ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γ.Ε. Δημητρίου: «Απαντά» στην πτώση των κλιματιστικών με Singer, Brandt, Faber και αντλίες θερμότητας

Γ.Ε. Δημητρίου: «Απαντά» στην πτώση των κλιματιστικών με Singer, Brandt, Faber και αντλίες θερμότητας

Η περαιτέρω ενίσχυση της θέσης στην αγορά των μικρών ηλεκτρικών συσκευών (SDA), καθώς και η δραστηριοποίησή της από φέτος στην αγορά των μεγάλων ηλεκτρικών συσκευών (MDA) εκτιμάται ότι θα αντισταθμίσουν τις φετινές απώλειες της Γ.Ε. Δημητρίου από την πτώση της αγοράς οικιακού κλιματισμού μετά τη λήξη των προγραμμάτων της Πολιτείας.

Παράλληλα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, αναμένεται η ανάπτυξη του τομέα των αντλιών θερμότητας, τόσο λόγω προγραμμάτων που θα «τρέξουν», όσο και λόγω του συνεχώς αυξανόμενου αγοραστικού ενδιαφέροντος των καταναλωτών για οικονομικότερες και φιλικότερες για το περιβάλλον λύσεις θέρμανσης.

Στο πλαίσιο διεύρυνσης του μεριδίου αγοράς της, η εταιρεία εστιάζει στην ανάπτυξη του δικτύου μεταπωλητών της και στην εισαγωγή καινοτόμων και τεχνολογικά προηγμένων προϊόντων.

Επίσης, όπως προαναφέραμε, η Γ.Ε. Δημητρίου, θα επιδιώξει την περαιτέρω ανάπτυξή της στην αγορά SDA, με το brand συσκευών Singer που διαθέτει, ενώ εισήλθε στην αγορά MDA μέσω της διανομής των προϊόντων των ιστορικών και καταξιωμένων κατασκευαστών όπως είναι η γαλλική Brandt (ηγέτιδα στην κατηγορία της πλύσης) και η ιταλική Faber (εφευρέτη του απορροφητήρα).

Η εικόνα στο πρώτο μισό του 2024

Το α’ εξάμηνο του 2024 έκλεισε για την εταιρεία με κύκλο εργασιών €23,2 εκατ. -μειωμένος κατά 10% σε ετήσια βάση – και με ΕΒΤ €0,3 εκατ.  Το πρόγραμμα αντικατάστασης και ανακύκλωσης συσκευών της Πολιτείας που ήταν σε εξέλιξη τους πρώτους εννέα μήνες του προηγούμενου έτους, επέφερε σημαντικές αναδιατάξεις στην αγορά κλιματιστικών: Ενισχύθηκαν σημαντικά οι πωλήσεις σε περίοδο του έτους που συνήθως δεν υπάρχει μεγάλη κινητικότητα, η συνολική αγορά οικιακών κλιματιστικών υπολογίζεται πως αυξήθηκε κατά 35% ξεπερνώντας τα 650χιλ set (εκ των οποίων περίπου τα 200χιλ set δόθηκαν μέσω του προγράμματος) και αυξήθηκε σημαντικά η δυναμική των retail καναλιών πώλησης.

Η Γ.Ε. Δημητρίου, ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος των κλιματιστικών Toyotomi, για πολλά συνεχόμενα χρόνια  Νο 1 brand κλιματιστικών στη χώρα, παρέμεινε στην πρώτη θέση σε μερίδιο αγοράς, το οποίο πέρυσι διαμορφωνόταν γύρω στο 18%.

Όμως, η διακοπή του προγράμματος έφερε μείωση στην αγορά οικιακού κλιματισμού που ξεπερνά το 50% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023 επηρεάζοντας, αναπόφευκτα, τα αποτελέσματα της εταιρείας. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την τρέχουσα γεωπολιτική κατάσταση που επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά συνθέτουν ένα ιδιαίτερα σύνθετο περιβάλλον.

