ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελvida: Νέο εργοστάσιο στην Κηφισιά – Τι οδήγησε σε άλμα κερδών τον Ελληνικό Γύρο

Ελvida: Νέο εργοστάσιο στην Κηφισιά – Τι οδήγησε σε άλμα κερδών τον Ελληνικό Γύρο

Προχωρούν οι διαδικασίες για την ανέγερση του νέου εργοστασίου παραγωγής προϊόντων κρέατος – πουλερικών και κρεατοσκευασμάτων, αλλά και παραγωγής ετοίμων γευμάτων, της Ελvida στο βιομηχανικό πάρκο (ΒΙ.ΠΑ.) του Δήμου Κηφισιάς στην θέση «Καλυφτάκη», όπου επίσης θα μετεγκατασταθούν τα γραφεία της εταιρείας, τα οποία σήμερα βρίσκονται (όπως και η μονάδα παραγωγής) στο Περιστέρι.

Σε συνέχεια της αγοράς του οικοπέδου (που έγινε το 2022), ολοκληρώθηκαν οι οικονομοτεχνικές μελέτες καθώς και τα επιχειρηματικά πλάνα 10ετίας της νέας επένδυσης και έγιναν οι πρώτες συζητήσεις με τις τράπεζες για τις προτάσεις δανειοδότησης.

Σημειώνεται ότι οι καθαρές επενδύσεις για αγορά παγίων στοιχείων πέρυσι προσέγγισαν το €1 εκατ.

Η διοίκηση της εταιρείας συνεχίζει να επενδύει στην ποιοτική αναβάθμιση των παραγομένων προϊόντων, μέσω της βελτιστοποίησης των γραμμών παραγωγής και της ενίσχυσης του εργατικού προσωπικού για πάνω από 1 βάρδιες παραγωγής κρεατοσκευασμάτων καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Από το ιδιόκτητο εργοστάσιο της εταιρείας στο Περιστέρι παράγονται κάθε μέρα:

• 20 τόνοι γύρου

• 5 τόνοι σουβλάκι

• 10-15 τόνοι κρεατοσκευάσματα

• 1,5 τόνοι μεριδοποιημένα κρέατα

Το φετινό πλάνο

Θυμίζουμε ότι η εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία γύρου και λοιπών κρεατοσκευασμάτων (σουβλάκια, μπιφτέκια, σουτζουκάκια, κοτομπουκιές κλπ) στη χονδρική, άλλαξε τον περασμένο Ιούλιο το λογότυπο της σε ελvida με βασικά της brands τα Hellenic Gyros, Nostimost και Devesa.

Στο φετινό πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνεται ακόμη η ενίσχυση και η αναδιάρθρωση της εμπορικής ομάδας ώστε να συνεχιστεί η άνοδος των πωλήσεων σε Ελλάδα και σε περισσότερες από 20 χώρες του εξωτερικού, η επέκταση των δραστηριοτήτων στις τουριστικά αναπτυσσόμενες περιοχές της Ελλάδας και η ανάπτυξη των μεριδίων στο οργανωμένο λιανεμπόριο.

Σημειώνεται ότι η Elvida Foods, παρουσιάζει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, με τις εξαγωγές της να αποτελούν το 25% του ετήσιου τζίρου της, ενώ έχει ήδη παρουσία στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως στις αλυσίδες Aldi και Asda.

Τον Ιούνιο ανακοίνωσε ότι θα διατηρήσει σταθερές τις τιμές προς όλους τους πελάτες της στην αγορά της Εστίασης, στα brand Hellenic Gyros & Nostimost, με τις ίδιες τιμές από τον Μάϊο του 2023, παρά τις προκλήσεις και τις ανατιμήσεις των α’ υλών (χοιρινό, κοτόπουλο και βόειο) που παρουσιάζονται στην παγκόσμια αγορά.

Η πορεία του 2023

Πέρυσι η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 2%, στα €35,7 εκατ., ωστόσο η σημαντική πτώση κατά 14% (περίπου €3,4 εκατ.) στο κόστος αναλώσεων α’ και β’ υλών, οδήγησε σε μεγάλη αύξηση του EBITDA κατά 170,3%, στα €5,2 εκατ. με τα καθαρά της κέρδη να ξεπερνούν τα €3 εκατ. Από €684 χιλ. το 2022.

Οι αυξήσεις στις τιμές των κρεάτων και οι δυσκολίες στην εύρεση κρεάτων για την παραγωγή λόγω των διαφόρων αλλαγών στον χάρτη προμηθευτών της Ευρώπης, συνεχίστηκαν και το 2023, ωστόσο, όπως επισημαίνεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις, της Ελβίδα “πάρθηκαν τα κατάλληλα μέτρα από τη διοίκηση και διασφαλίστηκε τόσο η παραγωγή όσο και η εξυπηρέτηση της αγοράς”. 

Παράλληλα, η εύρεση προσωπικού για την παραγωγή ήταν μια πρόκληση και για το 2023, που σε συνδυασμό με την αύξηση του κατώτατου μισθού, πίεσαν κι αύξησαν το εργατικό κόστος παραγωγής. Το 2023, από τον Απρίλιο και μετά, “η εταιρεία προχώρησε στην ενίσχυση του διοικητικού της προσωπικού με την έλευση βασικών στελεχών τόσο στη Γενική Διεύθυνση όσο και σε εμπορικούς ρόλους, σηματοδοτώντας την έναρξη του πλάνου της για ψηφιακό μετασχηματισμό και χτίζοντας νέα ομάδα για την επιτάχυνση της ανάπτυξης του κύκλου εργασιών και την ενίσχυση της κερδοφορίας της”. 

Σε προϊοντική επίπεδο, το Νοέμβριο του 2023 λανσαρίστηκε στην αγορά του λιανεμπορίου, η νέα σειρά προϊόντων – kit με την επωνυμία «απ’ όλα», στην κατηγορία των ολοκληρωμένων λύσεων κατάψυξης έτοιμου φαγητού. Η νέα σειρά περιλαμβάνει 3 κωδικούς με προψημένα κρεατοσκευάσματα, πίτες και σως: έναν με γύρο χοιρινό, έναν με γύρο κοτόπουλο κι έναν τρίτο με κεμπάπ. 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News