Business & Finance Δευτέρα 14/10/2024, 21:18
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ακτοπλόοι: Εκτός ελληνικής πραγματικότητας το αίτημα της ΠΝΟ για αυξήσεις 12%

Ακτοπλόοι: Εκτός ελληνικής πραγματικότητας το αίτημα της ΠΝΟ για αυξήσεις 12%

Σε αδιέξοδο οδηγούνται οι καταρχήν συζητήσεις μεταξύ ναυτεργατών και ακτοπλόων για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, καθώς οι πρώτοι εξακολουθούν να αξιώνουν αυξήσεις 12%, όπως άλλωστε ανέφεραν σε εξώδικό τους στις αρχές του μήνα προς τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. Μάλιστα, η ΠΝΟ έχει ήδη εξαγγείλει προειδοποιητική απεργία για τις 22 και  23 Οκτωβρίου, η οποία ενδέχεται να εξελιχθεί σε κυλιόμενη.

Από την πλευρά τους κύκλοι της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας αναφέρουν ότι ο ΣΕΕΝ ουδέποτε αρνήθηκε τη συζήτηση των αιτημάτων των ναυτεργατών, για αυτό και τους κάλεσε σε πρώτη συνάντηση έναρξης των διαπραγματεύσεων με σκοπό τη σύναψη νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας. Παρόλα αυτά, προσθέτουν ότι τα πληρώματα της επιβατηγού ναυτιλίας έλαβαν αυξήσεις 6% για το 2023 και 5% για το 2024, είχαν δηλαδή συνολική αύξηση των αποδοχών τους άνω του 11%, ποσοστό που όπως επισημαίνεται, υπερβαίνει θεαματικά τις όποιες αυξήσεις έχουν δοθεί τα χρόνια αυτά σε οποιονδήποτε κλάδο της ελληνικής οικονομίας.

Όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, το αίτημα αύξησης όλων των μισθών ενεργείας αξιωματικών και κατώτερων πληρωμάτων σε ποσοστό 12% από 1.1.2025 βρίσκεται εκτός της ελληνικής οικονομικής, κοινωνικής και εργασιακής πραγματικότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται από την πορεία της εθνικής οικονομίας, τις τιμές ΑΕΠ, τον δείκτη τιμών καταναλωτή αλλά και τα επίπεδα αυξήσεων στα οποία κυμαίνεται η πλειοψηφία των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων της χώρας μας. Η πρόταση του ΣΕΕΝ για αυξήσεις σε ποσοστό της τάξεως του 3% ανταποκρίνεται στις σημερινές διαμορφούμενες συνθήκες, ενώ καλύπτει πλήρως την αύξηση του πληθωρισμού, σημειώνουν.

Θυμίζουν, άλλωστε, ότι ο ΣΕΕΝ συνέχισε την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας με αυξήσεις στους βασικούς μισθούς, στα επιδόματα αλλά και τις έξτρα εργασίες, ακόμη και στα χρόνια της πανδημίας, όταν υπήρξε καθίζηση της κίνησης και κατά συνέπεια των εσόδων των πλοίων, με στόχο οι ετήσιες αποδοχές των πληρωμάτων να καλύπτουν τουλάχιστον την εκάστοτε αύξηση του πληθωρισμού.

Και αυτό παρότι, όπως επισημαίνουν κύκλοι της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας, τα επισήμως δημοσιοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου δείχνουν ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταγράψει αθροιστικές ζημιές ύψους 98 εκατ. ευρώ.

Απαντώντας στις αναφορές της ΠΝΟ για την είσπραξη επιδοτήσεων αγόνων γραμμών από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ύψους 150 εκατ. ευρώ ετησίως, οι ίδιοι κύκλοι διευκρινίζουν προς αποφυγή εντυπώσεων, ότι τα εν λόγω ποσά αποτελούν αποζημιώσεις για εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας, προκειμένου να καλυφθεί μέρος του λειτουργικού κόστους των πλοίων που προσφέρουν την αναγκαία σύνδεση στις λεγόμενες «άγονες» γραμμές για την κάλυψη της κατά ελάχιστον διασύνδεσης των   «άγονων» νησιών προς εξασφάλιση της εδαφικής συνοχής και προστασία της νησιωτικότητας της χώρας μας.

Και προσθέτουν ότι η εξόφληση των αποζημιώσεων αυτών λαμβάνει χώρα με μεγάλη καθυστέρηση και συγκεκριμένα σήμερα, Οκτώβριο 2024, έχουν εξοφληθεί αποζημιώσεις για υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί έως τον Μάρτιο 2024. Παρόλα αυτά, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις χωρίς να έχουν εισπράξει τα εν λόγω ποσά, έχουν ήδη καταβάλει τον ΦΠΑ ως έχουν υποχρέωση και έχουν προβεί στην πληρωμή των αμοιβών των πληρωμάτων, των καυσίμων, των λιμενικών τελών και δικαιωμάτων και όλων των λοιπών εξόδων.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων της ακτοπλοΐας στις 22 και 23 Οκτωβρίου

Βελτίωση υποδομών σε βασικά λιμάνια ζητούν πλοίαρχοι και ακτοπλόοι

Aκτοπλοΐα: Προβληματισμοί ενόψει της πράσινης μετάβασης

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News