Mere: Η… επανεμφάνιση των Ρώσων στην ελληνική περιφέρεια και η νέα απόπειρα στη Δ. Ευρώπη
Την… επανεμφάνιση της μετά από αρκετό καιρό αδράνειας κάνει η Svetofor, ο μεγαλύτερος discounter στη Ρωσία, ο οποίος είχε καταθέσει το 2020… μεγαλεπήβολα σχέδια (για 80 καταστήματα) για την ανάπτυξη της αλυσίδας Mere στην Ελλάδα.
Όμως, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία «πάγωσε» τις επιθετικές επεκτατικές κινήσεις της Svetofor, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, πήγε πίσω ο προγραμματισμός ανάπτυξης του δικτύου τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα, όσο κυρίως στην περιφέρεια της χώρας, ωστόσο το τελευταίο διάστημα κάτι φαίνεται πως… κινείται.
Πριν από μερικές ημέρες, η εταιρεία άνοιξε ένα νέο κατάστημα στον Εύοσμο, στην οδό Ακαδήμου 83, αποκτώντας και πάλι παρουσία στη Θεσσαλονίκη μετά τη βραχύβια λειτουργία του πρώτου της σημείου στον Λαγκαδά.
Επίσης, για το αμέσως προσεχές διάστημα είναι προγραμματισμένα τα εγκαίνια για το νέο της κατάστημα στην Καλαμάτα, το οποίο συνεχίζει να στελεχώνει με νέο προσωπικό, με τους εν Ελλάδα διαχειριστές της Mere (η Torg Hellas), να αναζητούν άτομα για την διαχείριση της αποθήκης.
Νέα καταστήματα
Ο βραχυπρόθεσμος προγραμματισμός της εταιρείας κάνει λόγο για δύο ακόμη καταστήματα, σε Αμαλιάδα και Γιαννιτσά, τα οποία θα έχουν μέγεθος πέριξ των 600 τ.μ. Αναζητά δε για αυτά διάφορες ειδικότερες όπως π.χ. διευθυντές καταστημάτων, ταμίες, υπαλλήλους αποθήκης κ.ά.
Σήμερα το δίκτυο της Mere έχει πέντε καταστήματα και πιο συγκεκριμένα σε: Εύοσμο Θεσσαλονίκης, Λάρισα, Κόρινθο, Τρίπολη και Αγρίνιο.
Τα αδέρφια Shnayder
Στο πλαίσιο χρηματοδότησης των επενδύσεων της εταιρείας στο δίκτυο, ολοκληρώθηκε την περασμένη άνοιξη μια νέα αύξηση ύψους €175 χιλ. Είχαν προηγηθεί ΑΜΚ ύψους:
- €315 χιλ. το 2023
- €350 χιλ. το 2022
- €1,14 εκατ. το 2021
- €200 χιλ. το 2020
Έτσι το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο των €65 χιλ. έχει πλέον ανέλθει σε €2,245 εκατ. με τον βασικό εταίρο να είναι ο Sergey Shnayder και να ακολουθούν με μικρότερα ποσοστά ο Andrey Shnayder και ο Valeriy Iakovlev.
Θυμίζουμε ότι τα αδέρφια Shnayder, γεννημένα στο χωριό Σοβχακάσια, στο Κράσνογιαρσκ της Σιβηρίας, με γερμανικές οικογενειακές ρίζες, είναι οι ιδιοκτήτες του ομίλου Torgservis, ο οποίος αναπτύσσει το hard discount δίκτυο, Svetofor, ενώ για τις αγορές εκτός Ρωσίας χρησιμοποιεί το σήμα Μere.
Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες καταστάσεις, αυτές του 2022, η αλυσίδα Mere στην Ελλάδα εμφάνισε πωλήσεις €4,85 εκατ., μικτό αποτέλεσμα €701 χιλ. και ζημίες €610 χιλ. Η αμέσως προηγούμενη χρονιά είχε κλείσει για την εταιρεία με τζίρο €2,243 εκατ., μικτά κέρδη €289 χιλ. και ζημίες €995,13 χιλ.
Επιστροφή με την MyPrice
Με τα τέσσερα πρώτα καταστήματά της να έχουν ανοίξει στο Βέλγιο και την προώθηση στρατηγικών επέκτασης και σε άλλες αγορές όπως εκείνες της Γερμανίας και της Γαλλίας, η MyPrice αυτοσυστήνεται ως η μεγαλύτερη αλυσίδα με τη μορφή “discounter” στην αγορά της Ανατολικής Ευρώπης, με παρουσία σε περισσότερες από δέκα ευρωπαϊκές χώρες. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τη Λευκορωσία, το Καζακστάν, το Ουζμπεκιστάν, την Τσεχία, τη Λιθουανία, την Σερβία, την Πολωνία, ενώ ετοιμάζεται να μπει στην Ουγγαρία έχοντας στο πλάνο 3ετίας το άνοιγμα 200 καταστημάτων
Πρόκειται για τη νέα κίνηση της Mere με στόχο την επέκτασή της στην Ευρώπη, μετά την άδοξη υποχώρησή της το 2022. Στην Ανατολική Ευρώπη, η Mere συνέχισε να βασίζεται στην “παλιά” μάρκα και είναι πλέον ένα οικείο όνομα, που δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες. Λιγότερο γνωστή στο ευρύ κοινό είναι η ρωσική μητρική της εταιρεία, η Svetofor.
Τα τελευταία χρόνια, η Mere επιχείρησε να κάνει περαιτέρω επέκταση στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, ανοίγοντας καταστήματα σε Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Ωστόσο, σύντομα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει αυτά τα σχέδια, καθώς τα καταστήματα δεν αποδείχθηκαν εμπορικά επιτυχημένα. Ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν έκανε καλό στη ρωσική εικόνα και προκάλεσε επίσης προβλήματα εφοδιασμού. Οι τράπεζες δεν ήθελαν πλέον να χρηματοδοτούν την εταιρεία.
Η αλυσίδα προσπαθεί ξανά, τώρα με διαφορετικό όνομα, γεγονός που δείχνει ότι προσπαθεί να “καλύψει” τη ρωσική καταγωγή της.
Διαβάστε επίσης:
Σούπερ μάρκετ: Τον «πόλεμο» των discounters πυροδοτεί η έλευση της Carrefour
Η ρωσική Fix Price ετοιμάζει IPO στο Λονδίνο
MERE: Θα πετύχει το ρωσικό πείραμα εκεί που οι άλλοι απέτυχαν;
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News