ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

SEB Groupe: Μέτριο το 2023 παρά τις αυξημένες πωλήσεις σε air fryers και σκούπες

SEB Groupe: Μέτριο το 2023 παρά τις αυξημένες πωλήσεις σε air fryers και σκούπες

Με πωλήσεις €23,72 εκατ. ελαφρά αυξημένες κατά 1,53% από το 2022 έκλεισε η περυσινή χρήση για την SEB Groupe Ελλάδος, η οποία διανέμει σε όλη την Ελλάδα τα προϊόντα Tefal, Rowenta, Krups, Moulinex και Lagostina που παράγονται από τον πολυεθνικό όμιλο SEB.

Η διοίκηση επισημαίνει στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις ότι η στασιμότητα στον τζίρο προέρχεται κυρίως από τις ελλείψεις και τις καθυστερήσεις που παρουσιάστηκαν στις παραλαβές σε κύριες προϊοντικές κατηγορίες.

Επισημαίνει ωστόσο τη σημαντική ανάπτυξη πωλήσεων που καταγράφηκε σε συγκεκριμένες κατηγορίες όπως είναι οι φριτέζες αέρος (air fryers) και οι σκούπες, ακολουθώντας τη γενικότερη τάση της αγοράς.

Για να αντισταθμίσει την προβλεπόμενη περιορισμένη ανάπτυξη, η εταιρεία επένδυσε σημαντικά μικρότερα κονδύλια σε διαφημίσεις συγκριτικά με το 2022, δίνοντας έμφαση στην online επικοινωνία.

Σημαντικά μειωμένη, άνω του 72%, ήταν και η κερδοφορία της εταιρείας, με τα προ φόρων κέρδη να υποχωρούν σε €419 χιλ. και τα καθαρά σε €316 χιλ. Η διοίκηση πρότεινε τη διανομή μερίσματος μόλις €302,7 χιλ. ενώ για την χρήση 2022 είχε διανεμηθεί ποσό ύψους €1,116 εκατ.

Οι λόγοι για την φετινή αισιοδοξία

Για την τρέχουσα χρονιά η εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων χάρη:

•         Στην αναμενόμενη σημαντικά βελτιωμένη επάρκεια σε αποθέματα

•         Στο λανσάρισμα καινοτόμων προϊόντων

•         Στις μεγαλύτερες προωθητικές ενέργειες και διαφημίσεις σε προϊοντικές κατηγορίες που “υπόσχονται” υψηλές αποδόσεις

Το α’ τρίμηνο του 2024 ξεκίνησε συνολικά για τον όμιλο με ανάπτυξη 3,9% (σε δημοσιευμένη βάση) και 7,3% σε οργανική και τον τζίρο στα €1,9 δισ. με τα λειτουργικά κέρδη να εμφανίζονται αυξημένα κατά 70%, στα €111 εκατ. Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους ενισχύθηκε κατά 2,2 μονάδες, στο 5,8% με τον πήχη της διοίκησης για το τέλος του 2024 να τοποθετείται στα επίπεδα του 10%.

Εξετάζοντας τις βασικές κατηγορίες, τα καταναλωτικά εξακολουθούν να έχουν τη μερίδα του λέοντος σε τζίρο (€1,635 εκατ., +1,4% από το 2022), ωστόσο τα επαγγελματικά είδη εμφάνισαν ανάπτυξη 23,3% στο α’ τρίμηνο, στα €258 εκατ. Ειδικότερα, στην κατηγορία των επαγγελματικών προϊόντων καφέ, πολύ καλό τρίμηνο καταγράφηκε σε Γερμανία, Κίνα και Ιταλία, ενώ συνεχίστηκε η διεθνής επέκταση σε Μεξικό, Ταϊβάν, Μαλαισία και Ανατολική Ευρώπη, ανοίγοντας παράλληλα την πελατειακή βάση της εταιρείας, συνεργαζόμενη με αλυσίδες τσαγιού.

Στην κατηγορία των καταναλωτικών, ξεχώρισε η μεγάλη ανάπτυξη σε είδη σπιτιού και προσωπικής φροντίδας (π.χ. ηλεκτρικές σκούπες, ηλεκτρικά σίδερα, ανεμιστήρες), ενώ σε μέτριους μονοψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης (4,7%-5,1%) κινήθηκαν προϊόντα κουζίνας (π.χ. air fryers, μηχανές καφέ) και μαγειρικής (τηγάνια, μαχαίρια κλπ).

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το 2023 είχε κλείσει για τον όμιλο με τζίρο €8 δισ. (εκ των οποίων €7 δισ. τα καταναλωτικά), λειτουργικά κέρδη €726 εκατ. (+17%), περιθώριο λειτουργικού κέρδους 9,1% (από 7,8% το 2022) και καθαρά κέρδη €386 εκατ. (+22,1%).

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News