμυρίων δολαρίων η οποία αναπτύσσεται με ρυθμό ίδιο ή και πάνω από τον ρυθμό με τον οποίο αναπτύσσονται οι βασικές κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Η κατηγορία αυτή έχει επίσης πολύ ελκυστική κερδοφορία. Τόσο τα κέικ όσο και τα προϊόντα με ζύμη αποφέρουν υψηλότερα καθαρά έσοδα ανά κιλό από ό,τι τα μπισκότα», ανέφερε χαρακτηριστικά χθες ο επικεφαλής της Mondelez Ντερκ Φαν Ντερ Πουτ κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου για το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η κατηγορία αυτή βρίσκεται σε στενή γειτνίαση με τις κατηγορίες των μπισκότων και πρόκειται για μια κατηγορία κατακερματισμένη -από πλευράς μεριδίων αγοράς- που παρέχει ξεκάθαρα ευκαιρία σε μια εταιρεία με τα σωστά σήματα και ικανότητες να αποκτήσει ηγετική θέση. Σύμφωνα με τον ισχυρό άντρα του αμερικανικού κολοσσού οι πρώτοι δύο «παίκτες» στην κατηγορία αυτή έχουν μερίδα αγοράς κάτω από 10% έκαστος. «Με την εξαγορά της Chipita θα γίνουν ο Νο3 παίκτης», τόνισε ο κ. Φαν Ντερ Πουτ με την εταιρεία να επιδιώκει εξαρχής μερίδιο 5% στην κατηγορία των κέικ (στην ουσία γλυκίσματα) και 3% στην κατηγορία των προϊόντων (επίσης γλυκών) με ζύμη.
Στη συνέχεια υποστήριξε ότι η Mondelez μπορεί να δώσει προστιθέμενη αξία στα σήματά της μέσα από τον συνδυασμό αυτών. Για παράδειγμα τα μπισκότα LU που στη Γαλλία είναι το κορυφαίο σήμα τώρα εισέρχονται στην κατηγορία των κέικ και προϊόντων με ζύμη. «Αυτό περιλαμβάνει το αγαπημένο πτι μπερ μπισκότο το οποίο μπορείτε να το φανταστείτε και ως μαλακό κέικ. Πρόσφατα δε το εν λόγω σήμα επεκτάθηκε στις βάφλες. Επίσης, πρόσφατα έχουμε επεκτείνει το σήμα Oreo (σ.σ. από τα πλέον γνωστά σήματα μπισκότου στον κόσμο) σε καπκέικ και ντόνατ. Τέλος, η Milka που αποτελεί τη Νο 1 σοκολάτα σε Γερμανία, Αυστρία και Γαλλία. Πρόσφατα την έχουμε εισάγει στην κατηγορία των μπισκότων, στα μαλακά κέικ και στα μπράουνις και σύντομα θα την επεκτείνουμε και στην κατηγορία των κρουασάν μέσω της εξαγοράς της Chipita. Το ίδιο έχουμε πρόθεση να κάνουμε στις χώρες που η Cadbury είναι το κορυφαίο σήμα σοκολάτας», εξήγησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mondelez International.
Ο ίδιος δεν παρέλειψε για μια ακόμη φορά να εκφράσει τον ενθουσιασμό του για την εξαγορά της Chipita, κάνοντας λόγο για ένα πολύ ελκυστικό χαρτοφυλάκιο του οποίου ηγείται το σήμα 7Days. «Είναι μια εταιρεία 600 εκατ., η οποία αναπτύσσεται με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό και προσανατολισμένη προς τις αναδυόμενες ευρωπαϊκές αγορές με ισχυρή προοπτική τα επεκτείνει την παρουσία τους σε πολλές άλλες γεωγραφικές περιοχές. Το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει κυρίως συσκευασμένα κρουασάν κάτι οποίο μας δίνει μεγαλύτερη διείσδυση στα προϊόντα που καταναλώνονται στο προϊόν ή ενδιάμεσα από τα κυρίως γεύματα. ‘Έχουμε συνέργειες με την Chipita, συμπεριλαμβανομένης της διανομής και της κοινής προώθησης σημάτων και πιστεύουμε ότι υπάρχει και άλλη ελκυστική καινοτομία υπό επεξεργασία», επεσήμανε. Και κατέληξε: «Ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε την Chipita και πιστεύουμε ότι αυτή η εταιρεία μπορεί να είναι μια ισχυρή μηχανή ανάπτυξης».
Σε ό,τι αφορά τέλος τα οικονομικά της αποτελέσματα το δεύτερο τρίμηνο του 2021 έκλεισε για τη Mondelez με αύξηση καθαρών εσόδων 6,64 δισ. ευρώ, αυξημένων κατά 12,4% σε σύγκριση με το β’ τρίμηνο του 2020
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News