Business & Finance Πέμπτη 25/01/2024, 12:33 ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Online super markets: Ανατιμήσεις άνω του 20% για 1 στα 7 προϊόντα – Ανάπτυξη 15% το 2023

Online super markets: Ανατιμήσεις άνω του 20% για 1 στα 7 προϊόντα – Ανάπτυξη 15% το 2023

Στα 306 εκατ. ευρώ ανήλθαν το 2023 οι δαπάνες των καταναλωτών στα online σούπερ μάρκετ, εμφανίζοντας αύξηση 15% σε σχέση με το 2022. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και την μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8%.

Σημειώνεται ότι στα στοιχεία  από το ετήσιο report της Convert Group, δεν περιλαμβάνονται Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market & Wolt Market που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά. 

Online super markets: Ανατιμήσεις άνω του 20% για 1 στα 7 προϊόντα – Ανάπτυξη 15% το 2023-1

Online super markets: Ανατιμήσεις άνω του 20% για 1 στα 7 προϊόντα – Ανάπτυξη 15% το 2023-2

Online super markets: Ανατιμήσεις άνω του 20% για 1 στα 7 προϊόντα – Ανάπτυξη 15% το 2023-3

Σε ό,τι αφορά στο πληθωρισμό, η εταιρεία συνέκρινε πάνω από 38.000 κωδικούς προϊόντων που πωλούνταν το 2022 και 2023 και εντόπισε ότι στο 14% αυτών αυξήθηκαν οι τιμές πώλησεων πάνω από 20% το 2023. Από πλευράς κατηγοριών οι υψηλότερες ανατιμήσεις του 2023 σημειώθηκαν στα απορρυπαντικά ρούχων με 19%, στη ζάχαρη με 18%, στα αναψυκτικά με 17%. Όμως υπήρχαν και κατηγορίες προϊόντων που σημειώθηκαν υποτιμήσεις το 2023 όπως αυτή της βουτύρου και μαργαρίνης με 8% φροντίδας βρεφικού δέρματος με 7%. 

Online super markets: Ανατιμήσεις άνω του 20% για 1 στα 7 προϊόντα – Ανάπτυξη 15% το 2023-4

Μία αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών συνέβη στο 2ο εξάμηνο του 2023 και μετά την απόφαση μεγάλου παίκτη της αγοράς να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση της από 30 σε 100 ευρώ. Οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν το μέσο όρο παραγγελίας τους ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών, και κατά συνέπεια αυξήθηκε η μέση αξία του ηλ. καλαθιού όλης της αγοράς από 77 ευρώ τον Ιούνιο σε 89 ευρ΄ψ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.

 Online super markets: Ανατιμήσεις άνω του 20% για 1 στα 7 προϊόντα – Ανάπτυξη 15% το 2023-5

Παρατηρήθηκε επίσης αύξηση κατά 1 μονάδα στο ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που ανήλθε στο 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το 2023. 

Online super markets: Ανατιμήσεις άνω του 20% για 1 στα 7 προϊόντα – Ανάπτυξη 15% το 2023-6

Τέλος, η Δευτέρα παραμένει η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,5% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα ενώ πάνω από το ⅓ των συνολικών online παραγγελιών γίνονται μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, δηλαδή τις ώρες που τα φυσικά καταστήματα των super market είναι κλειστά. 

Online super markets: Ανατιμήσεις άνω του 20% για 1 στα 7 προϊόντα – Ανάπτυξη 15% το 2023-7

 

Διαβάστε επίσης: 

Σούπερ μάρκετ: Στο +8,9% η ανάπτυξη του 2023 – Αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων

Σούπερ μάρκετ: Πρωταθλητές των ανατιμήσεων τα απορρυπαντικά

Σούπερ μάρκετ: Έβαλαν 711 εκατ. περισσότερα στα ταμεία – Υποχωρεί ο ρυθμός αύξησης των τιμών

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News