Κ. Σκρέκας: Γιατί επιβλήθηκαν πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ σε Procter & Gamble και Unilever
«Όποιος κερδίζει παραπάνω από ό,τι κέρδιζε το 2021 πριν ξεκινήσει η ακρίβεια, αυτό θα το πληρώσει πάρα πολύ ακριβά», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, έπειτα από την ανακοίνωση της επιβολής συνολικών προστίμων 2 εκατ. ευρώ στις πολυεθνικές Πρόκτερ & Γκαμπλ Ελλάδας και Ελαΐς Unilever Hellas, για αθέμιτη κερδοφορία.
Σημειώνεται ότι το υπουργείο Ανάπτυξης πραγματοποιεί αυτή την εποχή ελέγχους σε άλλες πέντε πολυεθνικές εταιρείες. Επιπλέον, είχε προηγηθεί προ ημερών η επιβολή προστίμου 230.150 ευρώ στην BIC, επειδή διέθεσε σχολικά είδη παραβιάζοντας το πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους.
«Εμείς ζητούμε από τις εταιρείες να αναλάβουν την ευθύνη τους. Να καταλάβουν ότι δεν μπορούν να προσπαθούν να κερδίσουν περισσότερο τώρα, αυτή την περίοδο, ιδίως όπου βάλλεται το νοικοκυριό. Πρέπει να διορθώσουν τις τιμές. Πρέπει οι τιμές στην Ελλάδα να ακολουθούν τις τιμές στην Ευρώπη. Δεν μπορούμε ένα προϊόν το οποίο, το ίδιο προϊόν που πωλείται στην Ελλάδα και πωλείται και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, ο Έλληνας καταναλωτής να το αγοράζει πιο ακριβά ή να το αγοράζει πολύ πιο ακριβά και με χαμηλότερο διαθέσιμο εισόδημα. Άρα θα πρέπει όλοι να αναλογιστούν ότι είναι θέμα κοινωνικής ευθύνης το να παρέχουν αυτά τα βασικά προϊόντα για το νοικοκυριό σε προσιτές τιμές και σε δίκαιες τιμές. Και δεύτερον, είναι και θέμα βιωσιμότητας της ίδιας της επιχείρησης. Γιατί όταν τελικά καταστρέψεις την καταναλωτική βάση, στο τέλος και η ίδια η επιχείρηση δεν θα πάει καλά και τα προϊόντα θα σταματήσουν να πωλούνται στα σουπερμάρκετ» είπε ο κ. Σκρέκας στο Πρώτο Πρόγραμμα.
Όπως επεσήμανε, δεν έχουν επιβληθεί ποτέ στο παρελθόν τέτοια πρόστιμα, ενώ πρόσθεσε ότι μεγαλύτερη βαρύτητα και από το χρηματικό πρόστιμο έχει η δυσφήμιση του προϊόντος. «Εμείς δεν θέλουμε ούτε να ντροπιάζουμε ούτε να διασύρουμε ούτε να δυσφημίζουμε εταιρείες. Εμείς εκείνο το οποίο θέλουμε είναι να τηρήσουν το νόμο και αυτό θα πρέπει να το κάνουν άμεσα».
Σύμφωνα με τον υπουργό, οι εταιρείες μπορούν αν θέλουν να προσφύγουν στο δικαστήριο, όμως η μέχρι σήμερα εμπειρία έχει δείξει ότι αντίστοιχα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε πολύ μεγάλες αλυσίδες για παραπλανητικές εκπτώσεις πληρώθηκαν.
Σε κάθε περίπτωση, οι εταιρείες θα πρέπει εν τω μεταξύ να μειώσουν τις τιμές των προϊόντων στο ράφι, να μειώσουν το περιθώριο κέρδους, καθώς θα γίνει εκ νέου έλεγχος για να διαπιστωθεί η συμμόρφωση. Σε διαφορετική περίπτωση, θα επιβληθούν εκ νέου πρόστιμα.
Τα brands της Unilever Hellas
Aim
Algida
Axe
Ben & Jerry’s
Cajoline
Calve
Carte D’Or
Cif
Cornetto
Dove
Dove Men Care
Hellmann’s
Klinex
Klinex Laundry
Knorr
LUX
Lifebuoy
Lipton
Magic
Maille
OMO
Proderm
Skip
TRESemmé
The Vegetarian Butcher
Ultrex Men
Unilever Food Solutions
Vaseline
ΕΒΓΑ
Τα brands της Πρόκτερ & Γκαμπλ Ελλάδας
Pampers
Tide
Ariel
Lenor
Always
Tampax
Gillette
Braun
Venus
Bear Fruits
Head & Shoulders
Herbal Essences
Pantene
Swiffer
Viakal
Fairy
Crest
Fixodent
Oral-B
Vicks
Clearblue
ZzzQuil
Ronal
Old Spice
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ σε πολυεθνικές εταιρείες για αθέμιτη κερδοφορία
Πρόστιμο 230 χιλ. ευρώ στη BIC – Για σχολικά είδη με υψηλότερο περιθώριο κέρδους
Κ. Σκρέκας: Τις επόμενες μέρες ολοκληρώνεται ο έλεγχος σε επτά πολυεθνικές
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News