ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Pernod Ricard Hellas: Η διψήφια ανάπτυξη μεγεθών την περίοδο 2022/2023 και οι προτεραιότητες για την τρέχουσα χρήση

Pernod Ricard Hellas: Η διψήφια ανάπτυξη μεγεθών την περίοδο 2022/2023 και οι προτεραιότητες για την τρέχουσα χρήση

Με ανάπτυξη 17,8%, περίπου στα €48 εκατ., έκλεισε την οικονομική χρήση 2022/2023 (που ολοκληρώθηκε στις 30/6/2023) η Pernod Ricard Hellas, με τον συνολικό κύκλο εργασιών (συμπεριλαμβανομένου του ΕΦΚ) να ανέρχεται σε €95,574 εκατ.

Παράλληλα τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 48%, στα €2,382 εκατ. και η καθαρή κερδοφορία σε ποσοστό 63,1% σε σχέση με τη χρήση 2021/2022, στα €1,876 εκατ.

Η εταιρεία θα διανείμει μέρισμα ύψους €1,78 εκατ.  για τη χρήση 2022-2023, ενώ για τη χρήση 2021-2022 είχε δώσει μέρισμα €1 εκατ. 

Μειωμένες ήταν οι εμπορικές απαιτήσεις (κατά 10,67%, στα €8,97 εκατ.) αλλά και οι εμπορικές υποχρεώσεις της εταιρείας (κατά 9,1%, στα €14,07 εκατ.) σε σχέση με την χρήση 2021/2022, ενώ ελαφρώς μειωμένα ήταν και τα χρηματικά διαθέσιμα (στα €11,16 εκατ.).

Οι στόχοι

Για την τρέχουσα χρήση (01/07/2023- 30/06/2024) η εταιρεία, όπως αναφέρεται στην ετήσια οικονομική έκθεση, επικεντρώνεται σε:

  • αύξηση μεριδίων αγοράς στην αγορά οινοπνευματωδών, που παρουσιάζει δυναμική ανάκαμψη
  • επένδυση σε εμπορικά σήματα προτεραιότητας, με στόχο τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία
  • στενή παρακολούθηση του κόστους, για να ανταπεξέλθει στην αύξηση των ενεργειακών τιμών και σε γενικότερες προκλήσεις
  • ασφαλείς πωλήσεις και στενή παρακολούθηση των πιστωτικών κινδύνων
  • δράσεις κοινωνικής ευθύνης που θα υπογραμμίζουν την ευαισθησία της εταιρείας σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος

Συνεργασία με Mikks

Τον περασμένο Φεβρουάριο η Pernod Ricard Hellas προχώρησε σε μια στρατηγικού χαρακτήρα συνεργασία για την ελληνική αγορά με την Mikks, η οποία ανέλαβε την αποκλειστική διανομή των ομώνυμων εμφιαλωμένων cocktail mixers.

Η Mikks, η οποία έχει φιλόδοξα σχέδια για ανάπτυξη νέων κωδικών, είναι η πρώτη φορά που έκανε την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά επιλέγοντας ως στρατηγικό συνεργάτη την Pernod Ricard Hellas, που έχει αναλάβει όλους τους υπάρχοντες κωδικούς της εταιρείας. Σημειώνεται πως τα προϊόντα της διανέμονται σε πάνω από 10 χώρες της Ευρώπης. “Βασικός στόχος είναι η ενίσχυση του κλάδου της εστίασης και η δημιουργία καινοτόμων πρακτικών”, τονίστηκε.

Η πορεία του ομίλου

Αναφορικά με την πορεία του ομίλου γενικότερα, οι πωλήσεις γ’ τριμήνου της χρήσης 2023/2024 κινήθηκαν κάτω από τις προβλέψεις της διοίκησης, στα €2,347 δις. (+2% με τους όγκους να αυξάνονται κατά 1%) καθώς οι δραστηριότητές της σε ΗΠΑ και Κίνα παρέμειναν υπό ισχυρή πίεση και θα χρειαστεί να σημειωθεί άνοδος της ζήτησης τους επόμενους μήνες, προκειμένου ο όμιλος να καταφέρει να επιτύχει τον στόχο του για το σύνολο του έτους.

Οι καταναλωτές έχουν μειώσει τις δαπάνες για ακριβά οινοπνευματώδη ποτά στις δύο μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου. Οι επενδυτές σε διάφορους κλάδους, από ποτά έως είδη πολυτελείας, ανησυχούν για τη ζήτηση στην Κίνα, καθώς η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου αντιμετωπίζει δυσκολίες.

