ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Calin: Ανάπτυξη 12,54% και κέρδη €5 εκατ. το 2023 – Οι κινήσεις του ομίλου Oniverse ανά brand

Calin: Ανάπτυξη 12,54% και κέρδη €5 εκατ. το 2023 – Οι κινήσεις του ομίλου Oniverse ανά brand

Με ανάπτυξη 12,54% και τζίρο που άγγιξε τα €60 εκατ. έκλεισε το 2023 για την Calin, η οποία έχει την αποκλειστική αντιπροσωπεία (master franchisor) του διεθνούς οίκου Calzedonia S.P.A. με τα brand names, Calzedonia, Intimissimi, Intimissimi Uomo, Tezenis και Falconeri.

Τα μικτά κέρδη της εταιρείας, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της εμπορίας ειδών ρουχισμού, εσωρούχων, καλτσών, μαγιό κτλ. και απασχολεί περί τα 500 άτομα, άγγιξαν τα €30 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 17%.

Σε ό,τι αφορά τα κόστη, τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης αυξήθηκαν κατά 17,14%, στα €23,06 εκατ. ενώ το χρηματοοικονομικό κόστος διαμορφώθηκε σε €1,386 εκατ. από €1,082 εκατ. το 2022.

Αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω ήταν η αύξηση των προ φόρων κερδών κατά 10,55%, στα €6,58 εκατ., η οποία οφείλεται τόσο στην αύξηση του κύκλου εργασιών, όσο και στη βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους σε 49,40% από 47,53% το 2022.

Τέλος, η καθαρή κερδοφορία ξεπέρασε τα €5 εκατ. από €4,55 εκατ. το 2022 με τη διοίκηση της εταιρείας να προτείνει τη διανομή συνολικού καθαρού μερίσματος 4,285 εκατ., ήτοι €62 ανά μετοχή.

Αυξημένα ήταν και τα ταμειακά διαθέσιμα της Calin, τα οποία ενισχύθηκαν κατά 8,4%, στα €9,838 εκατ.

Δίκτυο

Κατά την περυσινή χρήση, τέθηκαν σε λειτουργία 6 νέα καταστήματα, με το συνολικό δίκτυο της εταιρείας, είτε ιδίων είτε μέσω franchise, να ανέρχεται σήμερα σε 143 καταστήματα.

Καταστήματα

  • Calzedonia: 59
  • Intimissimi: 52
  • Intimissimi Uomo: 12
  • Tezenis: 17
  • Falconeri: 3

Οι επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι ανήλθαν σε €1,91 εκατ. και αφορούσαν κυρίως σε δαπάνες διαμόρφωσης καταστημάτων και εξοπλισμού αυτών.

Απορρόφηση θυγατρικών

Σε ό,τι αφορά άλλες κινήσεις της εταιρείας, τον Απρίλιο του 2023 ολοκληρώθηκε η συγχώνευση με απορρόφηση της θυγατρικής της «Κ. Σφυρής ΑΕ», ενώ στις 21 Νοεμβρίου 2023 αποκτήθηκε η επίσης θυγατρική της «Cova Α.Ε.», με την απορρόφησή της να ολοκληρώνεται την περασμένη άνοιξη.

Το προφίλ του ομίλου

Το Calzedonia Group ξεκίνησε τη λειτουργία του στη Βερόνα το 1986, με ιδρυτή και CEO, τον Sandro Veronesi. Σήμερα το δίκτυο του ομίλου, ο οποίος από τα τέλη του 2023 έχει μετονομαστεί σε Oniverse, αριθμούσε πέρυσι 5.644 καταστήματα σε 59 χώρες υπό τα brands:

  • Calzedonia
  • Intimissimi
  • Tezenis
  • Falconeri
  • Intimissimi Uomo
  • Atelier Eme
  • Antonio Marras

Επίσης ο όμιλος ελέγχει την Signorvino, μια αλυσίδα που εξειδικεύεται στην πώληση 100% ιταλικών κρασιών, που συμπληρώνεται από ένα μενού που προσφέρει στους πελάτες την ευκαιρία να δοκιμάσουν παραδοσιακά ιταλικά φαγητά από διάφορες περιοχές της χώρας.

Η διεθνής επέκταση αποτελεί προτεραιότητα για το Calzedonia Group και πιο συγκεκριμένα η επέκταση και η ενίσχυση στην καρδιά της Ευρώπης, η εμπορική ανάπτυξη στη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ, διατηρώντας προσοχή και στις προκλήσεις των αναδυόμενων αγορών. Παράλληλα η διοίκηση του ομίλου συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξη του e-commerce και στην εστίαση στο omnichannel μέλλον.

Οι κινήσεις του 2023

Το 2023 η Oniverse εμφάνισε πωλήσεις €3,107 δισ., αυξημένες κατά 5,5% από το 2022 με το μερίδιο των εξαγωγών να αυξάνεται στο 62% από 58,5% μία χρονιά πριν. Οι συνολικές επενδύσεις του ομίλου ξεπέρασαν τα €563 εκατ.

Τα περισσότερα νέα καταστήματα πέρυσι – τα οποία στο σύνολο ανήλθαν σε 314 – άνοιξαν εκτός Ιταλίας (248) και κυρίως σε ΗΠΑ, Γαλλία, Ισπανία και Βραζιλία.

Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους brands:

  • Η falconeri ενίσχυσε την παρουσία της σε Ιταλία αλλά και το εξωτερικό ως ένα brand που ειδικεύεται σe πλεκτά κασμίρ υψηλής ποιότητας.
  • Η signorvino έκανε τα πρώτα της βήματα στο εξωτερικό με δύο σημαντικά ανοίγματα στο Παρίσι και την Πράγα.
  • Στην Ιταλία, εγκαινιάστηκαν πέντε νέα καταστήματα Antonio Marras (ενός brand πολυτελείας που εισήλθε στον όμιλο Oniverse το 2022).
  • Άνοιξαν τα πρώτα καταστήματα, Tezenis Kids, ένα νέο brand αφιερωμένο στα μικρά παιδιά

Για φέτος προβλέπεται η συνέχιση της ανάπτυξης των δικτύων καταστημάτων Calzedonia, Intimissimi και Tezenis.

Αξίζει τέλος να σημειώσουμε ότι πέρυσι η Oniverse απέκτησε το 88% της κατασκευάστριας premium yacht, Cantiere del Pardo, της παραγωγού των θαλαμηγών Grand Soleil, Pardo και Van Dutch.

Διαβάστε επίσης:

Zara: Κατάστημα 5.000 τ.μ. στον Πειραιά – Η νέα στρατηγική

Ελληνικό: Κλείνουν οι συμφωνίες για τα εμπορικά σε Βουλιαγμένης – Αγ. Κοσμά

Sinsay: Σε Smart Park, Top Parks Πειραιώς και Top Parks Πάτρας τα επόμενα καταστήματα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News