ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Public – MediaMarkt: Πώς θα «ενοποιηθούν» τα δύο σήματα

Public – MediaMarkt: Πώς θα «ενοποιηθούν» τα δύο σήματα

Ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην διατηρηθούν και τα δύο εμπορικά σήματα, Public και MediaMarkt, άφησε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Public – MediaMarkt (PMM) κ. Ρόμπυ Μπουρλάς, θέση την οποία ανέλαβε, σημειωτέον πρόσφατα, διατηρώντας και τη θέση του ως διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Olympia.

Ο ίδιος, μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου, παρέπεμψε τη λήψη των οριστικών αποφάσεων μες στους επόμενους μήνες, ενώ στην παρούσα φάση αυτό που προωθείται είναι η διατήρηση μεν των δύο σημάτων, αλλά με στοιχεία ενοποίησής τους: είτε μέσω της «συστέγασης» σε ένα φυσικό κατάστημα, πρακτική που ήδη έχει εφαρμοστεί στα καταστήματα της Λεωφόρου Συγγρού και στη Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, είτε μέσω της τοποθέτησης  σε καταστήματα Public προϊοντικών κατηγοριών που βρίσκει ο καταναλωτής κυρίως στη MediaMarkt και αντιστρόφως.

Σε ό,τι αφορά το πρώτο για φέτος δεν αναμένεται κάποια κίνηση, όμως η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις και σε αναζήτηση των κατάλληλων ακινήτων, ενώ σε ό,τι αφορά το δεύτερο το πρώτο βήμα έγινε με την διάθεση από το κατάστημα Public στο εμπορικό κέντρο Golden Hall οικιακών μικροσυσκευών και κλιματιστικών μηχανημάτων. Σε επόμενο στάδιο το κατάστημα θα διαθέτει και «λευκές συσκευές», με την έμφαση να δίνεται σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας και σύγχρονου σχεδιασμού.

Σε ποια ακόμη καταστήματα Public θα πωλούνται και «λευκές συσκευές» θα εξαρτηθεί από την επιφάνεια και τη διαρρύθμιση των καταστημάτων. Ενδεικτικό του παραπάνω είναι ότι στη «ναυαρχίδα» της αλυσίδας, το κατάστημα στην Πλατεία Συντάγματος, θα διατίθενται μικροσυσκευές, αλλά σε καμία περίπτωση πλυντήρια, κουζίνες και ψυγεία. Την ίδια ώρα κάποιες προϊοντικές κατηγορίες που σήμερα ο καταναλωτής βρίσκει μόνο σε καταστήματα Public θα διατίθενται και σε καταστήματα MediaMarkt.

Η αρχή που έγινε από το κατάστημα στο Golden Hall σηματοδοτεί και τη στροφή σε μεγαλύτερα καταστήματα -στρατηγική που ακολουθείται πλέον παγκοσμίως από τις μεγάλες αλυσίδες και είναι απότοκο του κορωνοϊού- την οποία θα ακολουθήσει η PMM. Υπενθυμίζεται ότι το κατάστημα Public που λειτουργεί πλέον σε χώρο 3.200 τ.μ. σε τρία επίπεδα στο εμπορικό κέντρο Golden Hall ήταν αρχικά μικρότερο από το ήμισυ της παραπάνω επιφάνειας, αλλά επεκτάθηκε στον χώρο που λειτουργούσε πρώτα το Notos Home.

Πέραν του παραπάνω καταστήματος στην Ελλάδα δεν προγραμματίζεται για φέτος κάποια άλλη επένδυση σε νέο φυσικό κατάστημα. Αντιθέτως, τον προσεχή Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν ταυτόχρονα σε Λάρνακα και Λεμεσό δύο νέα καταστήματα υπό το σήμα Public, αν και η σκέψη πριν από ένα χρόνο ήταν να εισέλθει στην κυπριακή αγορά το σήμα MediaMarkt. «Η Κύπρος είναι μία μικρή αγορά και το σήμα Public είναι ήδη εδραιωμένο», τόνισε χαρακτηριστικά χθες ο κ. Ρ. Μπουρλάς.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της PMM για το 2021 ύψους 15 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει επίσης δράσεις ενίσχυσης του ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρείας, όπως νέα ιστοσελίδα τον Αύγουστο, αλλά και δημιουργία πλατφόρμας για παραγγελιοληψία προϊόντων που θα παραδίδονται άμεσα, ίσως σε συνεργασία με τους διανομείς άλλων εταιρειών (efood, wolt). Στόχος της PMM είναι ο τζίρος από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις και των δύο σημάτων να ξεπεράσει το 20% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας.

Σημαντικές καινοτομίες έχουν ήδη εισαχθεί στο κατάστημα στο Golden Hall, οι οποίες θα επεκταθούν και σε άλλα καταστήματα. Το νέο κατάστημα διαθέτει ψηφιακές οθόνες και σημάνσεις που ενημερώνουν τους επισκέπτες για τις τιμές και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων. Παράλληλα, προσφέρει τη δυνατότητα άμεσης παραλαβής των online παραγγελιών τους σε ειδικά σημεία εντός του καταστήματος (Pick Up Points), υποστηρίζει την υπηρεσία παραγγελίας από το κατάστημα και παραλαβής σε οποιοδήποτε χώρο αλλά και την υπηρεσία παραλαβής παραγγελίας αυθημερόν από το κατάστημα (Same Day Store Pickup). Τέλος, εντός του καταστήματος ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί ανέπαφες πληρωμές σε οποιοδήποτε σημείο.

Πέρυσι οι επενδύσεις της PMM διαμορφώθηκαν επίσης στο επίπεδο των 15 εκατ. ευρώ με την έμφαση να δίνεται στην επέκταση των αποθηκών της εταιρείας στην Ελευσίνα στα 22.000 τ.μ. από 13.000 τ.μ., έργο που ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2020. Για το 2022 προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ.

Μεσοπρόθεσμα ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την ίδρυση δύο καταστημάτων στο Ελληνικό και συγκεκριμένα ένα MediaMarkt στο εμπορικό πάρκο που θα αναπτυχθεί από τον Όμιλο Φουρλή και ένα κατάστημα Public στο εμπορικό κέντρο που προβλέπεται να γίνει επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Ερωτηθείς για την πορεία της εταιρείας το 2020, ο κ. Μπουρλάς ανάφερε ότι ο κύκλος εργασιών κατέγραψε μονοψήφια πτώση σε σύγκριση με το 2019 και χάθηκαν τα κέρδη του 2019. Στόχος για το 2021 είναι οι πωλήσεις να διαμορφωθούν σε επίπεδα υψηλότερα από αυτά του 2019, κάτι που βάσει των πωλήσεων του α’ εξαμήνου, μπορεί να επιτευχθεί.

Σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις δήλωσε: «Οι τιμές καθορίζονται από τους συνεργάτες μας. Δεν θεωρώ απίθανο να αρχίσουν να ανεβαίνουν οι τιμές και στα δικά μας είδη. Πρόσθεσε ότι υπάρχουν κάποιες ελλείψεις, όπως για παράδειγμα στα προϊόντα Playstation, ενώ υποστήριξε ότι κάποιες εταιρείες δημιουργούν τεχνητή έλλειψη.

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News