ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

B&F: Έσπασε το φράγμα των €100 εκατ. με καθαρά κέρδη άνω των €8 εκατ. – Ο σχεδιασμός σε Ελλάδα και εξωτερικό

B&F: Έσπασε το φράγμα των €100 εκατ. με καθαρά κέρδη άνω των €8 εκατ. – Ο σχεδιασμός σε Ελλάδα και εξωτερικό

Ξεπέρασε το φράγμα των €100 εκατ. ο κύκλος εργασιών του Ομίλου B&F στη χρήση του 2023, καθώς ανήλθε σε €101,25 εκατ. σημειώνοντας αύξηση 8,5% από το 2022. Στην Ελλάδα έγιναν πωλήσεις €64 εκατ., ενώ 37% του τζίρου πραγματοποιήθηκε εκτός συνόρων και πιο συγκεκριμένα σε:

  • Ρουμανία: €16,47 εκατ.
  • Κύπρο: €1,4 εκατ.
  • Λοιπές ευρωπαϊκές χώρες: €17,25 εκατ.
  • Λοιπές χώρες εκτός Ε.Ε.: €2,14 εκατ.

Tο μικτό περιθώριο κέρδους του Ομίλου διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα και πιο συγκεκριμένα στο 63,5% από 62,5% το 2022.

Στο κομμάτι των εξόδων, τα έξοδα διάθεσης αυξήθηκαν κατά 10%, στα €45,58 εκατ., ενώ τα έξοδα διοίκησης υποχώρησαν στα €4,64 εκατ. από €4,81 εκατ. μία χρονιά πριν. Τέλος, τα χρηματοοικονομικά έξοδα του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 18,6%, στα €4,11 εκατ.

Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία του ομίλου, τα EBITDA ενισχύθηκαν πέρυσι κατά 7,2%, στα €26,55 εκατ., τα προ φόρων κέρδη κατά 8,6% (στα €10,57 εκατ.) ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 3,2% σε σχέση με το 2022 και ανήλθαν σε €8,09 εκατ.

Στόχοι

Σκοπός της διοίκησης της B&F, όπως αναφέρεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις, παραμένει η επέκταση του δικτύου στην εγχώρια αγορά με έναρξη νέων καταστημάτων σε καίρια εμπορικά σημεία και σε περιοχές όπου μέχρι πρότινος δεν υπήρχε παρουσία των brands.

Επίσης, σημαντική θεωρείται από την διοίκηση και η συνεχής εξωστρέφεια της εταιρείας με επέκταση σε νέες αγορές. Στην κατεύθυνση αυτή έχει επεκταθεί με πωλήσεις, σε συνεργασία με αποκλειστικό αντιπρόσωπο, στην Ιταλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Αυστρία και σε χώρες της Benelux, αγορές ιδιαίτερα απαιτητικές λόγω της έμφασης που οι εν λόγω χώρες αποδίδουν στο ρούχο και στο υψηλό design.

Παράλληλα, στα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνονται αγορές όπως αυτές των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Αιγύπτου και της Ασίας. Αγορές δηλαδή που δεν έχουν πληγεί από την κρίση όσο η Ευρώπη και στις οποίες σχεδιάζει να αναπτυχθεί με το μοντέλο του franchise.

Τέλος, έμφαση δίνεται και στην ανάπτυξη του δικτύου χονδρικής, η οποία ενισχύεται με νέες συνεργασίες.

Προοπτικές

Αναφορικά με τις φετινές προοπτικές των μεγεθών του ομίλου, η πορεία των πωλήσεων εξαρτάται από μια σειρά παραγόντων οι οποίοι ενέχουν βαθμό αβεβαιότητας. Η οικονομική απόδοση της B&F αναμένεται να επηρεαστεί από τον πληθωρισμό ο οποίος παραμένει σε υψηλά επίπεδα καθώς από τις συνεχιζόμενες πολεμικές συγκρούσεις σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή και τη συνεπακόλουθη διατήρηση των υψηλών τιμών σε όλα τα είδη. Η έκταση που θα λάβουν τα ανωτέρω γεγονότα αναμφίβολα θα επηρεάσει αρνητικά την αγοραστική δύναμη του πληθυσμού ενώ αναμένεται να αυξήσει και το κόστος λειτουργίας του Ομίλου τόσο σχετικά με την αγορά πρώτων υλών όσο και με τη λειτουργία των καταστημάτων.

Συνεπώς, λόγω της αβεβαιότητας που προκαλούν οι παραπάνω παράγοντες, οποιαδήποτε πρόβλεψη από τη διοίκηση για την πορεία του Ομίλου το 2024 δεν είναι εύκολη. Σημειώνεται πάντως ότι το πρώτο τρίμηνο του 2024 οι πωλήσεις παρουσίασαν μικρή μείωση σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

BSB & Lynne

Οι κυριότεροι τομείς δραστηριότητας του Ομίλου αφορούν τον πρωτότυπο σχεδιασμό, τη βιομηχανική παραγωγή μέσω τρίτων και την εμπορία ειδών γυναικείας ένδυσης και υπόδησης και συναφών ειδών (αξεσουάρ) με τα εμπορικά σήματα «BSB» και «Lynne», τα οποία πωλούνται σε 197 φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η B&F εισάγει έτοιμα εμπορεύματα και προϊόντα κυρίως από το εξωτερικό σε ποσοστό 65% περίπου και το υπόλοιπο 35% προέρχεται από την εγχώρια αγορά. Ο Όμιλος, ο οποίος απασχολεί περίπου 700 άτομα, διαθέτει 67 εταιρικά καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων 32 με το brand BSB και τα 35 με το brand Lynne.

Ο Όμιλος διαθέτει παρουσία μέσω δικτύου πωλήσεων χονδρικής (multi-brand stores) σε 166 σημεία πώλησης στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Είναι καταστήματα τα οποία πωλούν ταυτόχρονα περισσότερα του ενός και διαφορετικά σήματα. Παράλληλα, διαθέτει παρουσία μέσω δικτύου πωλήσεων χονδρικής σε 620 σημεία πώλησης στο εξωτερικό.

Δίκτυο καταστημάτων (2023)

Ελλάδα

  • Εταιρικά καταστήματα: 67
  • Franchising καταστήματα: 50
  • Shop in shop: 4
  • Ηλεκτρονικά καταστήματα λιανικής πώλησης: 3

Εξωτερικό

  • Ηλεκτρονικά καταστήματα B2B για χονδρικές πωλήσεις στο εξωτερικό: 2
  • Ηλεκτρονικά καταστήματα λιανικής πώλησης (Ρουμανία): 2
  • Ηλεκτρονικά καταστήματα λιανικής πώλησης (Βουλγαρία): 2
  • Ρουμανία: 37 καταστήματα και 2 Outlet
  • Κύπρος: 14
  • Βουλγαρία: 7
  • Αλβανία: 1
  • Αίγυπτο: 2
  • Αρμενία: 2

Διαβάστε επίσης:

B&F ΑΒΕΕ Ενδυμάτων: Παύση ομολογιών – Μείωση του μετοχικού κεφαλαίου

​B&F Ενδυμάτων: Ολοκληρώθηκε η μερική διάσπαση του κλάδου επενδυτικών ακινήτων

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News