ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: Στα υπερμάρκετ μεταφέρεται η μάχη των μεριδίων αγοράς

Σούπερ μάρκετ: Στα υπερμάρκετ μεταφέρεται η μάχη των μεριδίων αγοράς

Στα υπερμάρκετ δίνεται το τελευταίο διάστημα η μάχη των μεριδίων αγοράς μεταξύ των επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ, καθώς κόντρα στις προβλέψεις που ήθελαν τη συγκεκριμένη κατηγορία να υφίσταται πλήγμα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, αυτή αναπτύσσεται με αρκετά υψηλότερο ρυθμό από τη συνολική ανάπτυξη που καταγράφει ο κλάδος. Δεν είναι τυχαίο ότι οι επενδυτικές προσπάθειες της «ΑΒ Βασιλόπουλος», αλλά και των άλλων αλυσίδων επικεντρώνονται στα μεγάλα καταστήματα, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστούν την «Σκλαβενίτης». Η τελευταία διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο υπερμάρκετ, 33 συνολικά, με τα περισσότερα, βεβαίως, να τα έχει «κληρονομήσει» από το δίκτυο της «Μαρινόπουλος».

Μετά το νέο υπερμάρκετ που εγκαινίασε στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου η «ΑΒ Βασιλόπουλος» στη Λεωφόρο Κηφισίας, στην περιοχή του Αμαρουσίου, και την ανακαίνιση στο υπερμάρκετ της στο Ελληνικό -ένα κατάστημα που είχε πάλι ανακαινισθεί πριν από λίγα χρόνια- η εταιρεία προχώρησε στην ανακαίνιση και επέκταση του Mega AB στη Νέα Ερυθραία (στον παράδρομο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας). Συγκεκριμένα, η αλυσίδα αποφάσισε να επεκτείνει τον πρώτο όροφο του καταστήματος και αυτό πλέον έφτασε τα 4.340 τ.μ με έμφαση στις κατηγορίες bazaar (είδη σπιτιού-κουζίνας, είδη ένδυσης και υπόδησης, είδη καθαριότητας, χαρτικά, είδη πάρτι αλλά και βιβλία και παιχνίδια).

Αν και το εν λόγω κατάστημα τυγχάνει μεγάλης επισκεψιμότητας, καθώς στην περιοχή δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα άλλα υπερμάρκετ, η επέκταση σε μεγαλύτερη επιφάνεια και η διεύρυνση των κατηγοριών αποτελεί αναμφίβολα προσπάθεια ενίσχυσης των μεριδίων αγοράς συνολικά, αλλά και ειδικότερα έναντι της «Σκλαβενίτης». Η τελευταία υπενθυμίζεται ότι εγκαινίασε στα τέλη του 2022 το μεγάλο υπερμάρκετ της, με επιφάνεια πώλησης 4.700 τ.μ. μερικά χιλιόμετρα πιο κάτω, επίσης κοντά Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας, στο γνωστό κτίριο που στεγαζόταν παλιά η Renault (κόμβος Renault). Υπερμάρκετ στο οποίο επίσης δίνεται μεγάλη έμφαση στις κατηγορίες bazaar.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023 οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν συνολικά στα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) αποτέλεσαν το 11% των συνολικών πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, με τον τζίρο στην κατηγορία αυτή καταστημάτων να αυξάνεται κατά 13% σε σύγκριση με το 2022. Βεβαίως, το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου (43,5%) πραγματοποιείται στα μεσαία καταστήματα (1.000-2.500 τ.μ.), καθώς αποτελούν και τη συντριπτική πλειονότητα των καταστημάτων σούπερ μάρκετ, με τον ρυθμό ανάπτυξης όμως να περιορίζεται στο 6,9% το 2023.

Για ποιον λόγο τα υπερμάρκετ κερδίζουν ξανά έδαφος, σε αντίθεση με ό,τι είχε γίνει στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης; Καταρχάς έγιναν δημοφιλή στη διάρκεια της πανδημικής κρίσης λόγω των μεγαλύτερων χώρων που διαθέτουν. Στο διάστημα των τελευταίων 2,5 ετών, διάστημα παρατεταμένης ακρίβειας, αν και κάποιος θα ανέμενε ότι οι καταναλωτές θα τα απέφευγαν, προκειμένου να μην πέσουν στην παγίδα των λεγόμενων «αυθόρμητων» αγορών, τελικώς τα επιλέγουν διότι εκεί βρίσκουν περισσότερες προσφορές.

Η σημασία που αποκτούν (ξανά) τα υπερμάρκετ βρίσκεται πίσω και από την απόφαση της «Μασούτης» να ανοίξει το πρώτο της κατάστημα αυτού του τύπου στην Αττική και συγκεκριμένα στη Γλυφάδα, με τα εγκαίνια να γίνονται στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, ενώ η αλυσίδα φιλοδοξεί να ανοίξει τουλάχιστον τρία ακόμη μεγάλα καταστήματα στην πρωτεύουσα (σε Τρεις Γέφυρες, Βόρεια Προάστια και Κέντρο).

Διαβάστε επίσης:

ΥΠΑΝ: Από τις αρχές Μαρτίου ορατές οι μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ

Η ακρίβεια στρέφει όλο και περισσότερους στο private label – Η εικόνα ανά κατηγορία

Σούπερ μάρκετ: ‘Εκλεισαν το 2023 με 1 δισ. ευρώ περισσότερα στα ταμεία τους

Online super markets: Ανατιμήσεις άνω του 20% για 1 στα 7 προϊόντα – Ανάπτυξη 15% το 2023

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News