ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Costamare: Εισέρχεται και στα ποντοπόρα πλοία ξηρού φορτίου

Ανακοίνωσε την εξαγορά 16 νέων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου

Costamare: Εισέρχεται και στα ποντοπόρα πλοία ξηρού φορτίου

Την είσοδό της και στα ποντοπόρα πλοία πραγματοποίησε η Costamare Inc, καθώς όπως ανακοίνωσε έχει ήδη αγοράσει 16 τέτοια πλοία, με την ανακοίνωση αυτή να έρχεται τρεις εβδομάδες μετά την επιτυχημένη έκδοση ομολόγου ύψους 100 εκατ. ευρώ, στην ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου η οποία ελέγχει το 55% του μετοχικού της κεφαλαίου της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακής, έχει αγοράσει 16 φορτηγά πλοία χωρητικότητας από 30.000 έως 85.000 τόνους dwt με μέση ηλικία 10 ετών, δηλαδή σημαντικά χαμηλότερη από το μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου.

Επί του παρόντος ο στόλος της Costamare Inc απαρτίζεται από 82 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου υπό ναυπήγηση, πέντε μεταχειρισμένων που έχει συμφωνήσει να αγοράσει και τριών που έχει συμφωνήσει να πουλήσει και είναι ένας από τους μεγαλύτερους ιδιώτες παρόχους χωρητικότητας σε μεγάλες εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Όπως σημειώνει ο Chief Financial Officer της εισηγμένης, Γρηγόρης Ζήκος, η εταιρεία αποφασίσει να επενδύσει σε ένα κλάδο με μεγάλη ρευστότητα και ισχυρά θεμελιώδη ο οποίος παρέχει ευκαιρίες για βελτιωμένες αποδόσεις προς τους μετόχους της. Η εταιρεία προσέλαβε ομάδα υψηλόβαθμων στελεχών από την Olympic Shipping & Management του ιδρύματος Ωνάση, προκειμένου να ενισχύσει το τμήμα διαχείρισης φορτηγών πλοίων. Επιπλέον πληροφορίες αναφέρουν πως ο όμιλος έχει στρατολογήσει και τον Γιάννη Πλατσιδάκη πρώην επικεφαλής του ναυτιλιακού ομίλου Αγγελικούση αλλά και πρώην προέδρου της Intercargo, της διεθνούς ένωσης πλοιοκτητών φορτηγών πλοίων. Η Costamare έχει ήδη παραλάβει τα 2 πρώτα της φορτηγά πλοία ενώ τα υπόλοιπα 14 θα προστεθούν στον στόλο της έως τις αρχές του 2022. 

Το μομέντουμ επί του παρόντος για τη ναυτιλιακή είναι θετικό, καθώς τα αποτελέσματά της για το α΄ τρίμηνο του 2021, ήταν τα καλύτερα στα έντεκα χρόνια παρουσίας της στο χρηματιστήριο, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί στον απόφαση να αυξήσει το μέρισμα για την εν λόγω περίοδο κατά 15%. 

Όταν η Costamare εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης η εταιρεία διέθετε ένα στόλο της τάξης των 42 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 211 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών. Σήμερα, και πριν την συμπερίληψη των 16 φορτηγών που ανακοινώθηκε, ο στόλος έχει πρακτικά διπλασιαστεί σε αριθμό πλοίων ανερχόμενος σε 82 ενώ σε όρους χωρητικότητας έχει σχεδόν τριπλασιασθεί αφού η μεταφορική του δυναμικότητα ανέρχεται στα 581 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια 20 ποδών(TEU). Παράλληλα έχει μειωθεί η μέση ηλικία τους και έχει αυξηθεί το μέσο μέγεθος τους.

Στο τέλος του 2020 η λογιστική αξία του ενεργητικού της Costamare ξεπερνούσε τα 3 δισ. δολάρια ενώ ο καθαρός δανεισμός της ανέρχονταν στα επίπεδα των 1,4 δισ. Τα έσοδα το 2020 ήταν στα 460,3 εκατ. δολάρια, ενώ τα αναπροσαρμοσμένα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 123,7 εκατ. δολάρια, συγκριτικά με 105,1 εκατ. δολάρια το 2019. Η χρηματιστηριακή αξία της Costamare στο NYSE βρισκόταν χθες Τρίτη στα επίπεδα των 1,486 δισ. δολαρίων.

moneyreview.gr
 
 
 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News