ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός: Aπό το παντοπωλείο στην Αίγινα στο μισό δισεκατομμύριο τζίρο

ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός: Aπό το παντοπωλείο στην Αίγινα στο μισό δισεκατομμύριο τζίρο

Μια ανάσα από το μισό δισεκατομμύριο έφτασε ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός το 2022, αλυσίδα πλέον η οποία αριθμεί συνολικά 833 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, με την πλειονότητα αυτών να λειτουργούν με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchising). Αν και τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη υποχώρησαν το 2022, η εταιρεία παρέμεινε σε τροχιά κερδοφορίας, κάτι που συνεχίζεται και στην τρέχουσα χρήση, ενώ τα λειτουργικά της κέρδη ενισχύθηκαν το 2022 σε σύγκριση με το 2021.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της εταιρείας ο κύκλος εργασιών της το 2022 διαμορφώθηκε σε 497,81 εκατ. ευρώ έναντι 419,80 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση 18,58% σε σύγκριση με το 2021. Τα κέρδη μετά από φόρους υποχώρησαν κατά 10,10% και διαμορφώθηκαν το 2022 σε 2,13 εκατ. ευρώ από 2,37 εκατ. ευρώ το 2021. Από την άλλη, τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 9,72% και διαμορφώθηκαν σε 21,39 εκατ. ευρώ από 19,49 εκατ. ευρώ το 2021. Με βάση τα παραπάνω αποτελέσματα το διοικητικό συμβούλιο προτείνει τη διανομή μερίσματος 780.000 ευρώ.

Το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων ανερχόταν στις 31 Δεκεμβρίου 2022 σε 189,29 εκατ. ευρώ έναντι 145,27 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2021, με τα βραχυπρόθεσμα δάνεια να ανέρχονται σε 16,96 εκατ. ευρώ και τις υποχρεώσεις προς τους προμηθευτές σε 154,16 εκατ. ευρώ. Στις 31 Δεκεμβρίου 2022 η εταιρεία απασχολούσε 3.023 άτομα από 2.460 άτομα στο τέλος του 2021.

Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση, στην οικονομική έκθεση της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός εκτιμάται σταθεροποίηση με τάση ανόδου. “Οι προοπτικές για το 2023 διαφαίνονται πολύ θετικές, λαμβάνοντας υπόψη την επιτυχημένη πορεία των τελευταίων χρόνων και το συνεχώς αυξανόμενο καταναλωτικό κοινό που ανταποκρίνεται στην πολιτική της εταιρείας, που αφορά στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας με ποιοτικά προϊόντα στην καλύτερη τιμή”, αναφέρεται χαρακτηριστικά.  

Το δίκτυο της εταιρείας αποτελείται από 833 καταστήματα (319 εταιρικά και 514 franchise και αντιπρόσωποι). Στα καταστήματα που λειτουργούν με franchising συγκαταλέγονται και 334 καταστήματα στη Βόρεια Ελλάδα που προήλθαν από την εξαγορά της αλυσίδας “Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες”, η οποία ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2023.

Το μεγάλωμα της εταιρείας άλλωστε έχει επέλθει μέσα από συνεχείς εξαγορές τοπικών αλυσίδων. Η ιστορία της εταιρείας ξεκινά το 1948 όταν ο Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε το πρώτο του κατάστημα στην Αίγινα. Το 1983 τα παιδιά του Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτριος ιδρύουν το πρώτο μεγάλο κατάστημα στο νησί του Αργοσαρωνικού. Το 1996 ιδρύεται η ΑΝΕΔΗΚ και το 2000 η εταιρεία επεκτείνεται εκτός της Αίγινας με 5 καταστήματα στα άλλα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Το 2007 ιδρύεται το 1ο κέντρο διανομής στη Μαγούλα Αττικής. Τα αμέσως επόμενα χρόνια μέσω εξαγορών και δημιουργίας νέων καταστημάτων η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός επεκτείνεται σε Κορινθία, Αργολίδα, Εύβοια,  καθώς και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Επιπλέον, εισέρχεται στην Αττική μέσω της ανάπτυξης ενός ευέλικτου μοντέλου συνεργασίας franchise με την επωνυμία “Κρητικός Top Market”. Στις αρχές του 2017 εισέρχεται στο μετοχικό κεφάλαιο της αλυσίδας “Υπέρ Γρηγοριάδης” η οποία δραστηριοποιείται στους νομούς Καστοριάς, Κοζάνης, Φλώρινας και Γρεβενών, ενισχύοντας έτσι την παρουσία της στη Δυτική Μακεδονία με 35 επιπλέον καταστήματα. Τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς αποκτά πλειοψηφικός πακέτο μετοχών στην αλυσίδα “CRM Αριάδνη” στην Κρήτη, ενώ στα τέλη του 2017 εισήλθε στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Το 2018 εξαγόρασε τα σούπερ μάρκετ “Μέριμνα” στην Αττική, το 2019 την αλυσίδα “ΜΑΚΟ” στη Θεσσαλονίκη, ενώ το 2021 απέκτησε το υπόλοιπο 49% της αλυσίδας CRM Αριάδνη.

Στόχοι της εταιρείας είναι οι ακόλουθοι:

–      Η αύξηση του κύκλου εργασιών μέσω της δημιουργίας νέων καταστημάτων και της αύξησης των πωλήσεων των υφιστάμενων μέσω προωθητικών και άλλων ενεργειών.

–      Η πλήρης αυτοματοποίηση, συντονισμός και αποτελεσματικότερη οργάνωση με σκοπό τη μείωση του λειτουργικού κόστους και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.

–      Η συνεχής επιμόρφωση του υφιστάμενου προσωπικού και η παροχή κινήτρων προς αυτό, οικονομικών και άλλων, έτσι ώστε να αυξηθεί η αποδοτικότητα και η παραγωγικότητα αυτού.

–      Η περαιτέρω ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Διαβάστε επίσης: 

Ακρίβεια: Κυνηγούν προσφορές οι καταναλωτές

Σκλαβενίτης: Στα 4,5 δισ. ο τζίρος του 2022 – Μείωση κερδοφορίας

Έρχονται νέες ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News