ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι – Κρι: Με βαθμό… 20 γιορτάζει τα 20 χρόνια στο Χρηματιστήριο Αθηνών

Κρι – Κρι: Με βαθμό… 20 γιορτάζει τα 20 χρόνια στο Χρηματιστήριο Αθηνών

Με αναθεώρηση προς τα πάνω των εκτιμήσεών της για πωλήσεις και κέρδη το 2024 και ξεκινώντας τη δική της πορεία προς το «αμερικανικό όνειρο» γιορτάζει η Κρι – Κρι τα 20 χρόνια παρουσίας της στο Χρηματιστήριο Αθηνών με τον Παναγιώτη Τσινάβο, επικεφαλής της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας, να χτυπά σήμερα το καμπανάκι, κηρύσσοντας την έναρξη της συνεδρίασης. Η εταιρεία που ξεκίνησε το 1954 ως εργαστήριο παρασκευής παγωτού με το προϊόν να πωλείται στην πόλη των Σερρών από πλανόδιους μικροπωλητές, τώρα πραγματοποιεί πάνω από το 50% των πωλήσεών της στο εξωτερικό, αντισταθμίζοντας έτσι και τις όποιες απώλειες από τη μείωση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά. 

Χθες κατά την παρουσίαση των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το α’ εξάμηνο του 2024 η διοίκηση της Κρι- Κρι ανακοίνωσε ότι αναμένει οι πωλήσεις για το σύνολο της χρονιάς να ξεπεράσουν τα 245 εκατ. ευρώ, πολύ πάνω από την αρχική εκτίμηση που ήταν 233 εκατ. ευρώ και από τα 216, 3 εκατ. ευρώ του 2023. Ακόμη πιο σημαντικό ίσως είναι ότι αναμένει κέρδη προ τόκων και φόρων 39,2 εκατ. ευρώ έναντι 35 εκατ. ευρώ αρχικής εκτίμησης και κοντά στα επίπεδα που αυτά διαμορφώθηκαν το 2023 (40,3 εκατ. ευρώ). Το περιθώριο EBIT αν και θα παραμείνει σε χαμηλότερα επίπεδα από πέρυσι (18,6%) αναθεωρήθηκε επίσης προς τα πάνω, στο 16%, από 15% που ήταν η αρχική εκτίμηση της διοίκησης της εταιρείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι 21 χρόνια πριν, το 2003 οι πωλήσεις της εταιρείας ήταν μόλις 11,7 εκατ. ευρώ. Με άλλα λόγια μετά από 2 δεκαετίες βρίσκονται σχεδόν 20 φορές πάνω!

Κατά το α’ εξάμηνο του 2024 ο κύκλος εργασιών της Κρι – Κρι ανήλθε σε 130,87 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 15,8% σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2023. Οι πωλήσεις παγωτού διαμορφώθηκαν σε 28,52 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 20,6% σε σύγκριση με πέρυσι, με τον όγκο πωλήσεων να ενισχύεται κατά 16,5%. Ειδικά στην εγχώρια αγορά οι πωλήσεις παγωτού κατέγραψαν αύξηση 21,7% με τις υψηλές θερμοκρασίες να ενισχύουν την κατηγορία, ενώ καθοριστικό ρόλο έπαιξε η επέκταση του δικτύου πωλήσεων η ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, αλλά και η αύξηση του τουρισμού. Πάντως, το υπόλοιπο της θερινής περιόδου (Ιούλιος, Αύγουστος) ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων παγωτού επιβραδύνθηκε. 

Οι πωλήσεις γαλακτοκομικών, που στη συντριπτική τους πλειονότητα αφορούν στο γιαούρτι, διαμορφώθηκαν σε 101,13 εκατ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 14,5% σε σύγκριση με πέρυσι. Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η αύξηση του όγκου πωλήσεων, κατά 19,7% το α’ εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με το α΄εξάμηνο του 2023. 

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 37,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση σε αξία 2,4%, αλλά αύξηση σε όγκο κατά 4,8%. Πίσω από αυτή την εξέλιξη είναι η μείωση των τιμών στην οποία προχώρησε η Κρι – Κρι. Την ίδια ώρα, πάντως, συνεχίζει να αυξάνεται το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, εξέλιξη που ευνοεί τη σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, καθώς αποτελεί τον κύριο παραγωγό γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα. Έτσι, αν και το μερίδιο σε αξία του επώνυμου γιαουρτιού Κρι Κρι υποχώρησε κατά μία ποσοστιαία μονάδα και διαμορφώθηκε σε 15,4% στο εξάμηνο, η εταιρεία ενισχύει τις πωλήσεις της από τα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας το μερίδιο των οποίων ενισχύθηκε κατά 1,4 ποσοστιαία μονάδα. 

Στο εξωτερικό οι πωλήσεις γιαουρτιού αυξήθηκαν κατά 27,8%, ξεπερνώντας τα 63 εκατ. ευρώ και πλέον αποτελούν το 62,6% των πωλήσεων γαλακτοκομικών της Κρι Κρι. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία. Μες στο καλοκαίρι η Κρι Κρι τοποθέτησε προϊόντα frozen yogurt  σε τοπικές αλυσίδες του Τέξας, προκειμένου το προϊόν να δοκιμαστεί έτσι ώστε από το 2025 να τοποθετηθεί σε μεγαλύτερες αλυσίδες αλλά και σε περισσότερες πολιτείες των ΗΠΑ. 

Συνολικά οι εξαγωγές της Κρι Κρι το α’ εξάμηνο του 2023 κατέγραψαν αύξηση 26,7%,  αποτελώντας πλέον το 53,4% των συνολικών της πωλήσεων.  

Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 34,5% (2023: 36,6%), και συγκεκριμένα α) στο παγωτό σε 49,5% (2023: 48,1%) και β) στα γαλακτοκομικά σε 30,5% (2023: 33,2%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 27,05 εκατ. ευρώ, έναντι 26,18 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2023 (αύξηση 3,3%) ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 26,31 εκατ. ευρώ από 21,19 εκατ. ευρώ το 2023. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 29,43 εκατ. ευρώ έναντι 28,72 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση 2,5%. 

Οι επενδυτικές δαπάνες της εταιρείας στο σύνολο του έτους αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 21 και 25 εκατ. ευρώ με τα 12 εκατ. ευρώ εξ αυτών να έχουν πραγματοποιηθεί μες στο α’ εξάμηνο του 2024. 

Διαβάστε επίσης: 

Κρι-Κρι: Αύξηση κερδών και εσόδων – Βελτιωμένες προβλέψεις

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News