Η διοίκηση της Γ.Ε. Δημητρίου εκτιμά ότι η εταιρεία επλήγη λιγότερο από την πτώση που παρουσίασε η αγορά και σημαντικό μέρος της δραστηριότητάς της, συνεχίζει να προέρχεται από τις κατηγορίες κλιματισμού, θέρμανσης, αφύγρανσης. Αξιοσημείωτο είναι πως πάνω από το 10% των εσόδων της εταιρείας στην κατηγορία του κλιματισμού προέρχονται από πωλήσεις στο εξωτερικό.

Η επένδυση στην ανάπτυξη της παρουσίας στην αγορά των μικρών ηλεκτρικών συσκευών (SDA) μέσω της Singer απέδωσε καρπούς μέσα στο α’ εξάμηνο του έτους. Ειδικότερα όπως επισημαίνει, «εκμεταλλευόμενη την διαχρονικά ηγετική θέση της Singer στην αγορά των ραπτομηχανών και των πρεσών σιδερώματος η εταιρεία ανέπτυξε και εξελίσσει συστηματικά εκτεταμένο κωδικολόγιο σύγχρονων, ποιοτικών και ανταγωνιστικών προϊόντων με σημαντικά  βελτιούμενα μερίδια αγοράς και αξιόλογη ανάπτυξη εσόδων σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους».

Παράλληλα κρίνεται αξιόλογη η συνεισφορά στον κύκλο εργασιών της εταιρείας, της δραστηριότητας στην αγορά των μεγάλων ηλεκτρικών συσκευών (MDA) που ξεκίνησε φέτος.

Προοπτικές

Για το δεύτερο μισό του έτους εκτιμάται ότι η αγορά οικιακού κλιματισμού και ηλεκτρικών συσκευών γενικότερα, θα συνεχίσει να παρουσιάζει προκλήσεις. Παρόλα αυτά, η εταιρεία εκτιμά πως με συστηματική προσπάθεια διεύρυνσης του προϊοντικού της μείγματος και ανάπτυξης της δραστηριότητάς της σε πλήθος κατηγοριών στον ευρύτερο τομέα των ηλεκτρικών συσκευών θα καταφέρει να πετύχει τους στόχους της. Αναμένεται επίσης η ανάπτυξη του τομέα των αντλιών θερμότητας, τόσο μέσω προγραμμάτων της Πολιτείας όσο και δεδομένου του συνεχώς αυξανόμενου αγοραστικού ενδιαφέροντος των καταναλωτών για οικονομικότερες και φιλικότερες για το περιβάλλον λύσεις θέρμανσης.

Οι στόχοι της Γ.Ε. Δημητρίου για τη συνέχιση της αναπτυξιακής της πορείας είναι

  • η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση της αγοράς
  • η ανάπτυξη του δικτύου μεταπωλητών της
  • η εισαγωγή ακόμη περισσότερων καινοτόμων και τεχνολογικά προηγμένων προϊόντων
  • η περαιτέρω διεύρυνση του μεριδίου αγοράς της

Σημειώνεται ακόμη ότι η προ διετίας είσοδος του νέου επενδυτή (Quest Συμμετοχών) και η επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης δημιούργησε ξανά τις συνθήκες για την ομαλή συνέχιση των δραστηριοτήτων της εταιρείας, η οποία έχει εκπονήσει επιχειρηματικό σχέδιο με το οποίο σταδιακά αναμένεται η αποκατάσταση των ιδίων κεφαλαίων.

Οι μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις την 31.12.2023 ανέρχονταν σε €12,085 εκατ. έναντι €13,5 εκατ. την 31.12.2022 και οι βραχυπρόθεσμες δανειακές σε €13,654 εκατ. από €19,817 εκατ. στο τέλος του 2022.

Διαβάστε επίσης:

Φθηνότερη η θέρμανση φέτος – Ανησυχία για επιπτώσεις από τη Μέση Ανατολή

Οδηγός αγοράς air condition: Όλες οι τεχνολογίες που πρέπει να ξέρεις

Inventor: Ανάπτυξη 10% και διπλασιασμός κερδοφορίας το 2023 – Οι φετινές προοπτικές

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News