Business & Finance Παρασκευή 18/10/2024, 07:29
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελληνικά Γαλακτοκομεία: Πώς στοχεύει να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα για Κλιάφα και Δουμπιά

:

Ελληνικά Γαλακτοκομεία: Πώς στοχεύει να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα για Κλιάφα και Δουμπιά

Η αύξηση του μεριδίου της στην ελληνική αγορά με τοποθέτηση των προϊόντων της σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες super market και ο προσανατολισμός των εξαγωγών κυρίως προς Γερμανία, Αυστραλία και Βαλκάνια, αποτελούν τους βασικούς φετινούς στόχους της διοίκησης της Ελληνικά Γαλακτοκομεία για την Κλιάφας και την Δουμπιά.

Σε συνδυασμό με την ανάπτυξη νέων κωδικών και συσκευασιών με έμφαση στη διαφοροποίηση και την καινοτομία.

Παράλληλα θα επιδιωχθεί η τόνωση της αναγνωρισιμότητας των δύο brands με διαφημιστική προβολή και προωθητικές ενέργειες, καθώς και η μείωση του κόστους, κυρίως με αναδιοργάνωση των παραγωγικών διαδικασιών, των λειτουργικών τομέων και των δικτύων διανομής.

Κλιάφας

Ξεκινώντας από την Κλιάφας, στις φετινές εξελίξεις αξίζει να σημειώσουμε ότι αποφασίστηκε η συγχώνευση της Κλιάφας μέσω απορρόφησης από τον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία. Η λογιστική αξία της Κλιάφας διαμορφώθηκε στα επίπεδα των €12 εκατ., όπως αυτή αποτιμήθηκε από την PKF Hellas στις 31/12/2023.

Είχαν προηγηθεί μέσα στο 2023, τέσσερις αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου, συνολικού ύψους €7,9 εκατ. ενώ τον περασμένο Απρίλιο πραγματοποιήθηκε και νέα ΑΜΚ €3,5 εκατ. ανεβάζοντας το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας στα επίπεδα των €27 εκατ.  

Αναφορικά με την πορεία της εταιρείας την περασμένη χρονιά, παρά την ανάπτυξη 28% που κατέγραψε με τζίρο €4,38 εκατ., η πολύ μεγαλύτερη αύξηση του κόστους πωλήσεων (το οποίο μάλιστα σε απόλυτα νούμερα ξεπέρασε τις πωλήσεις, αγγίζοντας τα €6,2 εκατ.), η Κλιάφας κατέγραψε αρνητικά αποτελέσματα. Το EBITDA διαμορφώθηκε στο -€3,36 εκατ. από θετικό €2,23 εκατ. το 2022 και τις τελικές ζημιές να διευρύνονται στα επίπεδα των €5,78 εκατ.

Σε ό,τι αφορά τις δανειακές υποχρεώσεις, οι μακροπρόθεσμες διαμορφώθηκαν σε €8,5 εκατ. (από €10,25 εκατ. το 2022) και οι βραχυπρόθεσμες σε €2,79 εκατ. (από €1,76 εκατ. μία χρονιά πριν).

Επενδύσεις

Το 2023 πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους €1,9 εκατ. από την Κλιάφας. Πιο συγκεκριμένα επενδύθηκαν €693 χιλ. για τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου της εταιρείας στο 3ο χλμ. Τρικάλων-Λαρίσης και €1,2 εκατ. για λοιπές προσθήκες σε πάγια

Θυμίζουμε ότι προ διετίας ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία ολοκλήρωσε επένδυση €18 εκατ. για την κατασκευή του νέου εργοστασίου με τον πλέον σύγχρονο εξοπλισμό για την παραγωγή αναψυκτικών και μια νέα ασηπτική γραμμή εμφιάλωσης σε συσκευασίες pet χωρίς την προσθήκη συντηρητικών. Επίσης, έγινε η αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής γυαλιού.

Σε επίπεδο portfolio, η εταιρεία παρουσίασε στη Food Expo το σύνολο του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου: ολοκληρωμένη σειρά αναψυκτικών σε συσκευασίες PET χωρίς συντηρητικά (όπως Λεμονάδα, Πορτοκαλάδα, Βυσσινάδα, Πορτοκαλάδα Χωρίς ανθρακικό), σειρά αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη χωρίς θερμίδες αλλά με την ίδια γεύση και χυμούς σε διάφορες γεύσεις.

