ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παύλος Κοντέλλης: Αναμένει τζίρο άνω των €83 εκατ. το 2024 – Γιατί υποχώρησαν οι πωλήσεις των τρακτέρ στην Ελλάδα πέρυσι

Παύλος Κοντέλλης: Αναμένει τζίρο άνω των €83 εκατ. το 2024 – Γιατί υποχώρησαν οι πωλήσεις των τρακτέρ στην Ελλάδα πέρυσι

Μετά την περυσινή ανάπτυξη της τάξης του 24% (στα €64 εκατ. περίπου), η διοίκηση της «Παύλος Κοντέλλης» αναμένει για φέτος περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων κατά 30%, δηλαδή τζίρο άνω των €83 εκατ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, η εταιρεία αναμένεται να διατηρήσει τις πωλήσεις της σε υψηλά επίπεδα για 4ο συνεχόμενο έτος χάρη:

  • στην υλοποίηση προγραμμάτων που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α.)
  • στο ΕΣΠΑ για την περίοδο 2014-2020 (Σχέδια Βελτίωσης)
  • στα προγράμματα «Φιλόδημος» και «Αντώνης Τρίτσης» που χρηματοδοτούν υποδομές των ΟΤΑ σε μηχανήματα και οχήματα
  • στο «Ελλάδα 2.0»

Οι προοπτικές ανά τομέα

Στον πρωτογενή τομέα βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση των νέων Σχεδίων Βελτίωσης της μεταβατικής περιόδου και η εταιρεία εκτιμά ότι μετά την ολοκλήρωση των αιτήσεων τροποποίησης (η οποία θα λάβει χώρα κυρίως στις πληττόμενες περιοχές), αναμένεται να προκύψει ενδιαφέρον για αγορά μηχανημάτων από τους υποψήφιους. Επίσης αναμένεται η κοινοποίηση των εγκρίσεων του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας (RRF) τόσο του πρώτου όσο και του δεύτερου κύκλου, συνολικής δημόσιας δαπάνης πάνω από €140 εκατ., μέσω του οποίου θα πουληθούν γεωργικοί ελκυστήρες μεγάλης ιπποδύναμης, αλλά και συλλεκτικές μηχανές. Επιπλέον αναμένεται η πρόσκληση για το νέο κύκλο του Αναπτυξιακού Νόμου με νέα κριτήρια, πιο ελκυστικά για επενδύσεις στον πρωτογενή τομέα, για εκσυγχρονισμό των γεωργικών τους εκμεταλλεύσεων, αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού και συστημάτων ευφυούς και γεωργίας ακριβείας.

Η εγχώρια αγορά των επαγγελματικών οχημάτων προβλέπεται να παρουσιάσει αύξηση, καθώς αναμένεται να υπάρξουν αρκετοί διαγωνισμοί, κυρίως μέσω του ΕΣΠΑ και του RRF για την προμήθεια οχημάτων και μηχανημάτων που αφορούν την διαχείριση αποβλήτων και την πολιτική προστασία. Επιπλέον δε θα υπάρχουν πολλοί διαγωνισμοί οι οποίοι θα αφορούν οχήματα και μηχανήματα κατάλληλα για το Υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής και Προστασίας του Πολίτη, όπως πυροσβεστικά οχήματα, οχήματα διάσωσης, κτλ. Στον Ιδιωτικό τομέα αναμένεται να υπάρχει κινητικότητα από τις εγκρίσεις νέων αιτημάτων μέσω του αναπτυξιακού νόμου και των άλλων επενδυτικών προγραμμάτων, όπου για πρώτη φορά μεταφορικά μέσα, κυρίως της ελαφριάς και μεσαίας κατηγορίας, φιλικά προς το περιβάλλον συμπεριλαμβάνονται στις επιλέξιμες δαπάνες. Τα νέα επενδυτικά προγράμματα είναι εστιασμένα σε μερικούς κλάδους που θα έχουν μεγάλη ανάπτυξη το προσεχές διάστημα, όπως για παράδειγμα οι εταιρίες διανομής και logistics, που έχουν αυξημένες ανάγκες για μεταφορικά μέσα και θα πρέπει να ανανεώσουν τον υφιστάμενο στόλο τους με οχήματα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Επίσης, θετικά θα συμβάλλει και η βούληση της Πολιτείας να περιορίσει τις εισαγωγές μεταχειρισμένων οχημάτων με αυξημένους ρύπους, δίνοντας παράλληλα κίνητρα για την αγορά καινούργιων οχημάτων.

