Business & Finance Παρασκευή 5/01/2024, 07:15 ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Skroutz: Ο απολογισμός του 2023 – Υψηλές επιδόσεις στον τομέα του delivery

Skroutz: Ο απολογισμός του 2023 – Υψηλές επιδόσεις στον τομέα του delivery

Με περίπου 5,7 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες και 300.000 μέλη στο Skroutz Plus έκλεισε το 2023 για την Skroutz, η οποία εξυπηρέτησε σχεδόν 11 εκατομμύρια παραγγελίες.

H Skroutz η οποία ιδρύθηκε το 2005 και απασχολεί πάνω από 550 εργαζομένους, είχε καταγράψει το 2022 πωλήσεις €75,4 εκατ. έναντι €57,55 εκατ. το 2021 και καθαρά κέρδη €2,45 εκατ. από €5,02 εκατ. μία χρονιά πριν. Συνολικά η εταιρεία “φιλοξενεί” στην πλατφόρμα της 30 εκατομμύρια προϊόντα τα οποία αποστέλλονται σε πάνω από 24 ευρωπαϊκές χώρες.

Με συνεχείς κινήσεις, η εταιρεία, η οποία από τον Απρίλιο του 2020 ελέγχεται από το CVC, φροντίζει να ενισχύει συνεχώς τον τζίρο της, προσφέροντας όλο και περισσότερες υπηρεσίες στους πελάτες της.

Συνεργασία με My market

Το περασμένο φθινόπωρο η Skroutz προχώρησε σε συνεργασία με τα My market, σηματοδοτώντας το νέο εγχείρημα της εταιρείας, το grocery shopping. Η υπηρεσία αρχικά ήταν διαθέσιμη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ωστόσο σήμερα έχει επεκταθεί σε όλες τις πόλεις που εξυπηρετεί το e-shop των My market (Πάτρα, Ιωάννινα, Λάρισα, Βόλος, Τρίκαλα, Καλαμάτα). Η αποστολή των προϊόντων γίνεται αποκλειστικά από το δίκτυο διανομής της αλυσίδας, ενώ προσφέρεται και δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των €59.

Αυθημερόν παραδόσεις & παραλαβή από το κατάστημα

Εξάλλου, από τον περασμένο Μάιο, η εταιρεία προσφέρει τη νέα υπηρεσία αυθημερόν παράδοσης, παρέχοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να παραλάβουν τις παραγγελίες τους ακόμα και την ίδια ημέρα της παραγγελίας.

Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη για προϊόντα που βρίσκονται στους χώρους αποθήκευσης του Skroutz, μέσω του Fulfilled by Skroutz που παρέχεται στους εμπόρους, και για non-cargo προϊόντα. Επιπλέον, αφορά παραγγελίες που έχουν γίνει από τις 00:00 μέχρι τις 16:00, Δευτέρα με Παρασκευή, και παραδίδονται σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά μεταξύ 17:00 με 20:00. Η χρέωση για την αυθημερόν παράδοση είναι €2. Σημειώνεται ότι πέρυσι το 27% των συνολικών παραγγελιών στο marketplace πραγματοποιήθηκαν με express delivery.

Ακόμη, για τα skroutz points, τα οποία τον Μάιο είχαν σπάσει το “φράγμα” των 1.000 σημείων, ο πήχης για το τέλος του 2023 είχε τοποθετηθεί στα 2.000. Μέσω των skroutz points παραδόθηκαν πέρυσι σχεδόν 2,4 εκατομμύρια παραγγελίες.

Λίγο νωρίτερα η εταιρεία διέθεσε την υπηρεσία παραλαβής της παραγγελίας από το κατάστημα (store pick up) για τους χρήστες που επιθυμούν να κάνουν αγορές μέσω Skroutz και να έχουν την ευκολία παραλαβής από το κατάστημα.

Delivery

Η Σκρουτζ Υπηρεσίες Διανομής, θυγατρική της Skroutz, προχώρησε πέρυσι σε διπλασιασμό του μετοχικού της κεφαλαίου, η οποία ενισχύει συνεχώς τα μεγέθη της σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τομέα.

Ειδικότερα τον περασμένο Μάιο προχώρησε σε αύξηση του κεφαλαίου κατά €300 χιλ. ενώ ακολούθησε μία ακόμη στα τέλη Νοεμβρίου, κατά €290 χιλ. αυξάνοντας το μετοχικό κεφάλαιο στα €1,098 εκατ. από €508 χιλ. το 2022.

Το 2022 η εταιρεία κατάφερε σχεδόν να τριπλασιάσει τον τζίρο της, στα επίπεδα των €15,21 εκατ. έναντι του 2021, χάρη στη μεγάλη αύξηση του αριθμού των παραδόσεων με το μικτό αποτέλεσμα να διαμορφώνεται σε €9,914 εκατ. (από €2,956 εκατ.) και καθαρά κέρδη €368 χιλ. από ζημιές €1,387 εκατ. το 2021. Η εταιρεία εκτιμάται ότι πέρυσι συνέχισε να εμφανίζει υψηλές επιδόσεις, στηριζόμενη κυρίως στην αύξηση των δραστηριοτήτων της μητρικής και στην επέκταση του δικτύου αυτόματων θυρίδων (lockers). Η ΕΕΤΤ υπολογίζει ότι τα ετήσια έσοδα από τα lockers μπορεί να ξεπεράσουν τα €20,3 εκατ. στην Ελλάδα, σε ένα σενάριο με δίκτυο 2.200 μηχανημάτων που συνολικά περιλαμβάνουν περί τις 6.600 θυρίδες.

Πληρωμές

Σημειώνεται τέλος, ότι για να παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια & αξιοπιστία στις online συναλλαγές και νέες, καινοτόμες λύσεις πληρωμών στους χρήστες & τους συνεργάτες της, τον Ιούλιο του 2022, η εταιρεία προχώρησε στην πλήρη εξαγορά της EveryPay. Στις 20/2/2023 η εταιρεία προέβη σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους €1,5 εκατ. στην EveryPay με σκοπό η τελευταία να καλύψει τις επιχειρηματικές της ανάγκες. Την 1/3/2023 η EveryPay προέβη σε αποπληρωμή της πίστωσης με τη μορφή ανοιχτού αλληλόχρεου λογαριασμού με την εταιρεία ποσού €1,5 εκατ.

Διαβάστε επίσης:

Λιανεμπόριο: 200 εκατ. ο τζίρος του Black Friday – Αύξηση 20% στις δαπάνες των Χριστουγέννων

Ο ανταγωνισμός BOX NOW και Skroutz μεταφέρεται στο μετρό

Τι αγόρασαν οι Έλληνες στο Black Friday – Τα top10 προϊόντα στο Skroutz

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News