ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αφοί Χαΐτογλου: Άγγιξε τα 100 εκατ. ευρώ ο τζίρος – Οι εξαγωγές ξεπερνούν τις εγχώριες πωλήσεις

Αφοί Χαΐτογλου: Άγγιξε τα 100 εκατ. ευρώ ο τζίρος – Οι εξαγωγές ξεπερνούν τις εγχώριες πωλήσεις

Το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ άγγιξε ο τζίρος της Αφοί Χαΐτογλου πέρυσι (από 93,7 εκατ. ευρώ  το 2022), ενώ η κερδοφορία δέχτηκε πιέσεις λόγω του αυξημένου κόστους. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Λευτέρης Χαΐτογλου, μέλος του ΔΣ της βιομηχανίας, το κόστος των πρώτων υλών και των μεταφορικών αυξήθηκε πέρυσι κατά 30%-35%, με το αντίστοιχο ενεργειακό κόστος να μην παρουσιάζει ιδιαίτερες μεταβολές σε σχέση με το 2022. Η εταιρεία απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος του αυξημένου κόστους με μέτριες ανατιμήσεις, γεγονός που αποτυπώθηκε στην κερδοφορία.

Η εταιρεία αντιμετώπισε, επίσης, δυσκολίες στην προμήθεια της βασικότερης πρώτης ύλης, δηλαδή το σουσάμι, καθώς η εγχώρια παραγωγή δεν επαρκεί για να καλύψει τις παραγωγικές ανάγκες για το Νο1 προϊόν της εταιρείας που είναι το ταχίνι.

Αφοί Χαΐτογλου: Άγγιξε τα 100 εκατ. ευρώ ο τζίρος – Οι εξαγωγές ξεπερνούν τις εγχώριες πωλήσεις-1
Νίκος Χαΐτογλου, Διευθύνων Σύμβουλος – Λευτέρης Χαΐτογλου, μέλος ΔΣ, Αφοί Χαΐτογλου

Ο κ. Χαΐτογλου αναφέρθηκε στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικράτησαν σε χώρες παραγωγής, όπως π.χ. στην Αιθιοπία, από την οποία η εταιρεία εισάγει κυρίως σουσάμι. Πρόσθεσε, δε, ότι έχει συμβολαιοποιήσει με αξιόπιστους προμηθευτές ποσότητες σουσαμιού για τις ανάγκες του έτους.

Πάνω από το 50% οι εξαγωγές

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά οι εξαγωγές ξεπέρασαν σε τζίρο τις εγχώριες πωλήσεις, με τα προϊόντα να αποστέλλονται σε περισσότερες από 50 χώρες. Οι ΗΠΑ και ο Καναδάς αποτελούν τους βασικούς προορισμούς, καλύπτοντας σχεδόν το 40% των συνολικών εξαγωγών της Αφοί Χαΐτογλου.

Ο κ. Χαΐτογλου υπογράμμισε την πολύ καλή τοποθέτηση που έχει πετύχει η εταιρεία στην Αγγλία, με παρουσία σε όλες τις αλυσίδες retail της χώρας, ενώ εξετάζεται η είσοδος και άλλων προϊόντων στα βρετανικά ράφια.

Προϊόντα με υψηλή προστιθέμενη αξία

Η διοίκηση δίνει έμφαση στην προώθηση προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία. Ο κ. Χαΐτογλου τόνισε ότι όλο και περισσότερος κόσμος στρέφεται στο ταχίνι, το οποίο ως υπερτροφή, αναπτύσσεται με ρυθμούς πέριξ του 10%, ενώ ικανοποιητική κρίνεται η πορεία για τις μπάρες χαλβά και κυρίως εκτός της peak season. Ο ανταγωνισμός για την εταιρεία στην αγορά του χαλβά προέρχεται από χώρες όπως το Ισραήλ, η Ιορδανία, ο Λίβανος και η Τουρκία. Πλεονέκτημα, πάντως, θεωρούνται οι αυστηρότεροι κανονισμοί παραγωγής που ισχύουν στην ΕΕ, καθώς πιστοποιούν την καλύτερη ποιότητα των ελληνικών προϊόντων. Επίσης, αναφέρθηκε στην άνοδο που εμφανίζει το φυστικοβούτυρο στην κατηγορία των spreads.

Αφοί Χαΐτογλου: Άγγιξε τα 100 εκατ. ευρώ ο τζίρος – Οι εξαγωγές ξεπερνούν τις εγχώριες πωλήσεις-2

Η εταιρεία λάνσαρε δύο νέους κωδικούς στο ταχίνι (Ρόδι & cranberries και Espresso), ενώ στην κατηγορία του χαλβά έβγαλε στην αγορά δύο νέες γεύσεις (με αλμυρή καραμέλα και με φράουλα & σοκολάτα)

Επενδύσεις

Τέλος, αναφορικά με τις επενδύσεις, αναφέρθηκε ότι προ δεκαετίας ολοκληρώθηκε το μεγάλο επενδυτικό project των 100 εκατ. ευρώ. Αυτό που τρέχει είναι η τοποθέτηση ενός μεγάλου φωτοβολταϊκού συστήματος στις στέγες της μονάδας στο Καλοχώρι, όπου έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι πρώτες δύο φάσεις του έργου και τον ερχόμενο Μάιο θα μπουν 3 MW στην γ’ φάση.

Τέλος, συνεχίζεται η εξυπηρέτηση του δανεισμού με βάση τη ρύθμιση που είχε επιτευχθεί με τις τράπεζες το 2020.

Αφοί Χαΐτογλου: Άγγιξε τα 100 εκατ. ευρώ ο τζίρος – Οι εξαγωγές ξεπερνούν τις εγχώριες πωλήσεις-3

Κέντρο Διατροφής

Σημειώνεται ότι ο Μακεδονικός Χαλβάς, ο οποίος συμπληρώνει φέτος 100 χρόνια, πρωτοστατεί στην ίδρυση του Κέντρου Διατροφής της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος, με πρωταρχικό στόχο την προώθηση της υγιεινής, ισορροπημένης Μεσογειακής διατροφής. “Με την κίνηση αυτή, ο Μακεδονικός Χαλβάς δηλώνει έμπρακτα – για ακόμη μία φορά – τη στήριξή του σε πρωτοβουλίες που προωθούν τις σωστές διατροφικές συνήθειες και δημιουργούν ένα υγιεινό και ευεργετικό πλαίσιο για την ανάπτυξη και το μέλλον των παιδιών” σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News