ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

efood: Κερδίζει καθαρά 1 ευρώ για κάθε 5 ευρώ που τζιράρει – Οι φετινές κινήσεις

efood: Κερδίζει καθαρά 1 ευρώ για κάθε 5 ευρώ που τζιράρει – Οι φετινές κινήσεις

Με ανάπτυξη που ξεπέρασε το 20% για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά έκλεισε το 2023 για το efood (Online Delivery), καθώς ο τζίρος της εταιρείας διαμορφώθηκε πέρυσι στα €163,8 εκατ.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η διοίκηση στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από την άνοδο των παραγγελιών μέσω της πλατφόρμας efood, με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων από προμήθειες (€18,8 εκατ. περισσότερα σε σχέση με το 2022 – στα €107,1 εκατ.).

Επιπλέον, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ενισχύθηκε και από τη χρήση των υπηρεσιών προώθησης των συνεργαζόμενων καταστημάτων στην πλατφόρμα, όπως premium placement, προτεινόμενα πιάτα κ.α. (€4,39 εκατ. περισσότερα σε σχέση με το 2022 – στα €36,43 εκατ.).

Αυξημένα ήταν και τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών σε συνδεδεμένες οντότητες (€7,04 εκατ., από €3,81 εκατ. το 2022) και από λοιπές υπηρεσίες (€13,24 εκατ., από €11,56 εκατ. το 2022). 

Υψηλή κερδοφορία και μερισματική απόδοση

Τα υψηλά περιθώρια κέρδους με τα οποία συνεχίζει να λειτουργεί η efood αποτυπώνονται στο γεγονός ότι για κάθε €100 τζίρο που πραγματοποιεί, τα καθαρά κέρδη αντιστοιχούν σε  σχεδόν €20.

Τα EBITDA αυξήθηκαν σε ποσοστό 13,16% και διαμορφώθηκαν σε €41,62 εκατ., ενώ περίπου ανάλογη ήταν η ενίσχυση για τα EBIT, στα €40,47 εκατ. (+13,46%). Τέλος, τα κέρδη προ φόρων ξεπέρασαν τα €41 εκατ., με την καθαρή κερδοφορία να αγγίζει τα €32 εκατ.

Για την χρήση του 2023 η διοίκηση του efood πρότεινε τη διανομή μερίσματος €19,5 εκατ. Πέρυσι είχε διανείμει μέρισμα €21,3 εκατ. ενώ στις 22 Μαΐου είχε εγκριθεί από τη γενική συνέλευση των μετόχων προμέρισμα €13 εκατ. από τα κέρδη του 2023. Θυμίζουμε ότι για τη χρήση του 2021 είχαν δοθεί μερίσματα ύψους €20 εκατ.

efood pro

Σχετικά με τις φετινές κινήσεις της εταιρείας, πρόσφατα δημιούργησε τη νέα συνδρομητική υπηρεσία efood pro, με την οποία οι χρήστες μπορούν να έχουν delivery με μηδενική χρέωση, από επιλεγμένα delivered by efood καταστήματα που βρίσκονται σε ακτίνα 4 χιλιομέτρων.

Η υπηρεσία απευθύνεται στους καθημερινούς χρήστες του efood, οι οποίοι αποκτούν τη δυνατότητα, με κόστος €3,99/ μήνα, να λαμβάνουν χωρίς χρέωση, τις παραδόσεις προϊόντων που παραγγέλθηκαν μέσω της υπηρεσίας delivered by efood,
από έναν μεγάλο αριθμό επιλεγμένων εστιατορίων και καταστημάτων. 

Σε πρώτη φάση, το efood pro, είναι διαθέσιμο σε συγκεκριμένο αριθμό χρηστών στην Αθήνα, ενώ καλύπτει γεωγραφικά το μεγαλύτερο ποσοστό της Θεσσαλονίκης. Τους επόμενους μήνες, η νέα υπηρεσία θα καλύψει προοδευτικά το σύνολο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, καθώς και όλες τις περιοχές της Ελλάδας. 

Συνεργασία με ΑΒ

Παράλληλα, τον περασμένο Μάιο το efood μαζί με την ΑΒ Βασιλόπουλος ανακοίνωσαν συνεργασία, σύμφωνα με την οποία οι δύο οργανισμοί δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επιλέξουν ανάμεσα σε 6.000 και πλέον διαφορετικούς κωδικούς από τα καταστήματα ΑΒ και να παραλάβουν τα προϊόντα που επιθυμούν εντός 60′. Ειδικότερα, η συνεργασία των δύο εταιρειών δίνει την ευκαιρία στους εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες του efood να έχουν την επιλογή των καταστημάτων της AB Βασιλόπουλος για τις αγορές τους, καθώς και στους καταναλωτές της ΑΒ Βασιλόπουλος να παραγγέλνουν online διαμέσου της πλατφόρμας που χρησιμοποιούν καθημερινά για τα αγαπημένα τους προϊόντα.

Αύξηση διανομέων

Στην αύξηση του αριθμού των διανομέων του, κατά 20%, το α’ τρίμηνο του 2024, προχώρησε το efood, Ακόμη, με στόχο την εξυπηρέτηση της ζήτησης που δημιουργεί η περαιτέρω επέκταση της υπηρεσίας delivered by efood, καθώς και των αναγκών που προκύπτουν από τη δημιουργία του efood last mile, αύξησε κατά 20% των αριθμό των διανομέων του, προγραμματίζοντας επιπλέον 1.500-2.000 νέες συνεργασίες μέχρι το τέλος του έτους.

efood local

Τέλος, την περασμένη άνοιξη η εταιρεία ανακοίνωσε την είσοδό της στη μικρή λιανική με φυσικό δίκτυο καταστημάτων, προχωρώντας αρχικά στη δημιουργία δύο φυσικών καταστημάτων υπό την επωνυμία efood local. Στόχος της εταιρείας είναι η εδραίωσή της και στα φυσικά καταστήματα αγορών, με τη δημιουργία μιας νέας γενιάς καταστημάτων γειτονιάς και την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας για τους καταναλωτές, με τον συνδυασμό φυσικών και ηλεκτρονικών αγορών.

Διαβάστε επίσης: 

Συνεργασία της ΑΒ Βασιλόπουλος με το efood – Το νέο τοπίο στο delivery

efood: Καλοκαίρι ανοίγουν τα πρώτα καταστήματα – Η στρατηγική 

Φυσικά καταστήματα λιανικής φτιάχνει το efood – Πρεμιέρα στην Αττική

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News