ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Korres: Σε ποιες κατηγορίες ποντάρει για την επιστροφή στην κερδοφορία

Korres: Σε ποιες κατηγορίες ποντάρει για την επιστροφή στην κερδοφορία

Στην περαιτέρω ανάπτυξη των στρατηγικών κατηγοριών προϊόντων (περιποίησης προσώπου με ιδιαίτερη προσοχή στην αντιγήρανση και αρώματα) και στην βελτίωση πωλήσεων και κερδοφορίας στην ελληνική αγορά στοχεύει για το 2024 η διοίκηση της Korres.

Ως στρατηγικές καθορίζονται οι κατηγορίες προϊόντων που προσθέτουν κύρος στην μάρκα καθώς επίσης έχουν και καλύτερο περιθώριο κέρδους το οποίο έχει σαν συνέπεια την δυνατότητα αύξησης των επενδύσεων επικοινωνίας σε όλες τις αγορές.

Παράλληλα η εταιρεία εστιάζει στην ανάπτυξη στις στρατηγικές αγορές Ευρώπης, Αμερικής, και Ασίας, υποστηρίζοντας και τις ταχύτατα ανερχόμενες αγορές όπως της Αυστραλίας και της Λατινικής Αμερικής.

Επίσης ολοκληρώνεται ο εξορθολογισμός της αμερικανικής αγοράς, με ανάπτυξη των διαδικτυακών πωλήσεων μέσου του καινοτόμου προγράμματος Loyalty KORRES.

Κατηγορίες

Πιο αναλυτικά, στην κατηγορία Περιποίησης Προσώπου, η Korres λάνσαρε ένα νέο πρόγραμμα “2-Step Skin Boost”. Σε αυτό το πρόγραμμα η εταιρεία δημιούργησε τέσσερα διαφορετικά 2-step sets / ρουτίνες εστιάζοντας σε διαφορετικές ανάγκες της επιδερμίδας.

Στην κατηγορία του Αντηλιακού, η Korres παρουσίασε το 2024, μια νέα εποχή για τη συλλογή Αντηλιακό Γιαούρτι, συνδυάζοντας την καινοτομία με τη σταθερή δέσμευση για βιωσιμότητα. Η ΚORRES εισήγαγε νέες, ακόμα πιο καθαρές φόρμουλες: χωρίς Homosalate + με την πιστοποίηση EcoSun Pass®, την πρώτη επιστημονική αξιολόγηση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου των UV φίλτρων, νέο μέγεθος 50ml στα αντηλιακά Προσώπου Yoghurt και 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες στα αντηλιακά Προσώπου Yoghurt. Επίσης, η νέα σειρά παιδική σειρά Αντηλιακό Γιαούρτι «υπόσχεται βέλτιστη προστασία και φροντίδα για το πιο ευαίσθητο δέρμα – αυτό των παιδιών».

Για την υποστήριξη της αντηλιακής σειράς η Korres προχώρησε σε συνεργασία με το γνωστό fashion brand Stefania Frangista. Το λανσάρισμα αποτελείται από μία Limited Edition συλλογή summer pouches αλλά και beach accessories τα οποία σχεδίασε αποκλειστικά η Ελληνίδα, διεθνούς φήμης σχεδιάστρια για το ελληνικό beauty brand. 

Στην κατηγορία των Αρωμάτων, το νέο προϊόν της εταιρείας είναι το PHILOSIA Eau De Toilette με δροσερές νότες πράσινων φύλλων και ξύλου στη βάση του. Παράλληλα, λανσάρεται και νέο μέγεθος 10mL στα 4 best selling αρώματα για εύκολη μεταφορά στην τσάντα ή το νεσεσέρ.

Στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, η Korres συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξη δυναμικών κατηγοριών με νέα λανσαρίσματα που εστιάζουν στην αντιγήρανση, τη βρεφική και την ανδρική φροντίδα και ενσωματώνουν την πρωτογενή έρευνα που αποκαλύπτει τα βιολογικά μονοπάτια ισχυρών φυσικών δραστικών.

Ομολογιακό δάνειο

Η εταιρεία στις 6 Ιουνίου 2024 υπέγραψε νέα σύμβαση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους €28 εκατ. με το οποίο γίνεται αποπληρωμή (αναχρηματοδότηση) υφιστάμενου δανεισμού ύψους €27 εκατ., ενώ €1 εκατ. κατευθύνεται για χρηματοδότηση γενικών επιχειρηματικών σκοπών Οι τόκοι του δανείου υπολογίζονται με βάση το Euribor 3/6Μ πλέον περιθωρίου 3,2%.

Η μητρική εταιρεία “Nissos Holding (CY) Ltd»¨ορίστηκε εγγυητής του δανείου.

