ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Nestle Ελλάς: Οι καταλύτες που έφεραν ανάπτυξη 8% το 2023 – Πού στοχεύει η εξαγορά της Solgar

Nestle Ελλάς: Οι καταλύτες που έφεραν ανάπτυξη 8% το 2023 – Πού στοχεύει η εξαγορά της Solgar

Αύξηση του τζίρου κατά 8%, στα €409 εκατ. παρουσίασε το 2023 η Nestle Hellas. Σύμφωνα με τη διοίκηση, «κινητήριες δυνάμεις για την αύξηση αυτή ήταν η άνοδος της κατανάλωσης των ειδών διατροφής κυρίως μέσω των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου για τρόφιμα και ποτά, η αύξηση στον τουρισμό καθώς και η απόκτηση της διανομής βιταμινών, μετάλλων και συμπληρωμάτων διατροφής Solgar».

Η ενίσχυση του τζίρου οφείλεται αποκλειστικά στον εμπορικό κλάδο, καθώς οι πωλήσεις του αυξήθηκαν σε €180,13 εκατ. από €149,26 εκατ. το 2022. Αντίθετα υποχώρησαν οριακά οι πωλήσεις στον βιομηχανικό κλάδο, στα €229 εκατ. (από €230 εκατ. το 2022).

Solgar

Θυμίζουμε ότι στις 3 Απριλίου 2023, η εταιρεία απέκτησε τη δραστηριότητα διανομής των προϊόντων της Solgar στην Ελλάδα από την εταιρεία ISO-PLUS αντί €11,1 εκατ., μέρος του οποίου (20%) θα εξοφληθεί σε μεταγενέστερο από τη συναλλαγή χρόνο.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Nestle, «η απόκτηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας Solgar συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας στην ιδιαίτερα ελκυστική και αναπτυσσόμενη κατηγορία των βιταμινών, μετάλλων και συμπληρωμάτων διατροφής και αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τη Nestlé Health Science να έχει άμεση παρουσία στην ελληνική αγορά, με μία καταρτισμένη ομάδα που διαθέτει την τεχνογνωσία να δραστηριοποιείται με επιτυχία σε έναν εξιδεικευμένο κλάδο προϊόντων και στο κανάλι του φαρμακείου».

Η Solgar ιδρύθηκε το 1947 και στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1992. Σε διεθνές επίπεδο, από το 2021 η Solgar ανήκει στη Nestlé Health Science που αποτελεί έναν παγκόσμιο ηγέτη στην επιστήμη της διατροφής και προσφέρει ένα εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο επιστημονικά τεκμηριωμένων προϊόντων καταναλωτικής φροντίδας ιατρικής διατροφής, φαρμακευτικών θεραπειών, συμπληρωμάτων διατροφής, μεταλλικών στοιχείων και βιταμινών.

Πτωτική η κερδοφορία

Αναφορικά με την κερδοφορία, αυτή υποχώρησε στα επίπεδα του 9% περίπου, με τα προ φόρων κέρδη να διαμορφώνονται σε €26,5 εκατ. και τα καθαρά σε €21,12 εκατ., με το ΔΣ να προτείνει τη διανομή μερίσματος ύψους €21 εκατ.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η κερδοφορία τα τελευταία χρόνια βαίνει μειούμενη, παρά τη συνεχή αύξηση των πωλήσεων.

Το σύνολο των υποχρεώσεων ανήλθε σε €219,14 εκατ. έναντι €197,1 εκατ.

κατά την χρήση 2022. Επίσης, τα ίδια κεφάλαια μειώθηκαν στα €37 εκατ. έναντι €39,5 εκατ. το 2022, ενώ το κεφάλαιο κίνησης είναι θετικό αν εξαιρεθούν οι συναλλαγές με συνδεδεμένα μέρη.

