ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

EMFI: Συνεχίζει να γράφει ζημιές και να χάνει τζίρο η διάδοχος της ΕΒΓΑ

EMFI: Συνεχίζει να γράφει ζημιές και να χάνει τζίρο η διάδοχος της ΕΒΓΑ

Με μείωση των πωλήσεων και αύξηση των ζημιών έκλεισε το 2023 για την EMFI (πρώην ΕΒΓΑ) με την εταιρεία παγωτού της οικογένειας Φιλίππου να μοιάζει να μην έχει βρει ακόμη τα πατήματά της στην αγορά παγωτού και να απέχει πολύ από τις ένδοξες εποχές των παγωτών ΕΒΓΑ. Οι μέτοχοι της εταιρείας, πάντως, δεν φαίνεται να πτοούνται και να πιστεύουν στη νέα σελίδα της εταιρείας στην κατηγορία του παγωτού, στηρίζοντάς την με πρόσθετα κεφάλαια, τα οποία βοήθησαν και στην πρόωρη αποπληρωμή του τραπεζικού δανεισμού. Μετά την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 5,1 εκατ. ευρώ το 2022, ακολούθησε νέα κεφαλαιακή «ένεση» ύψους 12,56 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ πρόσφατα, τον Ιούνιο του 2024, έγινε νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, αυτή τη φορά κατά 6 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της EMFI που δημοσιεύθηκε στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) οι καθαρές πωλήσεις της χρήσης 2023 ανήλθαν σε 31,25 εκατ. ευρώ έναντι 38,03 εκατ. ευρώ το 2022, μειωμένες κατά 17,8%. Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 6,91 εκατ. ευρώ (22,11% επί των πωλήσεων) έναντι 6,45 εκατ. ευρώ το 2022 (ή 16,95% επί των πωλήσεων). Τα ΕBITDA του 2023 διαμορφώθηκαν σε 1,19 εκατ. ευρώ έναντι 1,21 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ το 2023 έκλεισε με ζημιές προ φόρων ύψους 4,75 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3,58 εκατ. ευρώ το 2022. Βελτίωση παρουσίασαν τα ίδια κεφάλαια, καθώς στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ανέρχονταν σε 23,85 εκατ. ευρώ έναντι 16,07 εκατ. ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2022, εξέλιξη η οποία οφείλεται στη σημαντική αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που έγινε την προηγούμενη χρονιά. Το συνολικό ύψος των δανείων την 31/12/2023 ανήλθε σε 32,65 εκατ. ευρώ έναντι 37,97 εκατ. ευρώ την 31/12/2022, παρουσιάζοντας μείωση κατά 5,32 εκατ. ευρώ.

Ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού στην εταιρεία κατά την 31/12/2023 ανέρχονταν σε 192 άτομα (2022: 203 άτομα). Ο μέσος όρος του απασχολούμενου προσωπικού για το 2023 είναι 284 άτομα (2022: 318 άτομα).

Για την τρέχουσα χρήση οι βασικοί στόχοι της εταιρείας είναι οι εξής:

  • Ανάπτυξη πωλήσεων στα επώνυμα παγωτά ΜΕΝΝΕ καθώς και στα επώνυμα προϊόντα ζύμης ΕΒΓΑ.
  • Ανάπτυξη των πωλήσεων της εταιρείας τόσο μέσω τις υφιστάμενης πελατείας όσο και μέσω ανάπτυξης νέων συνεργασιών σε αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού, στην κατηγορία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
  • Ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας και για προϊόντα εμπορίας σε κλάδους τόσο της τρέχουσας δραστηριότητας της εταιρίας όσο και νέων κατηγοριών.
  • Επένδυση με σκοπό την βελτίωση του κόστους ενέργειας τόσο σε τεχνικό εξοπλισμό όσο και σε παραγωγή ενέργειας (net metering) στην έδρα της εταιρείας.
  • Βέλτιστη διαχείριση των κεφαλαίων κίνησης.
  • Διατήρηση και διεύρυνση της σχέσης εμπιστοσύνης και ποιότητας με πελάτες, προμηθευτές και λοιπούς συνεργάτες.
  • Περαιτέρω μείωση υποχρεώσεων της εταιρείας και περαιτέρω κεφαλαιακή ενίσχυση αυτής μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, όπως και τις προηγούμενες χρήσεις.

Διαβάστε επίσης:

Προϊόντα ΑΓΝΟ και εκτός Μακεδονίας

Η μάχη για την «παγωμένη» αγορά των 250 εκατ. ευρώ

Παγωτά Δωδώνη: Από το γαλακτοπωλείο της Κυψέλης στη Βενέτης – Μια ιστορία κακής διαχείρισης και κρίσης

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News