Για τα χωματουργικά μηχανήματα η διοίκηση εκτιμά ότι στο 2024 θα υπάρξει κινητικότητα στην αγορά τόσο στο Δημόσιο όσο και στον Ιδιωτικό τομέα. Στον Δημόσιο τομέα αναμένονται πολλοί διαγωνισμοί μέσω του RRF που θα αφορούν κυρίως την Πολιτική Προστασία και η εταιρεία προσβλέπει στην επίτευξη πολλών πωλήσεων χωματουργικών μηχανημάτων της Case Construction.
Παράλληλα η πρόθεση της Πολιτείας να ενισχύσει το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας & Κλιματικής Κρίσης με μηχανολογικό εξοπλισμό και μεταφορικά μέσα αναμένεται να αυξήσει τη ζήτηση στην κατηγορία των πυροσβεστικών οχημάτων, ειδικών οχημάτων και μηχανημάτων. Στον ιδιωτικό τομέα αναμένεται αύξηση των πωλήσεων στον τομέα των χωματουργικών μηχανημάτων Case Construction, αλλά και των Βιομηχανικών της Sennebogen, AUSA και TCM, λόγω των μεγάλων έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά και εκείνων που αναμένεται να δημοπρατηθούν στα πλαίσια της ολοκλήρωσης του Εθνικού Δικτύου της χώρας, της διαχείρισης απορριμμάτων και της ανακύκλωσης υλικών.

Τα Τμήματα Ανταλλακτικών και των Λιπαντικών, αναμένεται να έχουν αύξηση των πωλήσεων τους, καθώς έχουν βελτιώσει τα αποθέματά τους, εφαρμόζουν ευέλικτη πολιτική πωλήσεων, ενώ η παρακολούθηση του δικτύου των αντιπροσώπων από τους αρμόδιους επιθεωρητές πωλήσεων διενεργείται συχνότερα και πιο συστηματικά. Παράλληλα δε γίνεται εκτενής έρευνα αγοράς στις τιμές των ανταλλακτικών και γίνονται συχνά προωθητικές ενέργειες οι οποίες βασίζονται στην εποχικότητα και στο είδος των προωθούμενων λιπαντικών και ανταλλακτικών.

Στόχοι

Πρωταρχικοί στόχοι της εταιρείας και για το 2024 παραμένουν:

  • η βελτίωση της ρευστότητας μέσω μείωσης των χρόνων είσπραξης
  • η αύξηση των ορίων των γραμμών δανειοδότησης από τις τράπεζες, ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες σε κεφάλαιο κίνησης που έχουν δημιουργηθεί από τον αυξημένο κύκλο εργασιών
  • η αξιοποίηση του εναπομείναντος παλαιού ακίνητου αποθέματος μέσω εκποιήσεων, ειδικών προσφορών και εκκαθάρισης, προσπάθεια που ξεκίνησε το 2020 και συνεχίζεται. Αυτό θα επιτρέψει στην εταιρεία να απελευθερώσει χώρο στις αποθήκες της για να υποστηρίξει τις αυξανόμενες πωλήσεις της και παράλληλα να ενισχύσει τη ρευστότητά της
  • η βελτίωση του συστήματος προγραμματισμού αγορών, ιδιαίτερα στα ανταλλακτικά και τα λιπαντικά, με στόχο την αύξηση των μέσων ημερών κυκλοφορίας αποθέματος και την καλύτερη αξιοποίηση της ρευστότητας
  • η προσπάθεια συγκράτησης των δαπανών σε χαμηλότερα αναλογικά επίπεδα από το ρυθμό ανάπτυξης της εταιρείας
  • η συμμετοχή σε περισσότερους διαγωνισμούς Δημοσίου για προμήθεια οχημάτων και μηχανημάτων σε Περιφέρειες, Δήμους, λοιπούς φορείς και την Κεντρική Κυβέρνηση
  • η ολοκλήρωση της εγκατάστασης του νέου πληροφοριακού συστήματος Entersoft Business Suite που θα βελτιώσει τη λειτουργία της εταιρείας και θα συνεισφέρει στην εξοικονόμηση πόρων και την καλύτερη και ακριβέστερη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης (από το 2025)

