Business & Finance Δευτέρα 15/07/2024, 21:27
ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Αλλαγή δεδομένων για την αποκρατικοποίηση του λιμένος Βόλου

Αλλαγή δεδομένων για την αποκρατικοποίηση του λιμένος Βόλου

Τα δεδομένα για την αποκρατικοποίηση του λιμένα Βόλου ενδέχεται να ανατρέψει η αποδοχή από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) της αίτησης ακύρωσης που είχε καταθέσει η Goldair κατά της απόφασης της ΕΑΔΗΣΥ, βάσει της οποίας ο ΟΛΘ ανακηρύχθηκε, κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ, ως προτιμητέος επενδυτής για το 67% του λιμένα του Βόλου.

Το ΣτΕ, που έκανε δεκτή την αίτηση της Goldair, ανέπεμψε την υπόθεση για νέα κρίση στην Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ). Μένει να φανεί ποια θα είναι η νέα κρίση της ΕΑΔΗΣΥ που θα καθορίσει και τα επόμενα βήματα της Goldair και του ΤΑΙΠΕΔ, όπως και το εάν θα επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός. Το ΤΑΙΠΕΔ πέρυσι τον Σεπτέμβριο επέλεξε ως προτιμητέο επενδυτή για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης που κατέθεσε προσφορά 51 εκατ. ευρώ.

Εκτός από τον ΟΛΘ και το σχήμα της Goldair –που είχε εξασφαλίσει κατ’ αρχήν χρηματοδοτική υποστήριξη από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFS–, δεσμευτικές οικονομικές προσφορές κατέθεσαν και κοινοπραξία της Israel Shipyards με τη Χαλυβουργία Ελλάδος, συμφερόντων του ομίλου Μάνεση, και μαλτέζικη εταιρεία διαχείρισης μικρών τερματικών λιμενικών σταθμών, η Mariner Capital, συμφερόντων της οικογένειας Hili.

Βέβαια, η επιχειρησιακή λειτουργία του λιμένος Βόλου, ο οποίος υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023, έχει πληγεί καίρια. Ως αποτέλεσμα, μία από τις βασικές εκκρεμότητες για να προχωρήσει η παραχώρηση είναι να διενεργηθεί ο διαγωνισμός για την επιλογή του αναδόχου που θα υλοποιήσει τις εργασίες αποκατάστασης. 

Σημειωτέον πως νομικές πηγές αναφέρουν ότι η απόφαση του ΣτΕ δημιουργεί νομολογία.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News