Αναζητούν προσωπικό και στις αερομεταφορές
«Πονοκέφαλο» προκαλεί παγκοσμίως στις αερομεταφορές η έλλειψη καταρτισμένου προσωπικού, από πιλότους μέχρι πλήρωμα καμπίνας. Αν και τα lockdowns λόγω της COVID-19 αποτελούν μακρινό παρελθόν, οι αναταράξεις που σχετίζονται με την πανδημία εξακολουθούν να είναι ισχυρές, με αερομεταφορείς και εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης να δυσκολεύονται να καλύψουν τις κενές θέσεις εργασίας.
Η μεγάλη αύξηση των απολαβών δεν αποτελεί βιώσιμη λύση διότι, όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς, εκτός από τεχνητό πληθωρισμό μισθών, θέτει σε κίνδυνο και την κερδοφορία των εταιρειών. Με τα δεδομένα αυτά, στην Ελλάδα οι παίκτες στις αερομεταφορές επιχειρούν να προσελκύσουν εργαζομένους, με λελογισμένη αύξηση απολαβών και διαμόρφωση εταιρικής κουλτούρας. Σε ορισμένες περιπτώσεις επιδιώκουν να δημιουργήσουν τη δική τους «γενιά» επαγγελματιών, λαμβάνοντας πρωτοβουλίες, όπως αυτή της Aegean για τη δημιουργία κέντρου προσομοιωτών πτήσεων και εκπαίδευσης πληρωμάτων.
Αυτή τη στιγμή όλοι οι μεγάλοι παίκτες των αερομεταφορών στην Ελλάδα αναζητούν προσωπικό, γεγονός που γίνεται αντιληπτό και από το ρεκόρ επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», που διακίνησε πέρυσι 28,1 εκατ. άτομα, αριθμός αυξημένος κατά 24% και 10,2% συγκριτικά με το 2022 και το 2019 αντίστοιχα. Επίσης, από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece διακινήθηκαν, συγκριτικά με το 2022, κατά 8,6% περισσότεροι επιβάτες, δηλαδή 33,87 εκατ. συνολικά.
Η επίγεια εξυπηρέτηση, που περιλαμβάνει από τη διαχείριση αποσκευών μέχρι υπηρεσίες καθαριότητας των αεροσκαφών, είναι ένας από τους τομείς των αερομεταφορών όπου η έλλειψη προσωπικού είναι σημαντική. Η επίγεια εξυπηρέτηση επηρεάζεται από την εποχικότητα της τουριστικής περιόδου, τα ωράρια και τις συνθήκες εργασίας – κυρίως στους εργαζομένους στην πίστα. Ωστόσο, η πανδημία ευθύνεται για την ώθηση πολλών εργαζομένων σε άλλους κλάδους. Ενώ πριν από το 2019 παρατηρούσαμε σημαντικό ενδιαφέρον των εργαζομένων στον τουρισμό λόγω ύφεσης στους περισσότερους τομείς της οικονομίας, το διάστημα 2020-2022 συνέβη το αντίθετο.
Η έλλειψη ανθρώπων σε συνδυασμό με την απρόσμενη ανάκαμψη των πτήσεων στα ελληνικά αεροδρόμια, με αποκορύφωμα τη σημαντική επίδοση του 2023, δημιούργησε προβλήματα στην ομαλή ροή εξυπηρέτησης των πτήσεων κατά τη θερινή περίοδο. Ως εκ τούτου, έχει ήδη αυξηθεί το κόστος παροχής υπηρεσιών, λόγω κινήτρων διακράτησης των εργαζομένων στο υφιστάμενο προσωπικό, καθώς και προσέλκυσης νέων εργαζομένων. Με σκοπό την εκτόνωση του παραπάνω προβλήματος, η λύση της εισαγωγής αλλοδαπών εργαζομένων φαίνεται όσο ποτέ ως μια επιλογή που μπορεί να έχει άμεσα αποτελέσματα στην ομαλή λειτουργία των αεροδρομίων της χώρας, σημειώνει στην «Κ» ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, διευθύνων σύμβουλος της Goldair Handling. Με στόχο την ανεύρεση ταλέντων, η εταιρεία διοργανώνει την Παρασκευή και το Σάββατο 19 και 20 Ιανουαρίου ημέρες καριέρας στο ξενοδοχείο Wyndham Hotel και συμμετέχει σε αντίστοιχη διοργάνωση της ∆ΥΠΑ στην Αθήνα, την Παρασκευή και το Σάββατο 26 και 27 Ιανουαρίου.
Από την πλευρά τους, η Aegean που έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις ελληνικές αερομεταφορές και η Sky Express αναζητούν να προσλάβουν πιλότους, πληρώματα καμπίνας και άτομα για τη στελέχωση σειράς διοικητικών θέσεων.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News