Τέλος, σε ό,τι αφορά την εξωστρέφεια της Κλιάφας, οι βασικές αγορές που στέλνει τα προϊόντα της η θεσσαλική εταιρεία είναι η Γερμανία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία. Αξιοσημείωτο γεγονός για το 2023 ήταν η είσοδος της εταιρείας στην αγορά της Αμερικής και συγκεκριμένα στην κατηγορία των αναψυκτικών χωρίς προσθήκη ζάχαρης και συντηρητικών. Όπως προαναφέραμε, ιδιαίτερη έμφαση κατά τη φετινή χρονιά δίνεται στην επέκταση της διανομής στις υφιστάμενες αγορές αλλά και την περαιτέρω διείσδυση σε αγορές των Βαλκανίων, αλλά και στην Αυστραλία.

Δουμπιά

Σχετικά με τη Δουμπιά, η εταιρεία διατήρησε πέρυσι τον τζίρο της στα επίπεδα των €590 χιλ. με το EBITDA ωστόσο να παραμένει αρνητικό (στις -€781 χιλ. από -€159,3 χιλ. το 2022) όπως και το τελικό αποτέλεσμα το οποίο διαμορφώθηκε σε ζημίες €1 εκατ. από ζημίες €353 χιλ. μία χρονιά πριν.

Η εταιρεία ξεκίνησε από τις αρχές του έτους τη νέα της συνεργασία με την Β.Σ. Καρούλιας με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της εμπορικής προώθησης των προϊόντων της.

Βασική στόχευση της στρατηγικής κατεύθυνσης της Δουμπιά είναι ο χώρος της υψηλής γαστρονομίας, θέλοντας να γίνει το πρώτο ελληνικό γαστρονομικό νερό με προέλευση και terroir. Για τον λόγο αυτό έχει δοθεί, και θα συνεχίσει να δίνεται βαρύτητα στην τοποθέτηση και την επέκταση της παρουσίας του brand σε επιλεγμένα σημεία της Εστίασης.

Portfolio

Θυμίζουμε ότι η Δουμπιά, που εμφιαλώνεται από την ομώνυμη πηγή σε προστατευόμενη περιοχή natura της Βόρειας Χαλκιδικής, κυκλοφορεί ήδη σε 3 γεύσεις, με φυσικά μεσογειακά αρώματα: λεμίνι, μαστίχα και περγαμόντο
Το Δουμπιά ξεχώρισε στον διεθνή Οργανισμό Monde Selection, κατακτώντας την 1η θέση, με το φυσικό ανθρακούχο νερό καθώς και με τη νέα γεύση Περγαμόντο, να κερδίζουν τις εντυπώσεις και το Χρυσό Βραβείο. 

Παράλληλα, για 3η συνεχόμενη χρονιά, το ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό Δουμπιά διακρίθηκε στον Διεθνή Διαγωνισμό Superior Taste Award 2024 που διοργανώνεται από το Διεθνές Ινστιτούτο Ποιότητας και Γεύσης. Εκεί, το Δουμπιά απέσπασε τρία αστέρια και κατέκτησε το Crystal Gold βραβείο.

Στρατηγικά η εταιρεία εστιάζει και στην επέκταση εκτός συνόρων, αν και για την ώρα οι εξαγωγές είναι σε πρώιμο στάδιο.  Στο στόχαστρο της διοίκησης έχει μπει η Αμερική, ενώ έμφαση δίνεται στην επέκταση της διανομής στα Βαλκάνια και την Γερμανία, που αποτελεί μια εκ των βασικών της αγορών.

Διαβάστε επίσης:

Καλή χρονιά για τις επιχειρήσεις τροφίμων – Αύξηση του όγκου πωλήσεων

Μανδρέκας: Οι νέες προσθήκες στο portfolio και η είσοδος στα Vero

Πώς απαντούν στην κρίση οι βιομηχανίες γάλακτος: Οι κινήσεων των 4 μεγάλων

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News