Η διάρκεια αποπληρωμής του δανείου γίνεται με βάση πλάνο επαναγοράς ομολογιών μέχρι και την 18/12/2028. Αναλυτικότερα το πλάνο προβλέπει την αποπληρωμή του δανείου σε δέκα εξαμηνιαίες δόσεις με την πρώτη δόση τον Ιούνιο του 2024 και την τελευταία τον Δεκέμβριο του 2028 η οποία περιέχει balloon payment ποσού €16,8 εκατ. Παρέχεται η δυνατότητα στον εκδότη και υπό την πλήρη ευχέρεια αποδοχής από τους κατόχους (bondholders) να το αποδεχτούν να ασκήσει το δικαίωμα επέκτασης αποπληρωμής της τελευταίας δόσης (balloon payment) σε πέντε εξαμηνιαίες δόσεις μέχρι τον Δεκέμβριο του 2030.

Ανάπτυξη 4% το 2023

Πέρυσι οι πωλήσεις της Korres, διαμορφώθηκαν σε €50,12 εκατ. από €48,25 εκατ. το 2022,  αυξημένες κατά 4%, με κύριους άξονες την αύξηση πωλήσεων στην ελληνική αγορά αλλά και την αύξηση των εξαγωγών σε σημαντικές αγορές προτεραιότητας.

Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10% λόγω της υλοποίησης ενός στοχευμένου πλάνου λανσαρισμάτων, ενισχύοντας τις πωλήσεις και τη θέση της στο εγχώριο κανάλι του φαρμακείου, και της καλής πορείας του τουρισμού. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν σημαντικά κυρίως στις αγορές προτεραιότητας.

Οι εξαγωγές

Ειδικότερα, οι εξαγωγές σε ταχύτατα αναπτυσσόμενες αγορές για την εταιρεία ενισχύθηκαν σημαντικά όπως για παράδειγμα 141% στην Αυστραλία και 89% στην Ανατολική Ευρώπη. Διόλου ευκαταφρόνητη ήταν η άνοδος των πωλήσεων και στις εταιρίες του ομίλου σε Γαλλία (+31%) και Γερμανία (+14%) οι οποίες προμηθεύονται τα προϊόντα τους από την εταιρεία.

Αναφορικά με τις ΗΠΑ, η αναδιάρθρωση των δικτύων διανομής ολοκληρώθηκε μέσα στο 2023, και πλέον στην εταιρεία Korres USA υπάρχει επικέντρωση στην ανάπτυξη και την κερδοφορία.

Βελτίωση EBITDA αλλά ζημίες

Το μεικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε €27,24 εκατ. ενισχυμένο κατά 9% από το 2022, ενώ το περιθώριο μικτού κέρδους βελτιώθηκε σημαντικά και διαμορφώθηκε στα 54,35% από 51,63% μία χρονιά πριν. Η βελτίωση του οφείλεται κυρίως στην ενίσχυση των πωλήσεων και στην επικέντρωση της διοίκησης σε προϊόντα υψηλότερης κερδοφορίας, χαμηλότερες promotion πωλήσεις, βελτιωμένες καμπάνιες επικοινωνίας.

Τα αναπροσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν στα €7,09 εκατ. από €5,973 εκατ., ωστόσο στην τελική γραμμή του ισολογισμού η εταιρεία διεύρυνε τις ζημιές της στα  €4,133 εκατ. από €4,047 εκατ.  το 2022. Τέλος, οι λειτουργικές ταμειακές ροές, ήταν θετικές και διαμορφώθηκαν στα €6 εκατ. το 2023 από €269 χιλ. ευρώ το 2022  «αντανακλώντας την αυξημένη λειτουργική κερδοφορία».

Αναδιάρθρωση και online κανάλια

Σημειώνεται ακόμη ότι το 2023 ολοκληρώθηκε η αναδιάρθρωση των εμπορικών τμημάτων (business units) και του τμήματος κεντρικού διεθνούς marketing στα πρότυπα παγκόσμιων καταναλωτικών μαρκών, και η πλήρης λειτουργία τους έφερε σημαντικά θετικά αποτελέσματα, όπως υποστηρίζει η διοίκηση.

Πλέον των ιστορικών δικτύων διανομής της εταιρείας, μεγάλη έμφαση δόθηκε στα διαδικτυακά κανάλια πωλήσεων(Korres e-shop, e-market places, e-tailers) τα οποία αντιπροσωπεύουν πλέον το 25% των πωλήσεων των εταιρειών ΚΟΡΡΕΣ παγκοσμίως.

Διαβάστε επίσης:

Από τα Coffee Island στις Apivita και Korres – Καλλυντικά από υπολείμματα… καφέ

Επιχειρηματική αποστολή στη Βουλγαρία – Συμμετείχαν 15 ελληνικές επιχειρήσεις

Κατακτώντας τον κόσμο από τον 13ο όροφο – Η εταιρεία που γεννήθηκε Παρασκευή και 13

Dior: Πόσο πραγματικά κοστίζει για να φτιαχτεί μια τσάντα των 2.600 ευρώ

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News