Αεροπορικές: Ο τιτάνιος άθλος της μεταφοράς των εμβολίων Covid-19
Σε αποθήκες-ψυγεία του αεροδρομίου της Φραγκφούρτης, η Deutsche Lufthansa προετοιμάζει τον αεροπορικό της στόλο για τον τιτάνιο άθλο της αερομεταφοράς εκατομμυρίων δόσεων των εμβολίων Covid-19, με τη βοήθεια του οποίου θα μπει ένα τέλος στην πανδημία.
Η Lufthansa, μια από τις μεγαλύτερες αεροπορικές μεταφορές εμπορευμάτων στον κόσμο, άρχισε τον Απρίλιο τον σχεδιασμό, εν αναμονή της έγκρισης των πειραματικών εμβολίων που οι Pfizer, Moderna και AstraZeneca αναπτύσσουν σε χρόνο-ρεκόρ.
Το κρίσιμο στοίχημα μετά την ανάπτυξη του εμβολίου είναι η διανομή του ανά τον κόσμο. Και σε αυτό το εγχείρημα, οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν τον πρώτο λόγο, αναφέρει το Bloomberg σε ανάλυσή του. Το γεγονός ότι οι αερομεταφορείς αναγκάσθηκαν να καθηλώσουν το μεγαλύτερο μέρος του στόλου τους και να απολύσουν χιλιάδες εργαζομένους ώστε να επιβιώσουν της δραματικής μείωσης των αεροπορικών ταξιδίων εξαιτίας της πανδημίας καθιστά ακόμη πιο δύσκολη την υλοποίηση του εγχειρήματος.
«Αυτή θα είναι η μεγαλύτερη και πιο πολύπλοκη άσκηση logistics όλων των εποχών», δηλώνει o διευθύνων σύμβουλος της ΙΑΤΑ, Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ. «Ο κόσμος βασίζεται σε μας», προσθέτει ο επικεφαλής της ΙΑΤΑ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΙΑΤΑ, θα χρειασθούν 8.000 φορτία Βοeing 747 χωρητικότητας 110 τόνων για τη μεταφορά των εμβολίων, ενώ θα χρειασθεί να μεσολαβήσουν δύο χρόνια για τη διανομή περίπου 14 δισ. δόσεων -ή σχεδόν δύο για κάθε άνδρα, γυναίκα και παιδί ανά τον κόσμο. Ο άθλος είναι πραγματικά ηράκλειος, δεδομένου ότι το ένα-τρίτο του παγκόσμιου αεροπορικού στόλου παραμένει καθηλωμένο στο έδαφος, με βάση τα στοιχεία της Cirium.
H επικεφαλής του τμήματος ανοσοποίησης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, Κάθριν Ο’Μπράιεν, παρομοιάζει τη διανομή των εμβολίων σε έναν αγώνα δρόμου για την κορυφή του Όρους Έβερεστ. «Η αναρρίχηση στην κορυφή είναι η διανομή των εμβολίων», είχε αναφέρει σε πρόσφατες δηλώσεις της.
Οι μεγαλύτερες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι αερομεταφορείς αφορούν τη δυναμικότητα μεταφοράς. Υπάρχουν περίπου 2.000 αεροσκάφη μεταφοράς εμπορευμάτων σε χρήση, μεταφέροντας περίπου το ήμισυ όλων των αγαθών που μεταφέρονται αεροπορικώς. Τα υπόλοιπα μεταφέρονται στους αποθηκευτικούς χώρους των 22.000 επιβατηγών αεροσκαφών του κόσμου. Αυτό σημαίνει ότι στην αρχή τουλάχιστον είναι περιορισμένος ο διαθέσιμος χώρος. Η διαδικασία διανομής αναμένεται να αρχίσει σε μια δύσκολη εποχή για τις εταιρείες cargo, καθώς συμπίπτει με τη «φρενίτιδα» αγορών στη διάρκεια των Χριστουγέννων.
Το εμβόλιο Pfizer-BioNTech προσθέτει ακόμη έναν βαθμό δυσκολίας, καθώς πρέπει να μεταφερθεί σε συνθήκες βαθιάς ψύξης σε θερμοκρασία μείον 70 βαθμών κελσίου. Οι εταιρείες σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν θερμικούς αισθητήρες με GPS για τον εντοπισμό της τοποθεσίας και θερμοκρασίας για κάθε εμβόλιο που μεταφέρεται.
με πληροφορίες από Bloomberg
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News