Προοπτικές

Τα τελευταία τρία χρόνια ο κλάδος των τροφίμων κλήθηκε να αντιμετωπίσει πρωτόγνωρες σε έκταση και διάρκεια προκλήσεις, όπως οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής που επηρεάζουν σημαντικά την παραγωγή πρώτων υλών, οι πόλεμοι και η ενεργειακή κρίση.

Υπάρχουν ωστόσο και άλλες σύγχρονες προκλήσεις, σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και τοπικό επίπεδο, που η βιομηχανία τροφίμων & ποτών καλείται να αντιμετωπίσει, με τη μετάβαση στη βιωσιμότητα να ανάγεται σε προτεραιότητα. Αυτή η μετάβαση προϋποθέτει τη χάραξη μιας νέας στρατηγικής και ένα νέο μοντέλο λειτουργίας και ανάπτυξης που σέβεται τον πλανήτη και προστατεύει τους φυσικούς πόρους για τις επόμενες γενιές.

Σύμφωνα με την εταιρεία, «είναι απαραίτητη μια ολιστική προσέγγιση σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα με αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, εξειδίκευση του προσωπικού, βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, εφαρμογή καλών πρακτικών και συνεργασίας, ώστε να επιτευχθεί αυτή η πράσινη μετάβαση».

Σε αυτό το περιβάλλον, σημειώνεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις, «η Nestle Ελλάς ανέπτυξε και εφάρμοσε άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση αυτής της νέας πραγματικότητας, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη της τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες». Στο πλαίσιο των ανωτέρω συνθηκών, η εταιρεία επιδιώκει να διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα τα κόστη της προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική στην αγορά, προσφέροντας στους καταναλωτές μια ευρεία γκάμα καινοτόμων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους.

Η εικόνα ανά κατηγορία

Αναφορικά με τη μητρική, το 2023 έκλεισε για τη Nestle με οργανική ανάπτυξη της τάξης του 7,2%, στα 93 δισ. ελβετικά φράγκα, κάτι που οφείλεται αποκλειστικά στις ανατιμήσεις, οι οποίες κινήθηκαν στα επίπεδα του 7,5%.

Τη μεγαλύτερη συνεισφορά είχε η Purina Petcare. Αναφορικά με τους άλλους τομείς, Η κατηγορία του καφέ κατέγραψε, επίσης, διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, ευνοημένη και από την ισχυρή ζήτηση στα κανάλια εκτός σπιτιού.

Υψηλή μονοψήφια ανάπτυξη εμφάνισε ο τομέας της βρεφικής διατροφής, χάρη στο συνεχιζόμενο καλό momentum για premium βρεφικές φόρμουλες, μεταξύ των οποίων τα HMOs, καθώς επίσης και τα ζαχαρώδη, χάρη κυρίως στη διψήφια ανάπτυξη της KitKat. Μεσαία μονοψήφια ανάπτυξη εμφάνισαν τα γαλακτοκομικά οδηγούμενη από τα εμπλουτισμένα γάλατα, τις κρέμες καφέ και τα προϊόντα home-baking και η κατηγορία του νερού με επικεφαλής τα brands S.Pellegrino και Acqua Panna.

Τέλος, μεσαία μονοψήφια άνοδο πωλήσεων σημείωσαν τα “έτοιμα πιάτα” και τα βοηθήματα μαγειρικής, με ισχυρή ζήτηση για την Maggi και χαμηλή μονοψήφια η Nestlé Health Science καθώς η συνεχιζόμενη ισχυρή δυναμική για την Ιατρική Διατροφή αντισταθμίστηκε εν μέρει από τους προσωρινούς περιορισμούς εφοδιασμού σε βιταμίνες, μέταλλα και συμπληρώματα

Διαβάστε επίσης:

Καφές: Η τιμή του arabica κοντά σε υψηλά 2 ετών

Δίωξη στη Nestle France – Eρευνα για τον θάνατο δύο παιδιών από μολυσμένες πίτσες

«Τhe 50 Most Sustainable Companies in Greece 2024»: Εταιρείες – πρότυπα Βιώσιμης Ανάπτυξης

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News