ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Campari: Πώς το Aperol έγινε μόδα στην Ελλάδα και γιατί ο όμιλος επενδύει στην ελληνική αγορά

Campari: Πώς το Aperol έγινε μόδα στην Ελλάδα και γιατί ο όμιλος επενδύει στην ελληνική αγορά

Ο καλός μας ο καιρός, οι τρεις…Ελλάδες που προστίθενται στο καλοκαίρι, η βελτιωμένη οικονομία, αλλά και οι νέες τάσεις στη διασκέδαση και στην κατανάλωση αλκοολούχων ποτών στην μετά Covid-19 εποχή βρίσκονται πίσω από την απόφαση του ιταλικού κολοσσού στον κλάδο αλκοολούχων ποτών, του Campari Group, να δραστηριοποιηθεί αυτόνομα στην Ελλάδα δημιουργώντας θυγατρική εταιρεία, την Campari Hellas. Μάλιστα, μέσα από νέες επενδύσεις, αυξημένες σε σύγκριση με το παρελθόν, η φρενίτιδα του Aperol που έφτασε και στην Ελλάδα αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω, ενώ στους στόχους του ομίλου είναι καταρχάς να φέρει και άλλα σήματα στην εγχώρια αγορά, αλλά και να επενδύσει περαιτέρω στο εργοστάσιο που διαθέτει στον Βόλο για την παραγωγή του γνωστού αποστάγματος «Ούζο 12».

«Ο όμιλος βλέπει την Ελλάδα σαν μία από τις κυριότερες ευρωπαϊκές αγορές, συγκαταλέγεται μες στην πρώτη δεκάδα. Ο λόγος; Υπάρχουν πολλοί, αλλά θα αναφερθώ στους κυριότερους: πρώτον, η οικονομία πηγαίνει καλά τα τελευταία χρόνια και προσδοκούμε όλοι ότι θα συνεχίσει να πηγαίνει καλά. Δεύτερον, η Ελλάδα είναι ένα παγκοσμίως αναγνωρισμένο τουριστικό brand και στην ουσία κάθε χρόνο προσελκύει τρεις ακόμη… Ελλάδες. Επιπλέον, οι Έλληνες βγαίνουν κυρίως έξω για να πιούν και πίνουν ολοένα και πιο ποιοτικά ποτά και έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις π.χ. για κοκτέιλ», εξηγεί στο «MR» ο κ. Γιάννης Στράτος, γενικός διευθυντής της Campari Hellas, η οποία σήμερα το απόγευμα εγκαινιάζει τα γραφεία της στην Ελλάδα, παρουσία μάλιστα του Ιταλού πρέσβη. Μάλιστα, ακριβώς, λόγω των παραπάνω χαρακτηριστικών, ο όμιλος σχεδιάζει να φέρει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια σήματά του που ακόμη δεν κυκλοφορούν εδώ, συμπεριλαμβανομένου και του κονιάκ Courvoisier, που απέκτησε πριν από λίγους μήνες η Campari από την Beam Santory, εξαγορά που αποτελεί τη μεγαλύτερη στην ιστορία της.

Καθοριστικό ρόλο στην απόφαση για την αυτόνομη παρουσία της Campari στην ελληνική αγορά διαδραμάτισε και η αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών. Έτσι, αν και τις προηγούμενες δεκαετίες οι Έλληνες συχνά έβγαιναν αργά το βράδυ, ακόμη και τις καθημερινές, τώρα έχει επικρατήσει στην Ελλάδα η συνήθεια της εξόδου, νωρίς το βράδυ, συχνά μετά τη δουλειά, το λεγόμενο «after office», ώρα κατά την οποία καταναλώνονται πιο «ελαφριά» ποτά που ανήκουν στην κατηγορία των aperitivo. Άλλος ένας λόγος, σύμφωνα με τον κ. Στράτο, είναι στην πραγματικότητα η…. κλιματική αλλαγή. Η παρατεταμένη καλοκαιρία στην Ελλάδα με τις υψηλές θερμοκρασίες ακόμη και στην καρδιά του χειμώνα ευνοούν την κατανάλωση ποτών, εμβληματικών, για τον όμιλο με έντονη εποχικότητα, όπως είναι το πολυσυζημένο τα τελευταία χρόνια Aperol. Αν και η κατανάλωση αλκοολούχων στην Ελλάδα γίνεται κυρίως εκτός σπιτιού (με το σχετικό ποσοστό να υπολογίζεται σε 60% έναντι 40% που είναι η κατανάλωση στο σπίτι) ο υποχρεωτικός έγκλεισμός στο σπίτι την περίοδο του Covid οδήγησε πολλούς καταναλωτές στο να αναζητούν τρόπους να φτιάχνουν κοκτέιλ στο σπίτι, κάτι που επίσης ευνόησε τις πωλήσεις της Campari. Μάλιστα, η μεγάλη δημοφιλία του Aperol αύξησε και τις πωλήσεις του πολύ πιο ιστορικού σήματος, του Campari, σε σημείο μάλιστα που να φτάσει το ιστορικό υψηλό προηγούμενων δεκαετιών.

Η καλή βάση που δημιουργήθηκε τα προηγούμενα χρόνια αποτέλεσε τη «μαγιά» για την Campari Hellas, υποστηρίζει ο κ. Στράτος. «Η συνεργασία με τους τρίτους διανομείς έφτασε στο σημείο που μπορούμε πλέον να προχωρήσουμε και μόνοι μας. Οι συνεργάτες μας μας βοήθησαν στο να χτίσουμε αυτή τη βάση και να κάνουμε το επόμενο βήμα. Όταν έχεις εσύ τον έλεγχο των δικών σου προϊόντων τα προσέχεις περισσότερο. Ως αυτόνομοι έχουμε τη δυνατότητα να προωθήσουμε όλα μας τα προϊόντα», επισημαίνει στο «MR» ο γενικός διευθυντής της Campari Hellas. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι το τέλος του 2023 τη διανομή των προϊόντων του ομίλου στην Ελλάδα είχαν η Coca – Cola 3E, η Beverage World και η «Καρούλιας» (για το Ούζο 12). Η διανομή του τελευταίου ανέλαβε η Beverage World ενώ τα υπόλοιπα σήματα τα διαχειρίζεται από την 1η Ιανουαρίου 2024 η Campari Hellas.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για το «Ούζο 12» η παραγωγή του οποίου γίνεται στον Βόλο, η Campari σχεδιάζει αύξηση των επενδύσεων στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της παραγωγής, καθώς υπάρχει αυξημένη ζήτηση από το εξωτερικό.

Σημαντικό μέρος των επενδύσεων αναμένεται επίσης να κατευθυνθεί στο marketing, στη διαφήμιση και στην εστίαση, καθώς και στην εκπαίδευση των bartenders.

Διαβάστε επίσης:

Campari: Εξαγόρασε το κονιάκ Courvoisier για 1 δισ. ευρώ

Campari: Ενίσχυση τις παρουσίας στις αγορές της Ασίας με όχημα το Aperol

Campari Hellas: Ανάπτυξη 33,57% το 2023 – Θεωρεί κομβική την ελληνική αγορά

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News