ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Tottis-Bingo: Ανατιμήσεις, PL και εξαγωγές «οδηγούν» τον τζίρο πάνω από τα 100 εκατ.

Tottis-Bingo: Ανατιμήσεις, PL και εξαγωγές «οδηγούν» τον τζίρο πάνω από τα 100 εκατ.

Πωλήσεις άνω των €100 εκατ. με ρυθμό ανάπτυξης περίπου 15% προβλέπει για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της Tottis-Bingo, με βάση τα στοιχεία 7μηνου αλλά και την πορεία των εμπορικών της συναλλαγών.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, η ανάπτυξη των εσόδων θα προέλθει από τους εξής παράγοντες: Ο πρώτος είναι από τις ανατιμήσεις των προϊόντων λόγω αύξησης του κόστους των πρώτων υλών. Σημαντική ώθηση θα δώσει ακόμη ο ολοένα αυξανόμενος τομέας του Pl αλλά και η περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών.

Αναφορικά με την περυσινή χρονιά, η εταιρεία εμφάνισε τζίρο €88,81 εκατ. από €77,97 εκατ. το 2022, καταγράφοντας ανάπτυξη 14%, επίδοση η οποία αποδίδεται σε αύξηση των πωλήσεων στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό.

Το περιθώριο μικτού κέρδους κυμάνθηκε στα επίπεδα του 20% έναντι 16,56 % το 2022, λόγω της μείωσης του κόστους ενέργειας και της ανατίμησης των προϊόντων εξαιτίας της ανατίμησης των τιμών των Α Υλών και του κόστους παραγωγής.

Τα παραπάνω είχαν ιδιαίτερα θετική επίδραση στην κερδοφορία της εταιρείας η οποία δραστηριοποιείται στον ευρύτερο κλάδο του λιανικού και χονδρικού εμπορίου γκοφρέτας, σοκολάτας και ειδών ζαχαροπλαστικής, με τα προ φόρων κέρδη να εκτοξεύονται το 2023 σε €3,22 εκατ. από €746,4 χιλ. μία χρονιά πριν. Διόλου ευκαταφρόνητα ήταν και τα καθαρά κέρδη της Tottis-Bingo, τα οποία διαμορφώθηκαν σε €2,42 εκατ. έναντι €496,3 χιλ. το 2022.

Στο 42,6% το μερίδιο αγοράς στη γκοφρέτα

Ειδικότερα στην Ελλάδα, ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιριών του κλάδου για τη διεκδίκηση υψηλότερων μεριδίων αγοράς, κυρίως μέσω εκτεταμένων προωθητικών ενεργειών προς τον καταναλωτή, οδηγεί σε περαιτέρω πιέσεις στα οικονομικά μεγέθη των περισσότερων εταιρειών.

Σημειώνεται όμως ότι στον τομέα της γκοφρέτας, ο οποίος αποτελεί την κυριότερη πηγή εσόδων της Tottis-Bingo, η εταιρεία αύξησε το μερίδιό της στην ελληνική αγορά από 41,2% το 2022 σε 42,6 % το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen.

Η εξομάλυνση στον χώρο του λιανεμπορίου, αλλά και οι προσδοκίες για αύξηση του τουρισμού τα επόμενα χρόνια, δύνανται να δημιουργήσουν θετικές προοπτικές για την ανάπτυξη των πωλήσεων της εταιρείας.

Μεγαλύτερη ανάπτυξη χάρη στη Lidl

Πάντως η εταιρεία, αντιλαμβανόμενη την οικονομική πίεση στην ελληνική οικονομία, στρατηγικά έχει επιλέξει την έντονη και ταχεία ανάπτυξη προς χώρες του εξωτερικού με προτεραιότητα της διοίκησης την επέκταση σε νέες αγορές. Η εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια ανοίχτηκε στις Αραβικές Χώρες του Κόλπου, την Λατινική Αμερική και την Κορέα, ενώ πέρυσι κατέγραψε μεγάλη ανάπτυξη στις πωλήσεις στην Γερμανία (στις αλυσίδες ALDI και REWE) και φέτος προβλέπεται ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη με νέα προϊόντα και νέες συμφωνίες με τη LIDL Γερμανίας). Η Tottis-Bingo εξάγει σήμερα σε περισσότερες από 25 χώρες σε όλο τον πλανήτη.

PL και νέα προϊόντα

Η εταιρεία συνεχίζει την δυναμική της ανάπτυξη στην κατηγορία των private label, όπου είναι leader στην Ελλάδα, δημιουργώντας νέες συνεργασίες με μεγάλες αλυσίδες Super Market στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Επίσης, η εταιρεία λάνσαρε την νέα σειρά Amaretti 40% Less Sugar «προσφέροντας την ίδια απολαυστική εμπειρία με το κλασικό Amaretti αλλά με λιγότερη ζάχαρη που το καθιστούν ιδανική επιλογή για τους λάτρεις της ισορροπημένης διατροφής», όπως αναφέρει, καθώς επίσης και την γκοφρέτα Koukouroukou με λιγότερη ζάχαρη και περισσότερο γάλα.

Διαβάστε επίσης:

Βρετανία: Καθυστερήσεις στους ελέγχους εισαγωγών φρούτων και λαχανικών από ΕΕ

ΕΕ: Σταθερό το εμπορικό ισοζύγιο αγροδιατροφικών προϊόντων

Ροδούλα: Βάζει τον πήχυ των πωλήσεων στα 46,6 εκατ. μέχρι το 2029

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News