ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τώρα και ποδήλατα second hand λανσάρουν οι αλυσίδες λιανικής

Τώρα και ποδήλατα second hand λανσάρουν οι αλυσίδες λιανικής

Μετά τα ρούχα, τους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα η μόδα της επαναπώλησης από μεγάλες αλυσίδες λιανικής μεταχειρισμένων – ανακατασκευασμένων αντικειμένων επεκτείνεται και στα ποδήλατα.

Ο λόγος για την γαλλική αλυσίδα πώλησης αθλητικών ειδών και αθλητικού εξοπλισμού Decathlon η οποία καθιερώνει σε ολοένα και περισσότερες χώρες πρόγραμμα αγοράς μεταχειρισμένων ποδηλάτων από απλούς καταναλωτές έναντι πίστωσης για νέες αγορές ή έναντι μετρητών τα οποία καταβάλλονται στον λογαριασμό του.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε από πέρυσι στη Γαλλία, περιλαμβάνοντας ποδήλατα και πέδιλα του σκι, και έχει επεκταθεί στο Βέλγιο, την Ισπανία και την Πορτογαλία, ενώ σύντομα θα επεκταθεί και σε όλα τα καταστήματα που διατηρεί η γαλλική εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το πρόγραμμα αρχικά αφορά τα ποδήλατα μάρκας Decathlon και θα επεκταθεί στη συνέχεια και σε άλλες μάρκες, ενώ στόχος της εταιρείας είναι να επεκτείνει τη δυνατότητα πώλησης από τους καταναλωτές σε αυτήν και επαναπώλησης στη συνέχεια από τη Decathlon και άλλων αντικειμένων αθλητικού εξοπλισμού, όπως όργανα γυμναστικής, καγιάκ, αλλά ακόμη και ρακέτες. Έρευνα που πραγματοποίησε η Decathlon στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε ότι το 34% των καταναλωτών στη χώρα θα αγόραζαν με χαρά μεταχειρισμένο αθλητικό εξοπλισμό. Στόχος της Decathlon είναι να επεκτείνει το πρόγραμμα σταδιακά σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται.

Στη Γαλλία η αλυσίδα έχει δημιουργήσει και ειδικό ιστότοπο σε συνεργασία με την εταιρεία CircularX, θυγατρική του ομίλου Recommerce. Μέσω αυτού γίνεται δυνατή η πώληση μεταχειρισμένων ποδηλάτων από τους χρήστες τους στην Decathlon ηλεκτρονικά και ήδη περί τα 3.000 αντικείμενα έχουν διατεθεί μέσω αυτού του ειδικού marketplace.

Συνολικά το 2022 πωλήθηκαν μέσω του προγράμματος αυτού (buy-back) 159.790 αντικείμενα.

Η Decathlon δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα διαθέτοντας τρία καταστήματα, ένα στην Κόρινθο και δύο στην Αττική, με τον τζίρο της να διαμορφώνεται το 2021 (τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός) σε 11,10 εκατ. ευρώ από 6,5 εκατ. ευρώ το 2020. Τα δύο τελευταία χρόνια, πάντως, η αλυσίδα βρίσκεται σε φάση διαρκούς ανάπτυξης με την επισκεψιμότητα στα καταστήματά της, ειδικά στο Smart Park και στο River West να έχει αυξηθεί κατακόρυφα, λόγω των ανταγωνιστικών τιμών που γίνονται ακόμη πιο δημοφιλείς σε πληθωριστικό περιβάλλον.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News