ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

FrieslandCampina Hellas-ΝΟΥΝΟΥ: Πώς σχεδιάζει να βάλει τέλος στο ζημιογόνο σερί

FrieslandCampina Hellas-ΝΟΥΝΟΥ: Πώς σχεδιάζει να βάλει τέλος στο ζημιογόνο σερί

Η ανάπτυξη του τζίρου και η βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων επενδύοντας στην εδραιωμένη προϊοντική της βάση αλλά και σε νέα καινοτόμα προϊόντα που θα καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών, παραμένει στόχος της FrieslandCampina Hellas-ΝΟΥΝΟΥ και για τη φετινή χρονιά.

Όπως αναφέρεται στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, “η ευέλικτη στρατηγική που ανέπτυξε η εταιρεία κατά το 2023 αναμένεται να βοηθήσει να αντιπαρέλθει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις και κατά το 2024 και κυρίως τις άμεσες επιπτώσεις των πληθωριστικών πιέσεων που οδηγούν σε σημαντικές αυξήσεις κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια”.

Στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων α’ εξαμήνου από τον όμιλο έγινε αναφορά στην είσοδο της ελληνικής εταιρείας στην κατηγορία των επιδόρπιων γιαουρτιού με γεύσεις με το λανσάρισμα της σειράς ΝΟΥΝΟΥ PowerΒowl, που παράγεται στο Πρότυπο εργοστάσιο ΝΟΥΝΟΥ στην Πάτρα.

Στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά του γιαουρτιού, με ένα προϊόν που είναι “εμπνευσμένο από τα PowerBowls, μία από τις πιο ευρέως διαδομένες διατροφικές & lifestyle τάσεις της εποχής” και το οποίο “συνδυάζει όλα τα καλά του ΝΟΥΝΟΥ Στραγγιστό με συστατικά υψηλής διατροφικής αξίας, όπως φρούτα, δημητριακά και σπόρους”.

Θυμίζουμε ότι, τον περασμένο Νοέμβριο η εταιρεία μπήκε στην κατηγορία των σκληρών τυριών, λανσάροντας τη νέα σειρά μακράς ωρίμανσης Parrano Robus, που κυκλοφορεί σε τρεις premium συσκευασίες, στον πάγκο αλλά και στο ράφι των ψυγείων των super markets.

Παράλληλα το α’ τρίμηνο του 2023, η εταιρεία εισήλθε στην κατηγορία των φυτικών ροφημάτων με τη νέα σειρά ΝΟΥΝΟΥ Φυτικό και NOYNOY Barista’s Gold Oat για την επαγγελματική αγορά.

Η εικόνα του 2023

Σε ό,τι αφορά την περυσινή χρονιά, αυτή έκλεισε με μείωση πωλήσεων της FrieslandCampina Hellas σε ποσοστό 4,06% από το 2022, στα €326,76 εκατ., εξέλιξη η οποία αποδίδεται από τη διοίκηση στη μειωμένη ζήτηση για τυριά και πιαδικές τροφές στην ελληνική αγορά. Και οι εξαγωγές της εταιρείας, ωστόσο, υποχώρησαν κατά 6,6%.

Από την άλλη πλευρά, η μείωση του κόστους παραγωγής κατά 8%, οδήγησε σε βελτιωμένα μικτά κέρδη (€63,1 εκατ.) με το μικτό περιθώριο κέρδους να ενισχύεται στο 19,3% από 15,72% το 2022.

Ωστόσο στην τελική γραμμή του ισολογισμού η εταιρεία παρέμεινε σε ζημιογόνο έδαφος, εμφανίζοντας καθαρές ζημιές €3,13 εκατ. από ζημίες €3,71 εκατ. έναν χρόνο πριν.

Η εικόνα ανά κατηγορία

Η μείωση των καθαρών πωλήσεων οφειλόταν κυρίως στις χαμηλότερες πωλήσεις στα μη επώνυμα τυριά (μείωση €17,3 εκατ.).

Ο όγκος της RTD κατηγορίας, που είναι το 1ο προϊόν όγκου, μειώθηκε κατά 2%, ενώ η μέση τιμή της αυξήθηκε κατά 0,23%.

Ο όγκος των μη επώνυμων τυριών που είναι ο 2ος όγκος προϊόντος αυξήθηκε κατά 9%, ενώ η μέση τιμή του μειώθηκε κατά 26,56%. Αυτή ήταν η μόνη κατηγορία προϊόντων της οποίας η μέση τιμή μειώθηκε σύμφωνα με τις τιμές της αγοράς των βασικών εμπορευμάτων.

Ο όγκος του EVAP, που είναι ο 3ος όγκος προϊόντος, μειώθηκε κατά 6%, ενώ η μέση τιμή του αυξήθηκε κατά 7,05%

Άλλα προϊόντα με σημαντική απόκλιση ήταν το τυρί NoyNoy (ο όγκος μειώθηκε κατά 20% και η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 7,71 %) και Milner (ο όγκος μειώθηκε κατά 20% και η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 13,29%).

Ο όγκος για τα γιαούρτια, αυξήθηκε κατά 13%, ενώ η μέση τιμή του αυξήθηκε κατά 13,21%, ενώ η κατηγορία B2B Milks & Creams αύξησε τις πωλήσεις κατά €8, 5 εκατ. (48%), με πωλήσεις €26,1 εκατ.

Πωλήσεις ανά κατηγορία (σε €χιλ.)

Γαλακτοκομικά

2023: 172.007 (117.514 μπήκαν στην ξεχωριστή κατηγορία Τυριά)

2022: 305.836

2021: 244.155

Παιδικές τροφές

2023: 26.711

2022: 26.435

2021: 23.998

Γιαούρτια

2023: 10.526

2022: 8.313

2021: 5.659

Ανάκαμψη στο α’ εξάμηνο

Θυμίζουμε ότι συνολικά ο όμιλος FrieslandCampina είχε ένα δύσκολο 2023, με τα έσοδά του να υποχωρούν κατά 7,1%, στα €13,1 δισ. και το καθαρό αποτέλεσμα να είναι αρνητικό (-€149 εκατ.) από κέρδη €292 εκατ. το 2022. Η εταιρεία απέδωσε τη μείωση στα έσοδα  σε δυσμενείς συναλλαγματικές διαφορές, στην πώληση μέρους των καταναλωτικών δραστηριοτήτων της στην Γερμανία και στη μείωση των όγκων στις καταναλωτικές αγορές, ιδίως λόγω του υψηλού πληθωρισμού.

Πάντως το α’ εξάμηνο του 2024 ο όμιλος έδειξε να επανακάμπτει, τουλάχιστον σε επίπεδο κερδοφορίας, αφού οι πωλήσεις παρέμειναν σε αρνητικό πρόσημο, στο -6,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα (€6,433 δισ.)

Ειδικότερα τα EBIT αυξήθηκαν σε €362 εκατ. από €47 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2023 και το καθαρό αποτέλεσμα σε €183 εκατ. από €8 εκατ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Διαβάστε επίσης:

Enaon EDA: Εντάσσεται στο δίκτυο διανομής φυσικού αερίου – Σύμβαση με το ΝΟΥΝΟΥ

Ποια είναι τα top brands στην Ελλάδα – Τι δείχνει η κόντρα επώνυμων και PL προϊόντων

Tottis-Bingo: Ανατιμήσεις, PL και εξαγωγές «οδηγούν» τον τζίρο πάνω από τα 100 εκατ.

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News