ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Έμφαση στην «κρύα αγορά» και στα premium σήματα

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Έμφαση στην «κρύα αγορά» και στα premium σήματα

Μπορεί στη δεκαετία της οικονομικής κρίσης οι ζυθοποιίες, κυρίως οι πολυεθνικές, να πρόβαλαν τα ελληνόφωνα σήματα μπύρας, η εποχή αυτή, όμως, φαίνεται να έχει παρέλθει. Ελπίζουμε ανεπιστρεπτί, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την οικονομική κρίση. Τότε μάλιστα υπήρξαν και αρκετές υπερβολές σε διαφημίσεις με επακόλουθο την προσφυγή ανταγωνιστών στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας. Με την ανάπτυξη να έχει έρθει, τον τουρισμό να αυξάνεται και τη μετά Covid-19 εποχή να σπρώχνει τους καταναλωτές στη διασκέδαση εκτός σπιτιού, οι εταιρείες πλέον δίνουν προτεραιότητα στα premium σήματα, ελληνόφωνα  ή μη. 

Αυτό που μετρά πλέον είναι, καθώς φαίνεται, η κατανάλωση που αφήνει υψηλότερο περιθώριο κέρδους και όχι απλώς η μαζική κατανάλωση. Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θυγατρική στην Ελλάδα του Ομίλου Carlsberg, δεν αγωνιά πλέον να υπάρχει παντού ένας… «Μύθος». Και γιατί ήδη το συγκεκριμένο σήμα έχει κατακτήσει υψηλό μερίδιο στην αγορά, αλλά και διότι τα άλλα σήματά της αφήνουν περισσότερα έσοδα και κέρδη. Το 2023 η εταιρεία κατέγραψε συνολική αύξηση του όγκου πωλήσεών της κατά 3,3%, όμως το σήμα Kaizer αύξηση 16%, η Carlsberg κατά 36% (ξεκινώντας βεβαίως από χαμηλότερη βάση) και η Μύθος μόλις 3%. Αν και η ΦΙΞ είναι επίσης ιστορικό σήμα, πάνω στο οποίο βασίστηκε η εταιρεία την προηγούμενη δεκαετία, πλέον προωθεί κυρίως τη ΦΙΞ Άνευ (μπύρα χωρίς αλκοόλ), οι πωλήσεις της οποίας το 2023 αυξήθηκαν κατά 44% (σε όγκο). 

Από φέτος η εταιρεία δίνει πλέον έμφαση σε ένα ελληνικό σήμα, αλλά premium με την τιμή της ακόμη και στο ράφι του σούπερ μάρκετ να είναι σχεδόν διπλάσια από την τιμή για παράδειγμα της Μύθος. Ο λόγος για τη «Νήσος», την μπύρα της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας εισήλθε τον περασμένο Σεπτέμβριο η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, αποκτώντας το 35%. Αν και ερωτηθείς χθες ο νέος γενικός διευθυντής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας κ. Χένρικ Φρέντβιγκ για το εάν ο όμιλος Carlsberg, θυγατρική του οποίου είναι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, πρόκειται να αποκτήσει μεγαλύτερο ποσοστό στη Μικροζυθοποιία Κυκλάδων περιορίστηκε στο να πει ότι ισχύει η συμφωνία που έγινε πέρυσι. Πάντως, ήδη στο εργοστάσιο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη Ριτσώνα έχει ξεκινήσει να παράγεται η συσκευασία σε κουτί της «Νήσος» Pilsner, καθώς το ζυθοποιείο της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων στην Τήνο έχει φτάσει στο μέγιστο της παραγωγικής του ικανότητας. Το παρελθόν, άλλωστε, του ομίλου Carslberg στην Ελλάδα έχει δείξει ότι η ανάπτυξή του στην εγχώρια αγορά στηρίζεται στην εξαγορά τοπικών εταιρειών. Το 2008 εξαγόρασε την «Μύθος Ζυθοποιία», το 2014 απέκτησε το 51% της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας για να αποκτήσει τέσσερα χρόνια μετά και το υπόλοιπο 49%. 

Η έμφαση στα premium σήματα, ελληνόφωνα ή μη, στρέφει την εταιρεία στο να εστιάσει στην λεγόμενη «κρύα αγορά» -εστίαση, μπαρ, καφέ- και λιγότερο στο κανάλι του σούπερ μάρκετ. Για ποιο λόγο η εταιρεία δεν ποντάρει στο κανάλι του σούπερ μάρκετ; Πέρα από το γεγονός ότι το περιθώριο κέρδους είναι χαμηλότερο σε σύγκριση με αυτό που ισχύει στην εστίαση ή ακόμη και στο παραδοσιακό εμπόριο (μίνι μάρκετ, περίπτερο), οι πωλήσεις στο ράφι του σούπερ μάρκετ απαιτούν συνεχώς προσφορές. «Αν δεν κάνεις προσφορές, είσαι εκτός αγοράς», δήλωσε χθες χαρακτηριστικά ο κ. Φρέντβιγκ.  Στο ίδιο πνεύμα η εταιρεία θα ενισχύσει περαιτέρω τη συνεργασία της με την Diageo, η οποία εκτός από την μπύρα Guiness, την αποκλειστική διανομή της οποίας έχει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, είναι γνωστή κυρίως για το χαρτοφυλάκιο των αλκοολούχων ποτών, τα οποία επίσης αποφέρουν περισσότερα έσοδα και κέρδη.   

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι το 2023 που συνολικά για την εταιρεία έκλεισε με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 3%, ο όγκος πωλήσεων στο κανάλι του σούπερ μάρκετ υποχώρησε κατά 1%. Στην «κρύα αγορά» η αύξηση ήταν λίγο πάνω από 3%, ενώ στο κανάλι του περίπτερου 12%. Με βάση τις παραπάνω επιδόσεις η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αύξησε το 2023 το μερίδιό της σε όγκο πωλήσεων κατά μία ποσοστιαία μονάδα φτάνοντας στο 25%. Ο τζίρος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 20% σε σύγκριση με το 2022, κάτι που σημαίνει ότι διαμορφώθηκε σε περίπου 205 εκατ. ευρώ.  

Για την υλοποίηση των στόχων αυτών η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ το 2024, έναντι 9,5 εκατ. ευρώ το 2023, οι οποίες θα επικεντρωθούν σε μηχανολογικό εξοπλισμό, στα υλικά συσκευασίας, σε ψυγεία και ειδικά μηχανήματα για μπύρα draught (από βαρέλι), καθώς και στην καινοτομία. Συνολικά την τριετία 2024-2026 οι επενδύσεις θα ξεπεράσουν τα 30 εκατ. ευρώ. 

Διαβάστε επίσης: 

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Επενδύσεις άνω των 30 εκατ. ευρώ για την τριετία 2024- 2026

Campari Hellas: Ανάπτυξη 33,57% το 2023 – Θεωρεί κομβική την ελληνική αγορά

Bacardi Greece: Διψήφια ανάπτυξη το 2023 – Η συνεργασία με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και τα νέα προϊόντα

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News