Στις ΗΠΑ, οι χονδρέμποροι και οι retailers συνέχισαν τη μείωση αποθεμάτων σε ακριβά οινοπνευματώδη ποτά, καθώς οι πωλήσεις υποχωρούν από τα εξαιρετικά υψηλά επίπεδα που παρατηρήθηκαν μετά την πανδημία, σύμφωνα με την Pernod.

Η εταιρεία άφησε αμετάβλητο το guidance για το σύνολο του έτους, ποντάροντας στις “δυναμικές” πωλήσεις του δ’ τριμήνου.

Η οικονομική διευθύντρια της εταιρείας, Helene de Tissot, δήλωσε ότι η Pernod θα επωφεληθεί από τα ευνοϊκά συγκριτικά νούμερα του δ’ τριμήνου σε σχέση με ένα χρόνο πριν, ενώ αναμένει, επίσης, επιτάχυνση στην αύξηση των πωλήσεων. Αυτή έχει ήδη ξεκινήσει σε ορισμένες αγορές, σημείωσε, αναφέροντας ως παράδειγμα την Ινδία, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8%. Στην Κίνα και τις ΗΠΑ, ωστόσο, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 12% και 11% αντίστοιχα, η de Tissot δήλωσε ότι οι δύσκολες συνθήκες θα συνεχιστούν.

Οι κινήσεις μέσα στο 2024

Σε ό,τι αφορά τις κινήσεις του ομίλου, τον περασμένο Απρίλιο πέρασε στο wine portfolio της Pernod Ricard το κτήμα Aux Terres de Ravel μέσω του Château Sainte Marguerite. Η εξαγορά περιλαμβάνει 280 στρέμματα, διπλασιάζοντας τη στρεμματική απόδοση του Sainte Marguerite. Έτσι αναμένεται ότι θα ενισχυθεί η παραγωγή των super premium ετικετών, όπως τα Symphonie, Fantastique και Marguerite en Provence. Υπενθυμίζεται ότι η Château Sainte Marguerite πέρασε στην Pernod Ricard το 2022, με την εταιρεία να αποκτά ποσοστό πλειοψηφίας στην εταιρεία και την οικογένεια Fayard να διατηρεί τη μειοψηφία.

Έναν μήνα πριν, η Pernod Ricard υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την κυβέρνηση της περιοχής Μαχαράστρα στην Ινδία, για την κατασκευή ενός από τα μεγαλύτερα αποστακτήρια βύνης στη χώρα. Η επένδυση αναμένεται να προσεγγίσει τα €200 εκατ. σε εύρος δεκαετίας. Με τη νέα επένδυση η Pernod, η οποία αναμένει να απασχολήσει έως και 800 εργαζόμενους, καλύπτοντας τόσο τη φάση κατασκευής, όσο και τις λειτουργίες του εργοστασίου, στοχεύει στην προμήθεια έως και 50.000 τόνων κριθαριού ετησίως από αγρότες της χώρας. Με την πάροδο του χρόνου, σχεδιάζει να συνεργαστεί με την τοπική κυβέρνηση για να αναπτύξει τις δυνατότητες καλλιέργειας κριθαριού στην Μαχαράστρα, με στόχο την αύξηση του εισοδήματος των αγροτών.

Σε επίπεδο portfolio, τον περασμένο Μάρτιο πρόσθεσε ένα νέο προϊόν στο Absolut portfolio, το Absolut Nights με έντονα αρώματα πορτοκαλιού και καφέ, εμπνευσμένο από το Chenpi, μια παραδοσιακή γεύση dried πορτοκαλιού με γλυκόξινες νότες και μανταρίνι. Είχε προηγηθεί το λανσάρισμα μιας νέας ready to serve σειράς Absolut cocktails σε δύο γεύσεις (Vodka mojito και Raspberry lemonade).

Η χρονιά είχε ξεκινήσει με την προσθήκη της Beefeater 0.0%, με συνταγή η οποία βασίζεται στο Beefeater London Dry Gin.

Διαβάστε επίσης:

Euro 2024: Oι φίλαθλοι θα προτιμήσουν την μπύρα από τα κοκτέιλ αυτό το καλοκαίρι

Κίνα: Βάζει στο στόχαστρο τις εισαγωγές γαλλικού μπράντι

Bacardi: Κοντά σε συμφωνία για την αγορά της Ilegal Mezcal

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News