ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Roller Kappatos: Η ελληνική εταιρεία που άνθισε μέσα στην κρίση

Roller Kappatos: Η ελληνική εταιρεία που άνθισε μέσα στην κρίση

Όταν η Ελλάδα έμπαινε στα βαθιά της οικονομικής κρίσης και όσο η εγχώρια αγορά εξασθενούσε, τον Φεβρουάριο του 2012, η Roller Kappatos παίρνει την απόφαση να συμμετάσχει για πρώτη φορά σε διεθνή εμπορική έκθεση, αναζητώντας ξένους πελάτες. Ο Θεόφιλος Θ. Καππάτος, μόνος του, πήρε μια βαλίτσα με μόλις δύο προϊόντα και -με στήριγμα τα 40 χρόνια ηγετικής θέσης που είχε η εταιρεία του στην ελληνική αγορά- βρέθηκε σε ένα μικρό και απλό περίπτερο στην έκθεση Ambiente της Φρανκφούρτης.

Δεκατέσσερα χρόνια μετά χαρακτηρίζει αυτή την απόφαση ορόσημο για την πορεία που ακολούθησε έκτοτε η Roller Kappatos, η εταιρεία οικιακών ειδών και μικροσυσκευών που ίδρυσε ο πατέρας του το 1971, την οποία στη συνέχεια ανέλαβε η δεύτερη γενιά. Κι αυτό διότι στην έκθεση αυτή γνώρισε έναν από τους σημαντικότερους -μέχρι και σήμερα- πελάτες του, ο οποίος αποτέλεσε βάση για περαιτέρω συνεργασίες στο εξωτερικό και έδωσε ώθηση για τη δημιουργία νέων προϊόντων, όπως λέει στο MR ο κ. Καππάτος.

Roller Kappatos: Η ελληνική εταιρεία που άνθισε μέσα στην κρίση-1
Ο Θεόφιλος Θ. Καππάτος

Σήμερα, αφότου έχουν ανακύψει επιπλέον σοβαρές κρίσεις για την οικονομία, δηλαδή η πανδημία και οι πόλεμοι στην ευρωπαϊκή «γειτονιά», σχεδόν το 70% του τζίρου της Roller Kappatos προέρχεται από τις πωλήσεις της εκτός Ελλάδας, μεταξύ άλλων σε Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Αυστραλία και άλλες αγορές με έντονο ανταγωνισμό από την Κίνα. Το υπόλοιπο 30% αφορά την Ελλάδα, όπου η εταιρεία συνεργάζεται με όλους τους μεγάλους retailers. Πλέον έχει αναπτύξει γύρω στους 20 κωδικούς, απο βάσεις ηλεκτρικών συσκευών και μικροσυσκευές, όπως ψηστιέρες και τοστιέρες, μέχρι ταψιά ανοξείδωτα και εμαγιέ. Σήμερα απασχολεί περίπου 70 εργαζομένους.

Η μετάβαση στην επόμενη γενιά

Βέβαια, προτού αποκτήσει αυτή την αναπτυξιακή δυναμική, ακόμη και πριν από την έκθεση στην Φρανκφούρτη, η Roller Kappatos είχε ένα ακόμα ορόσημο. Πέρασε το δύσκολο «τεστ» της παράδοσης της σκυτάλης, όπως γίνεται σε όλες τις οικογενειακές επιχειρήσεις.

«Ο παλιός ξέρει τον τρόπο, ξέρει τη συνταγή», λέει ο κ. Καππάτος για τη συνύπαρξη των δύο γενεών κατά τη σταδιακή μετάβαση της εταιρείας στη νέα γενιά και τις δυσκολίες που μπορεί να προκαλέσει στη λήψη αποφάσεων. «Μαζί τότε μετακομίσαμε σε νέες εγκαταστάσεις και στήσαμε το εργοστάσιο από την αρχή, μία εμπειρία που με έκανε να σταθώ από νωρίς στα πόδια μου και να εκπαιδευτώ σε τομείς που δεν είχα ασχοληθεί ξανά», ανακαλεί. 

Roller Kappatos: Η ελληνική εταιρεία που άνθισε μέσα στην κρίση-2

Τώρα, που η εταιρεία έχει βγει από το στενό πλαίσιο των ΜμΕ και έχει ανέβει «σκαλοπάτι», ο κ. Καππάτος διέρχεται από ένα ακόμη μεταβατικό στάδιο, όπως λέει χαρακτηριστικά. Η διαχείριση της επιχείρησης τα τελευταία χρόνια παύει να εκτελείται στο στενό οικογενειακό πλαίσιο και βήμα-βήμα η εταιρεία οργανώνεται σε τομείς που διοικούνται και εξελίσσονται από τα ικανά στελέχη που έχει αναπτύξει. Ο ίδιος μάλιστα πιστεύει ότι αυτό αποτελεί και την αρχή του επόμενου βήματος για την περαιτέρω ανάπτυξη της Roller Kappatos. 

Τα επόμενα βήματα

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε πέριξ των 4 εκατ. ευρώ το 2023 και ο κ. Καππάτος κάνει προβλέψεις για ετήσια ανάπτυξη της τάξης του 20-30% με κύριο μοχλό την εξαγωγική της δραστηριότητα. «Η εκτίναξη οφείλεται ξεκάθαρα στις εξαγωγές», τονίζει στο MR ο κ. Καππάτος.

Το επόμενο βήμα κατευθύνεται όμως προς την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της και εντός και εκτός Ελλάδας «Η αγορά του εξωτερικού αποτελεί σταθερά βασικό άξονα για την εταιρεία μας . Παράλληλα έχουμε στόχο να μεγαλώσουμε το μερίδιο μας στην ελληνική αγορά, μέσα από την ανάπτυξη νέων προϊόντων και μέσα από νέες συνεργασίες», σημειώνει.

Roller Kappatos: Η ελληνική εταιρεία που άνθισε μέσα στην κρίση-3

Σύμφωνα με τον ίδιο, όμως, καθώς η ελληνική αγορά δεν είναι προβλέψιμη, είναι δύσκολο να χαράξει κανείς μια συγκεκριμένη στρατηγική. Εκτός αυτού, υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες: η βιομηχανία εξακολουθεί να ταλαιπωρείται από την έκρηξη στις τιμές των πρώτων υλών και την έλλειψη εργατικού δυναμικού με τις κατάλληλες δεξιότητες. 

Στο πλαίσιο αυτό και λαμβάνοντας υπόψη τις παραπάνω δυσκολίες, η Roller Kappatos έχει υιοθετήσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα περίπου μισού εκατομμυρίου ευρώ το 2024-2025, το οποίο στοχεύει κατά κύριο λόγο σε νέες τεχνολογίες, όπως μηχανήματα και προγράμματα, με στόχο τη βελτίωση των διαδικασιών παραγωγής. Επίσης, επενδύει στην αύξηση του αριθμού των εργαζομένων, καθώς και τον επανασχεδιασμό του brand και της επικοινωνίας.

Διαβάστε επίσης:

ΕΨΑ: Η ιστορία 100 χρόνων και τα σχέδια του Νίκου Καραμούζη

Η ιστορία των 60+1 ετών της πολύπαθης ΛΑΡΚΟ – Από τον Μποδοσάκη στις ΓΕΚ Τέρνα – AD Holdings

Drunk Elephant: Η γυναίκα πίσω από το brand που τρελαίνει τα 10χρονα – Όλοι της έλεγαν ότι κάνει λάθος

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News