Η Carlsberg μπαίνει στην Νήσος – Τα σχέδια για την μπύρα της Τήνου και των μνημονίων
Μετά τη Μύθος Ζυθοποιία και στη συνέχεια την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η Carlsberg εισέρχεται στο μετοχικό κεφάλαιο ακόμη μιας ελληνικής ζυθοποιίας, της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων, γνωστή από τις premium μπύρες της με την ονομασία Νήσος.
Και μπορεί αυτή τη φορά σε αντίθεση με τις άλλες δύο περιπτώσεις το ποσοστό που απέκτησε ο δανέζικος κολοσσός της μπύρας να είναι μικρό μειοψηφικό, αλλά πάντως πάνω από 10%, όμως κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει κάτι περισσότερο για το μέλλον. Το τελευταίο θα κριθεί περισσότερο από την πορεία του άλλου τμήματος της συμφωνίας των δύο πλευρών, αυτό που αφορά στην ανάληψη από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία της αποκλειστικής διανομής της Νήσος εντός και εκτός Ελλάδας.
Επιπλέον, η συνεργασία των δύο εταιρειών δεν αποκλείεται να επεκταθεί και στην παραγωγή, υπό την έννοια ότι μπύρες Νήσος να παράγονται από τα εργοστάσια της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας τα οποία βρίσκονται στη Ριτσώνα και στη Σίνδο, κάτι βεβαίως που θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες οι οποίες μπορεί να προκύψουν μελλοντικά. Άλλωστε ένας από τους βασικούς στόχους της στρατηγικής συνεργασίας των δύο πλευρών είναι να αυξηθούν οι πωλήσεις της Νήσος εντός και εκτός Ελλάδας, κάτι που, εάν συμβεί, δεν θα μπορεί να υποστηριχθεί από το ζυθοποιείο της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων στην Τήνο.
Υπενθυμίζεται ότι η Μικροζυθοποιία Κυκλάδων, η οποία ξεκίνησε την πορεία της το 2012 στη Βαγιά της Τήνου από τον επιχειρηματία Αλέξανδρο Κουρή και τη δημοσιογράφο Μάγια Τσόκλη, έχει ήδη στα σκαριά την κατασκευή ζυθοποιείου στο Κιάτο, επένδυση μάλιστα η οποία έχει υπαχθεί στον αναπτυξιακό νόμο και έχει λάβει τις σχετικές άδειες, χωρίς, ωστόσο, όμως να έχουν ξεκινήσει οι εργασίες. Σχέδιο, πάντως, που δεν αποκλείεται να τεθεί υπό αναθεώρηση μετά τις τελευταίες αλλαγές στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας.
Τι κερδίζουν οι δύο πλευρές από τη συνεργασία αυτή; Η μεν Μικροζυθοποιία Κυκλάδων, αξιοποιώντας το ευρύ δίκτυο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, η οποία κατέχει το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα μετά την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, μπορεί να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις της τόσο στο κανάλι του σούπερ μάρκετ όσο και στο κανάλι του HORECA, ενώ μπορεί να βρει πιο εύκολα διέξοδο στις ξένες αγορές με τη βοήθεια του πολυεθνικού κολοσσού της μπύρας, του ομίλου Carlsberg.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία από την πλευρά της προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό της τις μπύρες Νήσος, μπύρες που θεωρούνται premium, και έχουν λάβει 23 διεθνή βραβεία.
Τι υπάρχει πίσω από τη δημιουργία της Νήσος; Η ανάγκη για αλλαγή, ο έρωτας, η ομορφιά και η έμπνευση της Τήνου, αλλά και τα… Μνημόνια. Για τον Αλέξανδρο Κουρή, όλα ξεκίνησαν από μια έντονη επιθυμία αλλαγής τρόπου -αλλά και τόπου- ζωής και επαγγελματικής κατεύθυνσης. Άνθρωπος της επικοινωνίας, του marketing και της στρατηγικής συμβουλευτικής με μεγάλη εμπειρία στους χώρους των τροφίμων, των ποτών και του τουρισμού στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αποφάσισε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα όταν γνώρισε την Τήνο μέσα από τα μάτια της συντρόφου του, της δημοσιογράφου Μάγιας Τσόκλη, αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ιστοσελίδα της εταιρείας. Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι η εταιρεία ιδρύθηκε το 2012, εν μέσω βαθιάς ύφεσης της ελληνικής οικονομίας, η οποία βρισκόταν ήδη δύο χρόνια υπό καθεστώς Μνημονίου.
Το ζυθοποιείο βρίσκεται στο χώρο της παλιάς ταβέρνας «Ροδιά» στη Βαγιά της Τήνου, η οποία ανακατασκευάστηκε και μετατράπηκε σε βιομηχανική μονάδα. Η εταιρεία παράγει 6 προϊόντα μπύρας, ενώ σε συνεργασία με την Coffee Island παράγει και το προϊόν Coffee Cold Brew Beer.
H Carlsberg στην πραγματικότητα βρίσκεται παραγωγικά στην Ελλάδα από το 2008 καθώς πέρασε στην κατοχή της η Μύθος Ζυθοποιία. Η τελευταία είχε εξαγοραστεί το 2002 από την Scottish Newcastle για να ακολουθήσει η εξαγορά της δεύτερης από την κοινοπραξία Sunrise Acquisitions και να περάσει στον έλεγχο της Carlsberg η Μύθος Ζυθοποιία. Σημειώνεται ότι η Μύθος Ζυθοποιία ξεκίνησε ουσιαστικά ως Henninger Ελλάς η οποία το 1981 κατασκεύασε εργοστάσιο στη Σίνδο. Η εταιρεία εξαγοράστηκε το 1992 από τον Κώστα Μπουτάρη, ο οποίος το 1997 λάνσαρε την μπύρα Mythos και μετονόμασε την εταιρεία σε Μύθος Ζυθοποιία.
Το 2014 η Carlsberg απέκτησε το 51% της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, η οποία είχε επαναλανσάρει στην αγορά τη μπύρα ΦΙΞ και το 2018 απέκτησε και το υπόλοιπο 49%. Φέτος η εταιρεία προχώρησε και σε μια άλλη κίνηση που δηλώνει τη σημασία που έχει η δραστηριότητά της στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα και συγκεκριμένα στη μονάδα της Σίνδου στη Θεσσαλονίκη έχει ξεκινήσει η παραγωγή της μπύρας Carlsberg στις συσκευασίες του κουτιού, καθώς και σε όλους τους τύπους βαρελιού.
Το 2022 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία είχε καθαρό τζίρο (χωρίς δηλαδή να συμπεριλαμβάνεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης) 119, 93 εκατ. ευρώ ευρώ, λειτουργικά κέρδη 13,25 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων 10,06 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά από φόρους 7,05 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News