ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΛΤΑ: Γιατί επιστρέφει στην αγορά του παγωτού μετά από 17 χρόνια

ΔΕΛΤΑ: Γιατί επιστρέφει στην αγορά του παγωτού μετά από 17 χρόνια

Στην κατηγορία του τυποποιημένου παγωτού, μια κατηγορία στην οποία είχε ηγετική θέση από το 1967 έως το 2006 επιστρέφει η ΔΕΛΤΑ Τρόφιμα, μέσω της εξαγοράς του 100% των μετοχών της εταιρείας Cold Sin, εθνικού διανομέα παγωτών της εταιρείας Mars Hellas.

Στην κατηγορία του τυποποιημένου παγωτού, μια κατηγορία στην οποία είχε ηγετική θέση από το 1967 έως το 2006, επιστρέφει η ΔΕΛΤΑ Τρόφιμα, μέσω της εξαγοράς του 100% των μετοχών της εταιρείας Cold Sin, η οποία ανακοινώθηκε χθες. Η Cold Sin αποτελεί τον επίσημο εθνικό διανομέα παγωτών της εταιρείας Mars Hellas Α.Ε., τον επίσημο διανομέα των παγωτών της General Mills A.E. (που έχει το premium σήμα Häagen-dazs), ενώ είναι και αποκλειστικός διανομέας της ιταλικής εταιρείας παγωτού Sammontana SPA για Ελλάδα και Κύπρο. Για την ώρα η επιστροφή της ΔΕΛΤΑ στην κατηγορία περιορίζεται στη διανομή παγωτού, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται αργότερα η εταιρεία να δραστηριοποιηθεί εκ νέου και στην παραγωγή.

Για ποιο λόγο έγινε η επιστροφή στην κατηγορία αυτή ύστερα από 17 χρόνια απουσίας; Η αγορά τυποποιημένου παγωτού σε μια χώρα που πλέον έχει καλοκαιρινές θερμοκρασίες ακόμη και τον… Νοέμβριο και παρατεταμένη τουριστική περίοδο, έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, πολύ πάνω από τα 250 εκατ. ευρώ που υπολογίζεται ότι είναι σήμερα. Η δε ΔΕΛΤΑ έχει ήδη ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα διανομής στη λεγόμενη μικρή λιανική (μίνι μάρκετ και περίπτερα) λόγω της δραστηριότητάς της στο φρέσκο γάλα, στο γάλα υψηλής παστερίωσης, στα γιαούρτια και τους χυμούς, κάτι που της επιτρέπει να εισέλθει πιο εύκολα και στη διανομή παγωτού. Σημειώνεται ότι η Cold Sin διαθέτει ήδη δίκτυο που καλύπτει ολόκληρη την ελληνική επικράτεια. Η εταιρεία διαθέτει και δικά της σήματα, τα οποία όμως παράγονται για λογαριασμό της από άλλες εταιρείες, καθώς δεν διαθέτει η ίδια παραγωγική μονάδα.

Στο περιθώριο υπογραφής της συμφωνίας εξαγοράς, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ Χρήστος Τσόλκας δήλωσε: «Καλωσορίζουμε με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό τους ανθρώπους της Cold Sin στον Ομιλο Τροφίμων της ΔΕΛΤΑ. Είμαστε βέβαιοι ότι θα συμβάλουν καθοριστικά με τη γνώση, την εμπειρία και τον επαγγελματισμό τους στην επίτευξη του μεγάλου μας στόχου, να δημιουργήσουμε έναν ολοκληρωμένο όμιλο που θα προσφέρει στους καταναλωτές και την ελληνική οικογένεια τις ποιοτικές επιλογές που αναζητούν για απολαυστική και ισορροπημένη διατροφή σε κάθε τους στιγμή». Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Cold Sin Γιώργος Γιαννίτσης δήλωσε: «Η αναπτυξιακή πορεία της Cold Sin αναγνωρίζεται και επιβραβεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η ένταξή μας στο δυναμικό του Ομίλου ΔΕΛΤΑ αποτελεί εγγύηση για ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον. Θέλω να ευχαριστήσω όσους συνέβαλαν στην ολοκλήρωση αυτής της πολύ σημαντικής συμφωνίας και ιδιαίτερα τους ανθρώπους της Cold Sin που δίνουν καθημερινά τον καλύτερό τους εαυτό».

Η ΔΕΛΤΑ ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην κατηγορία του τυποποιημένου παγωτού το 1967, παράγοντας αρχικά ξυλάκια κακάο και βανίλια και στη συνέχεια το παγωτό «Φλορεάλ». Τον Δεκέμβριο του 2005 ανακοινώθηκε η εξαγορά της ΔΕΛΤΑ Παγωτού, εταιρείας εισηγμένης τότε στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, από τη Nestle Hellas, έναντι 240 εκατ. ευρώ, με το τίμημα να περιλαμβάνει και το σύνολο του δανεισμού ύψους 109 εκατ. ευρώ. Το 2016 η Nestle μεταβίβασε τη δραστηριότητα αυτή στην εταιρεία Froneri (κοινοπραξία της Nestle και της βρετανικής R&R). Η τελευταία το 2017 έκλεισε το εργοστάσιο παγωτού στον Ταύρο.

Διαβάστε επίσης: 

ΔΕΛΤΑ: Εξαγοράζει την Cold Sin – Η επιστροφή στο παγωτό μετά από 17 χρόνια

Η μάχη για την «παγωμένη» αγορά των 250 εκατ. ευρώ

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News