ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Το Μάννα» – Ν. Τσατσαρωνάκης: Ο φούρνος που έγινε βιομηχανία τροφίμων – Τα επόμενα βήματα

«Το Μάννα» – Ν. Τσατσαρωνάκης: Ο φούρνος που έγινε  βιομηχανία τροφίμων – Τα επόμενα βήματα

Επέκταση σε νέα προϊόντα, νέες αγορές, αλλά και μετεξέλιξη της εταιρείας «Το Μάννα» – Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ από μια οικογενειακή επιχείρηση της περιφέρειας σε μεγάλη ελληνική βιομηχανία τροφίμων σηματοδοτεί η έναρξης της παραγωγικής μονάδας της εταιρείας στην Αττική από το ερχόμενο φθινόπωρο. Την ίδια ώρα η εταιρεία έχοντας διαχωρίσει πλέον τις διάφορες επιχειρηματικές δραστηριότητες που είχε σε διαφορετικές νομικές οντότητες εμφανίζεται πλέον ανοιχτή σε στρατηγικές συνεργασίες. Ας σημειωθεί άλλωστε ότι κατέχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά του παξιμαδιού και πλέον κάνει σημαντικά βήματα στην κατηγορία των σνακ. 

Έτσι λοιπόν από τα τέλη του ερχόμενου Σεπτεμβρίου αναμένεται να εγκατασταθούν στο εργοστάσιο «Κατσέλης» (μετέπειτα Nutriart) στις Αχαρνές Αττικής αρχικά οι αποθήκες, το κέντρο διανομής της χανιώτικης εταιρείας και οι διοικητικές υπηρεσίες, ενώ η έναρξη της παραγωγής προϊόντων τοποθετείται για την άνοιξη του 2025. Υπενθυμίζεται ότι τον Μάιο του 2021 η εταιρεία «Το Μάννα» –  Τσατσαρωνάκης απέκτησε το εργοστάσιο της «Κατσέλης» έναντι 6,2 εκατ. ευρώ ύστερα από πλειστηριασμό, καθώς η «Κατσέλης» είχε πτωχεύσει το 2013. Το κόστος της ανακατασκευής ανήλθε σε περίπου 4-4,5 εκατ. ευρώ. Η παραγωγική μονάδα έχει έκταση 23.000 τ.μ. και βρίσκεται εντός οικοπέδου 35.000 τ.μ. Με την έναρξη της παραγωγικής μονάδας στην Αχαρνές, θα κλείσει η δεύτερη μονάδα που έχει η εταιρεία στο Βαρύπετρο Χανίων, ενώ κανονικά θα συνεχίσει τη λειτουργία του το βασικό εργοστάσιο της εταιρείας στον Πλάτανο Κισσάμου Χανίων, εκεί όπου βρίσκεται και η έδρα της. 

«Το Μάννα» – Ν. Τσατσαρωνάκης: Ο φούρνος που έγινε  βιομηχανία τροφίμων – Τα επόμενα βήματα-1

Οι νέες κατηγορίες προϊόντων που εξετάζονται είναι το ψωμί, αλλά όχι στη μορφή που κυκλοφορεί ήδη σήμερα από τις αρτοβιομηχανίες, η παραγωγή νέων κωδικών της σειράς «Δαγκωτό» (σνακ με βάση το παξιμάδι) με την έμφαση ειδικά για αυτό το προϊόν να δίνεται στις εξαγωγές, ενώ στο στάδιο της μελέτης βρίσκονται ακόμη και άλλα προϊόντα κυρίως στην κατηγορία του σνακ και του έτοιμου γεύματος, βασισμένα όμως σε παραδοσιακές κρητικές συνταγές στις οποίες χρησιμοποιείται παξιμάδι. Σήμερα οι εξαγωγές αποτελούν περίπου του 5%-7% του τζίρου της και πραγματοποιούνται κυρίως προς τις χώρες όπου υπάρχει έντονο ελληνικό στοιχείο (ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία), καθώς και στην Κύπρο. Τα προϊόντα βρίσκονται επίσης σε Γερμανία, Λουξεμβούργο, Βέλγιο, ενώ τα προσεχές διάστημα αναμένεται να τοποθετηθεί σε αλυσίδες της Γερμανίας το σνακ «Δαγκωτό». 

Ο τζίρος της εταιρείας το 2023 ανήλθε σε περίπου 22 εκατ. ευρώ (με τις καθαρές πωλήσεις να ανέρχονται σε 12 εκατ. ευρώ), αυξημένος κατά 5% περίπου σε σύγκριση με το 2022, ενώ αντίστοιχη ήταν η αύξηση των πωλήσεων σε όγκο. Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ που παρουσιάστηκαν από την εταιρεία στο πλαίσιο ενημερωτικής δημοσιογραφικής εκδήλωσης στον Πλάτανο Κισσάμου, η εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ έχει το υψηλότερο μερίδιο αξίας στα επώνυμα προϊόντα στην κατηγορία παξιμαδιού με 38%. Ταυτόχρονα, διατηρεί την πρώτη θέση στις υποκατηγορίες: χωρίς αλάτι (46%), ελαιολάδου (46%), σίκαλης (32%), κριθαρένια (28%), κριθαροκουλούρες (24%) και τη δεύτερη θέση στην υποκατηγορία χαρούπι (20%). 

