Autohellas: Αύξηση 18,6% στα κέρδη μετά φόρων το α’ εξάμηνο
Στα €256,1 εκατ. διαμορφώνεται το β΄τρίμηνο του 2024 ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών της Autohellas έναντι €255,2 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων (ΕBT) για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε €32,3 εκατ. έναντι €29,8 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρουσιάζοντας αύξηση 8,2%, ενώ τα ενοποιημένα Κέρδη μετά από Φόρους διαμορφώθηκαν σε €29,2 εκατ. έναντι €23,8 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρουσιάζοντας αύξηση 22,6%.
Σε επίπεδο εξαμήνου, ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών ανήλθε σε €473,2 εκατ. έναντι €476,8 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2023. Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων (ΕBT) για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ανήλθαν σε €42,3 εκατ. έναντι €40,1 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρουσιάζοντας αύξηση 5,4%, ενώ τα ενοποιημένα Κέρδη μετά Φόρων διαμορφώθηκαν σε €37 εκατ. έναντι €31,2 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρουσιάζοντας αύξηση 18,6%.
Αντίστοιχα τα ενοποιημένα Κέρδη μετά από Φόρους και Δικαιώματα Μειοψηφίας ανήλθαν σε €34,3 εκατ. έναντι €27,2 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο παρουσιάζοντας αύξηση 26%. Συνολικά η δραστηριότητα των βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα, και στις 8 χώρες που δραστηριοποιείται ο Όμιλος, απασχολεί στόλο που υπερβαίνει πλέον τα 60.000 αυτοκίνητα, με επενδύσεις σε 9.000 νέα αυτοκίνητα εντός του τρέχοντος έτους.
Η λειτουργική κερδοφορία υποστηρίχθηκε με €8,0 εκατ. από τα μερίσματα της Aegean Airlines, και €1,0 εκατ. από τη διανομή μερίσματος της Trade Estates, καλύπτοντας τη μερική υποχώρηση της λειτουργικής κερδοφορίας από τον κλάδο της εμπορίας των αυτοκινήτων.
Επιπλέον, η έκδοση διαπραγματεύσιμου Ομολογιακού Δανείου και οι συναλλαγές αντιστάθμισης επιτοκιακού κινδύνου συνέβαλαν στη συνολική διαδικασία επαναπροσδιορισμού της δομής και του κόστους χρηματοδότησης του Ομίλου αποφέροντας σημαντικά οφέλη τόσο σε μειωμένα spreads όσο και στην μείωση της επίδρασης της αύξησης των επιτοκίων βάσης.
Παράλληλα τα Ίδια Κεφάλαια του Ομίλου στις 30/06/2024 διαμορφώθηκαν στα €457,4 εκατ.
Αναλυτικότερα:
Ο Κύκλος Εργασιών από τη δραστηριότητα Ενοικιάσεων Αυτοκινήτων στην Ελλάδα αυξήθηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2024 κατά 8 % αγγίζοντας τα €123,4 εκατ. Η δυναμική ανάπτυξης ήταν θετικότερη από το 2023 για τις μακροχρόνιες μισθώσεις που αφορούν την εγχώρια αγορά αλλά και για τις βραχυχρόνιες – σε μικρότερο βαθμό – που επηρεάζονται από τη δυναμική του τουρισμού, αντιμετωπίζοντας όμως σημαντικά μεγαλύτερη προσφορά αυτοκινήτων από το σύνολο της αγοράς, μετά από δύο εξαιρετικές χρονιές ανάπτυξης του 2022 και 2023. Στις βραχυχρόνιες μισθώσεις στην Ελλάδα, υπάρχει τάση υποχώρησης των τιμών ανά ημέρα αλλά καλύπτεται μέχρι σήμερα από αυξημένη μέση χρήση (utilization-ημέρες ενοικίασης ανά έτος) του στόλου με αποτέλεσμα τα έσοδα ανά αυτοκίνητο να παραμένουν ελαφρά ανοδικά.
Ο Κύκλος Εργασιών της Διεθνούς Δραστηριότητας που σχετίζεται με τις ενοικιάσεις αυτοκίνητων έφθασε συνολικά τα €79,5 εκατ. καταγράφοντας αύξηση 3,7%. Στις περισσότερες αγορές όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος, η τουριστική κίνηση ήταν αυξητική, αλλά η μεγάλη διαθεσιμότητα σε στόλους αυτοκινήτων οδήγησε την αγορά σε περαιτέρω συμπίεση τιμών σε σχέση με το 2023.
Σημειώνεται ότι διαχρονικά λόγω της εποχικότητας του τουρισμού, το δεύτερο εξάμηνο κάθε έτους έχει σημαντικά μεγαλύτερη συμμετοχή στην συνολική ετήσια κερδοφορία του Ομίλου.
Η δραστηριότητα της Εμπορίας Αυτοκινήτων στην Ελλάδα, παρουσίασε μικρή κάμψη συνεισφέροντας συνολικά €270,3 εκατ. στον Κύκλο Εργασιών του Ομίλου. Η μεταβολή προήλθε κυρίως από τις μειωμένες πωλήσεις αυτοκινήτων για εταιρικούς στόλους τρίτων.
Σημειώνεται ότι η δραστηριότητα της Italian Motion (FIAT/JEEP/ALFA Romeo) που δε συμμετέχει στον Ενοποιημένο Κύκλο Εργασιών (λογιστικοποιείται μόνο με την μέθοδο της καθαρής θέσης), παρουσίασε πωλήσεις €83 εκατ. κατά το πρώτο εξάμηνο 2024 γεγονός που προσαυξάνει ακόμη περισσότερο τη συνολική δραστηριότητα και δυναμική του Ομίλου.
Στοχεύοντας στην περαιτέρω ενδυνάμωση του προϊοντικού της αποτυπώματος στην αγορά, η Autohellas εξασφάλισε την αντιπροσώπευση της Leapmotor Κίνας, που συνεργάζεται διεθνώς με την Stellantis, μέσω της Italian Motion που κατέχει από κοινού με την Samelet, για την εισαγωγή και εμπορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων (βλ. ανακοίνωση Italian Motion 10/09/2024).
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News