ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος Cafetex: Υψηλές προσδοκίες στο Ην. Βασίλειο- Ενισχύει κανάλια διανομής σε λιανική και HoReCa

Όμιλος Cafetex: Υψηλές προσδοκίες στο Ην. Βασίλειο- Ενισχύει κανάλια διανομής σε λιανική και HoReCa

Το 2023 έκλεισε για την Cafetex με ανάπτυξη 24,2% και υπερδιπλασιασμό του EBITDA (στα €1,634 εκατ.). Σε επίπεδο ομίλου ο τζίρος διαμορφώθηκε σε €20,96 εκατ. και το λειτουργικό EBITDA σε €1,75 εκατ.

Ωστόσο η αύξηση της τιμής του καφέ, τα υψηλά κόστη για τη μεταφορά προϊόντων, η αύξηση του κόστους ενέργειας και η προσθήκη πληθωριστικών αυξήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, συγκράτησαν την κερδοφορία της, καθώς όπως αναφέρεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις, “η εταιρεία συνεχίζει να απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των ανατιμήσεων σεβόμενη τις διαχρονικές σχέσεις με τους πελάτες και τις ανάγκες των καταναλωτών”.

Οι πρώτοι μήνες του 2024 ξεκίνησαν με διψήφια ανάπτυξη για την Cafetex, με τη διοίκηση να είναι αισιόδοξη για τις προοπτικές των πωλήσεων, τόσο στο pl – που αντιστοιχεί στο 2/3 του τζίρου -, όσο και στα επώνυμα προϊόντα για το οργανωμένο λιανεμπόριο.

Οι σημαντικότερες εξελίξεις του 2023

Στις σημαντικότερες εξελίξεις της περυσινής χρονιάς για την εταιρεία, στην οποία έχει τοποθετηθεί στρατηγικά το VNK Capital fund των Βασίλη και Νέλλης Κάτσου, αναφέρονται οι εξής:

  • Στις 19 Απριλίου 2023 ολοκληρώθηκε η εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της αγγλικής εταιρείας “Beanies The Flavour Company Ltd”, η οποία εξειδικεύεται στην παραγωγή αρωματικού στιγμιαίου καφέ, με δική της μονάδα επεξεργασίας και συσκευασίας. Σημειώνεται ότι υπό το ομώνυμο brand, διαθέτει τα προϊόντα της στο οργανωμένο λιανεμπόριο της Αγγλίας καθώς και σε περισσότερες από 30 χώρες σε Ευρώπη, Αφρική, Μέση Ανατολή και Ασία. Επιπλέον, δραστηριοποιείται στο κανάλι του e-commerce, με ηλεκτρονικές πωλήσεις τόσο μέσω του δικού της e-shop, όσο και μέσω της πλατφόρμας της Amazon. H εξαγορά πραγματοποιήθηκε μέσω της μητρικής εταιρείας Progress 2019, η οποία επίσης εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μέσω της εξαγοράς αυτής η Cafetex σκοπεύει να αναπτύξει τις πωλήσεις των προϊόντων Coffeeway στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο εξωτερικό, με στόχο το διπλασιασμό του συνολικού της τζίρου, σε χρονικό ορίζοντα 3ετίας. Επιπλέον, όπως υποστηρίζει η διοίκηση, “ο όμιλος εταιρειών που προκύπτει από την εξαγορά, θα αποτελεί πλέον μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες αρωματικού καφέ στην Ευρώπη, ενώ με την ενσωμάτωση του εργοστασίου της Beanies, η συνολική παραγωγική δυνατότητα θα ανέρχεται πλέον στους 3.000 τόνους ετησίως”
  • Ολοκληρώθηκε η επέκταση και αναβάθμιση των χώρων παραγωγής στο εργοστάσιο της Παιανίας, κατά περίπου 700 τ.μ. (μετά την διαμόρφωση νέων χώρων γραφείων στο Μαρούσι Αττικής), ώστε να δοθεί ο κατάλληλος χώρος στην παραγωγή των νέων μονοδοσικών προϊόντων Coffeeway, της βιοδασπόμενης κάψουλας (homecompostable) και των ατομικών μερίδων καφέ (coffeebags)
  • Ενισχύθηκε περαιτέρω το brand Coffeeway με τη δημιουργία του πρώτου Coffeeway concept store στην Ελλάδα, για να έχουν τη δυνατότητα τόσο οι καταναλωτές, όσο και οι συνεργάτες, να γνωρίσουν τα προϊόντα του ομίλου. Ειδικότερα, ο πρώτο Coffeeway concept store άνοιξε στο Χαλάνδρι. Στο νέο σημείο οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά και να προμηθευτούν την πλήρη γκάμα συσκευασμένων προϊόντων καφέ Coffeeway (φίλτρου, οικιακά κομποστοποιήσιμες κάψουλες espresso, coffeebags, αρωματικό freeze dried στιγμιαίο), να αγοράσουν συλλεκτικές κούπες και memorabilia και φυσικά να γευτούν επιτόπου ρόφημα καφέ, φτιαγμένο από barista.

