Και η γαλλική αλυσίδα φθηνών ρούχων Kiabi έρχεται στην Ελλάδα
«Απόβαση» στην ελληνική αγορά ετοιμάζεται να κάνει μια ακόμη αλυσίδα προσιτής μόδας, η γαλλική Kiabi, σχεδιασμός που εάν ευοδωθεί θα αυξήσει ακόμη περισσότερο τον ανταγωνισμό με τη σουηδική H&M, την ισπανική Inditex (Zara), αλλά και τις προσφάτως αφιχθείσες στην ελληνική αγορά πολωνικές αλυσίδες, όπως η Pepco και η Sinsay. Η Kiabi αναζητεί ήδη χώρο σε εμπορικά πάρκα, καθώς πρόκειται για αλυσίδα με είδη ένδυσης για όλη την οικογένεια –γυναικεία, ανδρικά και παιδικά–, λευκά είδη και αντικείμενα αποθήκευσης και μικροέπιπλα.
Για ποιο λόγο η Kiabi αναζητεί να μισθώσει κατάστημα σε εμπορικό πάρκο; Κατ’ αρχάς, επειδή τα εμπορικά πάρκα εξελίσσονται πλέον και στην Ελλάδα –όπως συμβαίνει εδώ και αρκετά χρόνια στο εξωτερικό– σε βασικούς προορισμούς για τις αγορές μιας οικογένειας. Δεύτερον, ο γαλλικός μητρικός όμιλος της Kiabi είναι η εταιρεία συμμετοχών Association Familiale Mulliez (AFM) –πρόκειται για την εταιρεία συμμετοχών της γνωστής γαλλικής επιχειρηματικής οικογένειας Mulliez– που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με την αλυσίδα αθλητικών ειδών και αθλητικού εξοπλισμού Decathlon. Η τελευταία σημειωτέον έχει παρουσία στην Ελλάδα με τρία καταστήματα, όλα σε εμπορικά πάρκα (Smart Park στα Σπάτα, River West στο Αιγάλεω και Mare West στην Κόρινθο).
Η ανάπτυξη, εξάλλου, που σημειώνει ειδικά την τελευταία διετία η Decathlon, ανάπτυξη που οφείλεται και στην πληθωριστική κρίση, θεωρείται ότι αποτελεί κι ένα βασικό κίνητρο για την έλευση της Kiabi στην Ελλάδα. Φέρνοντας, εξάλλου, τον «αέρα» μιας δυτικοευρωπαϊκής αλυσίδας προσιτής μόδας, θεωρείται ότι μπορεί να έχει καλύτερες επιδόσεις από τις αλυσίδες της ίδιας κατηγορίας που προέρχονται από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Ο όμιλος AFM έχει παρουσία και μέσω άλλης αλυσίδας στην Ελλάδα, καθώς ελέγχει το 85% της Adeo, όπου ανήκουν τα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού Leroy Merlin.
Η Kiabi ιδρύθηκε το 1978 από τον Πατρίκ Μουλιέζ στη Βόρεια Γαλλία και το 1993 άνοιξε το πρώτο της κατάστημα εκτός Γαλλίας και συγκεκριμένα στην Ισπανία. Ακολούθησε στη συνέχεια η είσοδος το 1996 στην ιταλική αγορά και πλέον διαθέτει καταστήματα στο Βέλγιο, στην Πορτογαλία, στη Μάλτα, στην Κύπρο, σε υπερπόντιες κτήσεις της Γαλλίας, σε πολλές αφρικανικές χώρες (Τυνησία, Αλγερία, Μαρόκο, Καμερούν, Σενεγάλη κ.α.), στη Σαουδική Αραβία και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ η εταιρεία σχεδιάζει και την είσοδό της στην ινδική αγορά.
Το 2015 η αλυσίδα έφτασε τα 500 καταστήματα στη Γαλλία αποτελώντας την κορυφαία εταιρεία στην κατηγορία των ρούχων πρετ α πορτέ. Η εταιρεία διαθέτει συνολικά πάνω από 550 καταστήματα σε 26 χώρες, παραγωγή σε 38 χώρες και στο τέλος του 2022 απασχολούσε 9.536 εργαζομένους. O τζίρος της φτάνει τα 2 δισ. ευρώ.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News