ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΕΞΑΓΟΡΕΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ

Γευσήνους: Από την… croissanterie του Ρεθύμνου σε έναν όμιλο με τζίρο άνω των €100 εκατ.

Γευσήνους: Από την… croissanterie του Ρεθύμνου σε έναν όμιλο με τζίρο άνω των €100 εκατ.

Ο όμιλος Γευσήνους συνέχισε και πέρυσι την ανοδική του πορεία, εμφανίζοντας αύξηση τζίρου της τάξης του 38%, στα €86,47 εκατ. έναντι €62,73 εκατ. το 2022. Αν μάλιστα προστεθούν και τα αποτελέσματα των εταιρειών ΤΟΠ ΚΡΑΦΤ (που εξαγόρασε πέρυσι) και Χρυσή Χήνα, οι συνολικές πωλήσεις εκτιμάται ότι ξεπέρασαν τα €100 εκατ.

Σημειώνεται ότι η Γευσήνους, η οποία απασχόλησε πέρυσι 1.165 άτομα, είναι ειδικευμένη στην κάλυψη επισιτιστικών αναγκών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, εταιρειών, βιομηχανικών μονάδων, νοσοκομείων, στρατιωτικών μονάδων, αθλητικών ινστιτούτων και άλλων χώρων όπου δημιουργούνται ανάγκες μαζικής εστίασης.

Ουσιαστικά δραστηριοποιείται στην παραγωγή γευμάτων στην κεντρική μονάδα παραγωγής και παράδοση στους πελάτες της, στη λειτουργία κυλικείων & εστιατορίων στο χώρο του πελάτη και στην οργάνωση εταιρικών events.

Αύξηση παρουσίασαν και τα μικτά αποτελέσματα του ομίλου τα οποία διαμορφώθηκαν σε €32,3 εκατ. έναντι €21,43 εκατ. μία χρονιά πριν. Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία, το EBITDA για τον όμιλο τριπλασιάστηκε και ανήλθε σε  €11,34 εκατ. από €3,84 εκατ. το 2022. Τέλος τα προ φόρων κέρδη τετραπλασιάστηκαν, φθάνοντας στα €9,24 εκατ. έναντι €2,33 εκατ. το 2022 και η καθαρή κερδοφορία του ομίλου στα €7,28 εκατ. από €2,1 εκατ. την αμέσως προηγούμενη χρήση.

Οι εμπορικές απαιτήσεις για τον όμιλο ήταν αυξημένες κατά 41%, στα επίπεδα των €22,18 εκατ., ενώ σε ό,τι αφορά τις τραπεζικές υποχρεώσεις, οι μακροχρόνιες διαμορφώθηκαν στα τέλη του 2023 σε €11,6 εκατ. και οι βραχυχρόνιες σε €7,15 εκατ.

Για τον όμιλο, η αναλογία των ιδίων προς ξένων κεφαλαίων στην χρήση του 2023 ανήλθε σε 26% σε σχέση με 15% το 2022. Ειδικότερα, τα ίδια κεφάλαια άγγιξαν τα €11 εκατ. εμφανίζοντας αύξηση 13% από το 2022.

Στα παραπάνω μεγέθη περιλαμβάνονται τα αποτελέσματα των θυγατρικών και συνδεδεμένων εταιρειών: Γευσήνους ΑΒΕΕ, Κοσμογεύσεις Α.Ε., Κοινοπραξία Αμβροσία Catering, Gefsinus Integrate ΕΠΕ και Γευσήνους ΕΠΕ.

Ιστορία

Η ιστορία της εταιρείας ξεκινάει το 1992 από τον Μανώλη Βαβουράκη στο Ρέθυμνο, ως η 1η Croissanterie «Quick και Fresh».

Το 1994 ξεκινάει την παροχή υπηρεσιών catering για εκδηλώσεις και συνεργασιών με τον τουριστικό κλάδο με το brand Γευσήνους. Πέντε χρόνια αργότερα ξεκινά να δραστηριοποιείται σε εκπαιδευτικά ιδρύματα της Κρήτης.

Το 2003 επεκτείνεται στην Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα με διευρυμένο πελατολόγιο.

Έτος-σταθμός είναι το 2007 καθώς εξαγοράζει τη Sodexo Alliance και ξεκινάει παραγωγική δραστηριότητα στις εγκαταστάσεις της Κάτω Κηφισιάς, ενώ επεκτείνει το υφιστάμενο πελατολόγιο σε 20 εταιρείες.

Το 2013 ξεκινά συνεργασίες με τις μεγαλύτερες πολυεθνικές της χώρας και το 2018 δημιουργεί υπερσύγχρονες παραγωγικές εγκαταστάσεις 10.000 τ.μ. στο Κρυονέρι.

Το 2023 εξαγοράζει την βορειοελλαδίτικη εταιρεία catering, ΤΟΠ ΚΡΑΦΤ, η οποία πλέον έχει διακριτικό τίτλο Gefsinous North.

Φέτος υλοποιεί επένδυση στην υπερσύγχρονη παραγωγική μονάδα στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, ενώ στοχεύει σε εξαγορά και άλλης εταιρείας catering στη Κεντρική Ελλάδα.

Η Γευσήνους, η οποία αναπτύχθηκε με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης και στο πρώτο μισό του 2024, εστιάζει επίσης στη συμμετοχή της σε διαγωνισμούς νοσοκομείων αλλά και στην περαιτέρω ανάπτυξη του ξενοδοχειακού catering.

Ειδικότερα, εξετάζει την ανέγερση νέας μονάδας παραγωγής γευμάτων στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Ρέθυμνο, όπου βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την αγορά οικοπέδου. Εκτιμάται δε πως θα είναι σε θέση να λειτουργήσει εντός της επόμενης χρονιάς. Η επιλογή της Κρήτης για την Γευσήνους δεν είναι τυχαία. Η δημιουργία του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι, οι σημαντικές τουριστικές αφίξεις, αλλά και οι πολλές ξενοδοχειακές μονάδες, καθιστούν την Κρήτη ως αγορά στρατηγικής σημασίας για την Γευσήνους.

Παράλληλα, η εταιρεία αναπτύσσει και το brand Threpsis, έχοντας συνεργαστεί την τελευταία διετία με τον όμιλο Metro, δημιουργώντας shop in shop εντός των καταστημάτων της. Μέχρι στιγμής λειτουργούν δύο στα My Market της Μεταμόρφωσης και της Ομόνοιας, ενώ υπό εξέταση είναι ακόμα ένα shop in shop σε κατάστημα της πρωτεύουσας. Τα shop in shops προσφέρουν στους πελάτες φρεσκομαγειρεμένα γεύματα, επιλογές πρωινού και snacks on the go, σαλάτες και smoothies.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News