Στρατηγική

Η στρατηγική της εταιρείας στοχεύει μεταξύ άλλων:

  • Στη συνεχή βελτίωση των προϊόντων με έμφαση στην καινοτομία και την ποιότητα, προσφέροντας στον καταναλωτή προϊόντα υψηλής ποιότητας σε τιμές που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες
  • Στην αύξηση των πωλήσεων επώνυμων προϊόντων Coffeeway, Brazita και Beanies
  • Στη διατήρηση ηγετικής θέσης και διεύρυνσης του χαρτοφυλακίου παραγωγής προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας
  • Στην ενίσχυση της διανομής στη μικρή Λιανική καθώς και στο κανάλι του HoReCa. Στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας με την ΧΕΛΙΤΤΑ, η εταιρεία αξιοποιεί το υπάρχον πανελλήνιο δίκτυο συνεργατών της καθώς και την πολυετή εμπειρία της στο χώρο του HoReCa, με στόχο την ευρεία και ταχύτερη τοποθέτηση των προϊόντων της στο συγκεκριμένο κανάλι
  • Στην αξιοποίηση του δικτύου πωλήσεων σε αγορές του εξωτερικού της Beanies για την ανάπτυξη των προϊόντων Coffeeway και Brazita και την περαιτέρω ανάπτυξη πωλήσεων της Beanies με το διευρυμένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο
  • Στη διαρκή βελτίωση των εγκαταστάσεων και του μηχανολογικού εξοπλισμού

Ocado

Η εταιρεία επιδιώκει την περαιτέρω διεύρυνση των συνεργασιών της στο εξωτερικό.

Πρόσφατα ενίσχυσε την παρουσία της στην Βρετανία μέσω της διάθεσης των Coffeeway coffeebags, στην ψηφιακή retail πλατφόρμα της Ocado, έναν από τους δημοφιλέστερους on-line retailers στην Αγγλία, με πάνω από 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένους χρήστες και περισσότερες από 380.000 παραγγελίες ανά εβδομάδα.

Στη φάση αυτή διατίθενται οι 2 αρωματικοί κωδικοί coffeebags Vanilla-Hazelnut και Salted Caramel, ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται η προσθήκη δύο ακόμα κωδικών Coffeeway coffeebags.

Διαβάστε επίσης:

VNK Capital: Η στρατηγική σε τρόφιμα, ποτά και φάρμακο – Τα drones και το Ελληνικό

Μπαράζ συγχωνεύσεων και εξαγορών στα τρόφιμα

Alfa Pastry: Ανάπτυξη 15,27% και κέρδη €6 εκατ. το 2023 – Εστιάζει σε ανάπτυξη portfolio και εξαγωγών

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News