Τρακτέρ

Αναφορικά με την περυσινή χρονιά, η διάρθρωση του κύκλου εργασιών διαμορφώθηκε ως εξής (σε €χιλ.):

  • Γεωργικά μηχανήματα: 23.098 (+3,97%)
  • Επαγγελματικά αυτοκίνητα Iveco: 19.171 (+27,4%)
  • Χωματουργικά μηχανήματα: 7.612 (+79,1%)
  • Λιπαντικά: 6.244 (+10%)
  • Τμήμα Τεχνικών Υποστηρικτικών Πελατών: 7.791 (+11,59%)

Εκτός Ελλάδας, οι πωλήσεις άγγιξαν τα €2,4 εκατ.

Η εγχώρια αγορά των γεωργικών μηχανημάτων το 2023 ήταν μειωμένη κατά 11%, στα 1.670 από 1.877 το 2022 και 3.034 τρακτέρ το 2021.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, οι κυριότεροι παράγοντες που συντέλεσαν στην μείωση αυτή ήταν:

  • η καθυστέρηση της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων των Σχεδίων Βελτίωσης του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ 2017-2020) της μεταβατικής περιόδου με συνέπεια να προβούν σε αγορά μόνο οι αιτούντες που είχαν υψηλή βαθμολογία και ήταν σίγουροι ότι θα εγκριθούν
  • οι καθυστερήσεις που υπήρχαν στην αξιολόγηση των αιτήσεων που υπεβλήθησαν μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, τόσο του πρώτου όσο και του δεύτερου κύκλου
  • οι λιγοστές εγκρίσεις που υπήρχαν μέσω του Αναπτυξιακού Νόμου
  • οι καταστροφές στην περιοχή της Θεσσαλίας οι οποίες επηρέασαν τον αγροτικό κόσμο όχι μόνο της περιοχής αλλά και όλης της επικράτειας, με αποτέλεσμα κάποιοι εκ των υποψηφίων αγοραστών να αναβάλουν τις αγορές που είχαν προγραμματίσει
  • οι αυξήσεις τιμών που προέκυψαν στα μηχανήματα λόγω της πανδημίας και των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι οποίες ήταν συσσωρευτικά υψηλές και επηρέασαν αρνητικά τις πωλήσεις μας και ιδιαίτερα αυτές των δενδροκομικών μηχανημάτων, όπου η New Holland παραδοσιακά είχε μεγάλο μερίδιο αγοράς.

Αύξηση στο όριο της Optima factors

Στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις σημειώνεται ότι ενισχύθηκε η συνεργασία της εταιρείας με τις τράπεζες όσον αφορά το κεφάλαιο κίνησης, καθώς πραγματοποιήθηκε αύξηση του ορίου της Optima factors (Optima Bank), ως επιβεβαίωση της εμπιστοσύνης των τραπεζών προς τη νέα ιδιοκτησία και διοίκηση.

Ομοίως έγινε δεκτό νέο αίτημα προς τον κύριο προμηθευτή της εταιρείας για περαιτέρω αύξηση του πλαφόν αγορών, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι αυξημένες πωλήσεις και οι ανάγκες της εταιρίας σε διαθέσιμο απόθεμα. Ακόμη η εταιρεία μέσα στο 2023 προχώρησε στην ασφάλιση των απαιτήσεων της.

Τέλος η διοίκηση της «Παύλος Κοντέλλης» προχώρησε σε νέες επενδύσεις στον τομέα της πληροφορικής και των υποδομών, βελτιώνοντας τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της, ανανεώνοντας και βελτιώνοντας τον εξοπλισμό της, ενώ παράλληλα η εταιρία συνεχίζει το πρόγραμμα του ψηφιακού μετασχηματισμού, τόσο σε πληροφοριακά συστήματα ERP, CRM, B2B όσο και σε ψηφιακό εξοπλισμό.

Διαβάστε επίσης:

Augmenta: Από το χωράφι, στα ρομποτρακτέρ και την πώληση των 110 εκατ. δολαρίων

Ρομπότ και τρακτέρ με ραντάρ στα χωράφια

Πήγαινε πίσω στα τρακτέρ σου, αγρότη: Η θρυλική κόντρα του Ferruccio Lamborghini με τον Enzo Ferrari

Καινοτομίες τριών Ελλήνων startuppers που έγιναν «χρυσές»

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News