Οι άλλες δραστηριότητες

Το παξιμάδι μπορεί να αποτελεί τη βασική επιχειρηματική δραστηριότητα της οικογένειας Τσατσαρωνάκη, αλλά όχι και τη μοναδική. Η οικογένεια έχει ακόμη παρουσία στον τουριστικό κλάδο μέσω του ξενοδοχείου Molos Bay στην Κίσσαμο, που λειτουργεί και ως συμπληρωματικός πόλος, καθώς οι πελάτες καταναλώνουν και δοκιμάζουν γεύσεις, βιωματική διαδικασία η οποία λειτουργεί πιλοτικά για διατροφικές ιδέες και συνταγές. Στον τουριστικό κλάδο η εταιρεία διαθέτει στα Φαλάσαρνα και έκταση στην οποία λειτουργεί ήδη εστιατόριο και παροχές οργανωμένης παραλίας, ενώ σχεδιάζει την ανάπτυξη ήπιας τουριστικής επένδυσης, γνωστή ως «Λιοκάλυβο» η οποία θα συνδέει τον φυσικό χώρο με τη διατροφή και την ευεξία. Η σχεδιαζόμενη επένδυση είναι ύψους 70 εκατ. ευρώ περίπου και δρομολογείται η κατάθεση φακέλου για την ένταξή της στο καθεστώς των στρατηγικών επενδύσεων. «Στόχος της συγκεκριμένης επένδυσης είναι να γίνουν τα Φαλάσαρνα τουριστικός προορισμός που διαμορφώνεται σε εμπειρία, βασιζόμενος στην προβολή και την ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος και στα πολιτιστικά δρώμενα, αξιοποιώντας, παράλληλα, τα ιστορικά ίχνη και μνημεία στον παραδοσιακό τρόπο ζωής», υποστήριξε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας κυρίας Ελένη Τσατσαρωνάκη. 

«Το Μάννα» – Ν. Τσατσαρωνάκης: Ο φούρνος που έγινε  βιομηχανία τροφίμων – Τα επόμενα βήματα-2

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1948 με τη δημιουργία ενός φούρνου από τον Χαρίτο Τσατσαρωνάκη, ο οποίος, εμπνευσμένος από το έντονο θρησκευτικό συναίσθημα και τα ακούσματα του πολέμου, έδωσε την ονομασία «Μάννα». Το 1960 ο γιος του Χαρίτου, Νίκος, παίρνει το τιμόνι της επιχείρησης και είναι αυτός που φέρνει τα παξιμάδια σε χαρτοσακούλα και τα διαθέτει στην Κεντρική Αγορά των Χανίων. Το 1968 τα παξιμάδια «Το Μάννα» τοποθετούνται ως συσκευασμένο προϊόν στα σούπερ μάρκετ της Αθήνας. Το 1985 είναι η εποχή που τίθεται σε λειτουργία, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στον Πλάτανο, ο μεγαλύτερος για την εποχή περιστροφικός φούρνος αρτοποιίας, οδηγώντας την παραγωγή σε άλλο επίπεδο. Ενα χρόνο μετά, τα παξιμάδια της εταιρείας εξάγονται στη Νέα Υόρκη. Το 2001 ξεκινούν οι εξαγωγές στην Αυστραλία. Το 2015 η εταιρεία ξεκινά να δραστηριοποιείται και σε άλλες κατηγορίες αρτοπαρασκευασμάτων και δύο χρόνια μετά δημιουργεί το κέντρο διαμετακόμισης και εφοδιασμού στη Θεσσαλονίκη. Στο τιμόνι της εταιρείας βρίσκεται σήμερα η κόρη του Νίκου Τσατσαρωνάκη Ελένη, ενώ κεντρικές θέσεις στη διοίκηση και στη λειτουργία της εταιρείας έχουν οι αδερφές της Κατερίνα και Χαρά. 

Διαβάστε επίσης: 

Χωριάτικη Ζύμη: «Ζύμωσε» τζίρο €30 εκατ. και τριπλασίασε τα κέρδη της το 2023

Στον Σπ. Θεοδωρόπουλο το Alba Business Unusual Award – Τι είπε για τις επιχειρήσεις και τον ΣΕΒ

ΕΨΑ: Η ιστορία 100 χρόνων και τα σχέδια του Νίκου Καραμούζη

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News