ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Pelopac: Αναμένει αύξηση τζίρου αλλά πιέσεις στην κερδοφορία – Ολοκλήρωσε επενδύσεις 5 εκατ.

Pelopac: Αναμένει αύξηση τζίρου αλλά πιέσεις στην κερδοφορία – Ολοκλήρωσε επενδύσεις 5 εκατ.

Μειωμένες πωλήσεις σε ποσοστό 25%, στα €22,2 εκατ. εμφάνισε πέρυσι η Pelopac Mediterranean Food Specialties, η οποία αποδίδεται από τη διοίκηση στην υψηλή βάση του 2022. Πτώση εμφάνισαν και τα άλλα μεγέθη της Pelopac, η οποία αναπτύσσει και παράγει ελληνικά και μεσογειακά προϊόντα για μάρκες και μεγάλες αλυσίδες λιανικής, παγκοσμίως.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η διοίκηση στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, ο κύκλος εργασιών παρουσίασε πτώση λόγω του εξορθολογισμού των αποθεμάτων στις διάφορες αγορές, μετά την εξομάλυνση των προβλημάτων στις μεταφορές το 2022.

Τα περιθώρια κερδοφορίας επίσης μειώθηκαν, καθώς το κόστος της επιτραπέζιας ελιάς αλλά και άλλων πρώτων υλών, όπως της πιπεριάς και των τυροκομικών, κυμάνθηκε σε υψηλότερα επίπεδα συγκριτικά με το διάστημα 2018-2022. Βασικές αιτίες της αύξησης του κόστους ήταν, οι κλιματολογικές συνθήκες, η έλλειψη εργατικών χεριών και τα μειωμένα αποθέματα έναρξης

Επενδύσεις στην παραγωγή

Η Pelopac συνεχίζει να επενδύει στην αναβάθμιση της παραγωγικής της ικανότητας και την εφαρμογή καινοτόμων λύσεων στις διαδικασίες παραγωγής της. Η εταιρεία θεωρεί ότι η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και βιώσιμων πρακτικών θα συμβάλει στη βελτίωση της αποδοτικότητας και της ποιότητας των προϊόντων της, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της Pelopac σε παγκόσμιο επίπεδο.

Τη χρονιά που πέρασε, η Pelopac ολοκλήρωσε ένα επενδυτικό σχέδιο ύψους €5 εκατ., το οποίο αφορούσε σε επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και σε νέες γραμμές παραγωγής.

Παράλληλα, η εταιρεία συνεχίζει να ενισχύει τις σχέσεις της με τους προμηθευτές και τους πελάτες της, διασφαλίζοντας σταθερότητα στην προμήθεια πρώτων υλών υψηλής ποιότητας και στη διανομή των προϊόντων της.

Έρευνα & Ανάπτυξη

Επίσης, η εταιρεία δίνει έμφαση στην ανάπτυξη νέων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες τάσεις και απαιτήσεις των καταναλωτών, ενισχύοντας έτσι τη θέση της ως πρωτοπόρος στον τομέα των μεσογειακών τροφίμων.

Πέρυσι, το Τμήμα Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων της εταιρείας επικεντρώθηκε εκ νέου στην ανάπτυξη προϊόντων τύπου spreads, ιδιαίτερων ελιών, μιγμάτων τυριών για γεμιστά προϊόντα καθώς και στην ανάπτυξη ανακυκλώσιμων υλικών συσκευασίας. Επιπλέον, συνεχίστηκε η συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, μέσω του προγράμματος Επενδυτικά Σχέδια Καινοτομίας της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με αντικείμενο την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων επιτραπέζιας ελιάς με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι και αυξημένη διάρκεια ζωής. Το πρόγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2024.

Εστίαση στις ΗΠΑ

Στην PLMA η εταιρεία παρουσίασε καινούριες συνταγές από ελιές, dips & spreads και σάλτσες μαγειρικής και μαρινάδες. Σημειώνεται ότι το PL αντιπροσωπεύει το 100% του τζίρου της Pelopac.

Κύριος στόχος για της εταιρείας είναι περαιτέρω διείσδυση στις υφιστάμενες αγορές, καθώς και το άνοιγμα καινούριων, συμπεριλαμβανομένων αυτών του Καναδά, της Γερμανίας και άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Συνολικά, η Pelopac εξάγει απευθείας σε 15 χώρες, αλλά τα προϊόντα της έχουν παρουσία στα ράφια λιανικής σε πάνω από 40. Οι κυριότερες αγορές της είναι αυτές των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Αυστραλίας, της Ν. Αφρικής και της Κεντρικής Ευρώπης.

Η προσοχή της διοίκησης είναι στραμμένη στις ΗΠΑ, όπου εδρεύουν οι κυριότεροι πελάτες της εταιρείας. Εκτιμά ότι η αμερικανική οικονομία ανακάμπτει μετά την πανδημία, με τον ρυθμό ανάπτυξης να παραμένει ισχυρός, αν και επηρεάζεται από τον υψηλό πληθωρισμό, την αύξηση των επιτοκίων και την αβεβαιότητα στις διεθνείς εμπορικές σχέσεις. Προσθέτει δε ότι η αμερικανική κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση του πληθωρισμού και την ενίσχυση της εσωτερικής παραγωγής, ενώ οι καταναλωτικές δαπάνες διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τους διοικούντες, «αυτή η θετική οικονομική συγκυρία στις ΗΠΑ αποτελεί ευκαιρία για την Pelopac να ενισχύσει την παρουσία της στην αμερικανική αγορά μέσω στρατηγικών συνεργασιών και νέων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις των Αμερικανών καταναλωτών».

Προοπτικές

Συνολικά για τη φετινή χρονιά αναμένεται αύξηση του τζίρου της, λόγω της επέκτασης νέων αλλά και υφιστάμενων συνεργασιών. Ωστόσο, η κερδοφορία θα παραμείνει πιεσμένη, καθώς αναμένεται μια κακή σοδειά ελιάς, τόσο στις πράσινες ποικιλίες όσο και στις Καλαμών, αλλά και σε λοιπές α’ ύλες, όπως η πιπεριά. Κύριος παράγοντας της μειωμένης παραγωγής είναι οι κλιματολογικές συνθήκες. Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων που διαθέτει η εταιρεία είναι ελιές & ορεκτικά σακουλάκια (ελιές, ορεκτικά), χούμους, ντιπ & αλείμματα, σνακ grab & go, καρυκεύματα & σάλτσες, πιστοποιημένα βιολογικά προϊόντα και προϊόντα εστίασης/ HoReCa.

Παράλληλα, παρουσιάζεται αστάθεια στην τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας, όπου οι προβλέψεις για μείωση της τιμής της MWh καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους δεν επιβεβαιώθηκαν.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News